چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کشف 680 کیلوگرم مواد مخدر در 2 ماه/رشد 7 درصدی کشفیات در لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: طی ۲ ماه گذشته ۶۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است. به گزارش میلاد لارستان…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: طی ۲ ماه گذشته ۶۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در حقیقت بحث مواد مخدر موضوعی تک بعدی نیست و یا موضوعی نیست که صرفا از یک منظر وارد بشویم و آن را مدیریت کنیم؛ افزود: مواد مخدر موضوعی کاملا همگانی است که بایستی با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با همکاری تعامل مردم این معضل حل شود.

وی با اشاره به اینکه همه ی موارد اعتیاد، ناشی از بیکاری و یا مشکل معیشتی نیست؛ تصریح کرد: مواد مخدر و اعتیاد ممکن است بخاطر تنوع طلبی و زیاده خواهی های خود فرد باشد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: برای مقابله با مواد مخدر نیازمند یک عزم همگانی و اقدامات همه جانبه در تمامی حوزه ها به خصوص در حوزه فرهنگ، اشتغال، ورزش، آموزش و پیشگیری هستیم.

حسنی با تاکید بر اینکه آخرین مرحله مواد مخدر، مبارزه و مقابله است؛ گفت: اگر در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی، و غیره خوب کار شود و در همان موقع جوابگوی مشکلات و خواسته های اقشار مختلف مردم باشیم، قطعا سرازیرشدن به سمت حوزه امنیتی و انتظامی کاهش می یابد و هزینه ها و آسیب ها کمتر و همکاری ها و مدیریت کنترل موضوع هم بهتر خواهد بود، اما اگر دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص مواد مخدر بی تفاوت و بی خیال شدند ، مطمئنا جامعه آسیب جدی می‌بیند و مشکلات بیشتری در پی خواهد داشت.

معاون استاندار فارس از دبیران کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست که جلسات تخصصی خود را با حضور دستگاه های عضو این کمیته برگزار نمایند و در آن جلسه، آسیب ها و موضوعات را ارزیابی و کارشناسی کنند و خروجی آن را به جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انتقال دهند تا در این جلسه، تصمیم گیری ها، یک تصمیم گیری علمی، واقعی و بهتر از قبل باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: هر چه اقدامات ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر علم محور و دانش بنیان تر باشد، یقیناً خروجی ها و بازخورد ما هم بهتر خواهد بود.

رییس شورای تامین شهرستان لارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این ایام کرونایی می توان تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد؛ بیان کرد: در راستای مقابله با مواد مخدر از فضای مجازی استفاده شود و در این خصوص با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها تولید محتوا شود و از طریق فضای مجازی نمایشگاه های مجازی در راستای مبارزه با مواد مخدر برگزار گردد.

حسنی اضافه داد: کارهای فرهنگی و تولید برنامه و محتوا در جهت مبارزه با مواد مخدر از موضوعاتی است که مخاطبین زیادی دارد، لذا دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مقتضیات امروزی در خصوص برگزاری کارهای فرهنگی از طریق فضای مجازی همت کنند.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل انتظامی شهرستان، با بیان اینکه در طی ۲ ماه گذشته ۶۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است؛ اذعان کرد: این کشفیات نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: حضور مقتدرانه و شبانه روزی نیروهای انتظامی و امنیتی در محورهای مواصلاتی شهرستان ، عرصه برای قاچاقچیان ناامن کرده است.

در ادامه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان درحوزه پیشگیری، آموزش، درمان و مقابله نیز برنامه ها، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مبارزه با مواد مخدر بیان کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین