دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

با ۲۰ میلیارد تومان بخشی از سیستمِ سرمایشیِ ورزشگاه طوبی تامین می‌شود/ شهرداری قرار است جلوی مجتمع را سنگ‌فرش کند

مدیر مجتمع طوبی لار با بیان اینکه با ۲۰ میلیارد تومان بخشی از سیستمِ سرمایشیِ مجموعه تامین می‌شود، گفت: شهرداری قرار است جلوی مجتمع را سنگ‌فرش کند. به گزارش میلاد…

مدیر مجتمع طوبی لار با بیان اینکه با ۲۰ میلیارد تومان بخشی از سیستمِ سرمایشیِ مجموعه تامین می‌شود، گفت: شهرداری قرار است جلوی مجتمع را سنگ‌فرش کند.

به گزارش میلاد لارستان، پس از وقفه‌ای حدود ۱۰ روزه از تعطیلی مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی لار بدلیل بدعهدی در تحقق بودجه مصوب از سوی دولت برای این مجموعه، اکنون خبرها حاکی از گشایش موانع پیش‌روی این موضوع به گوش می‌رسد. در پی این مهم ابراهیم منیری مدیر مجتمع طوبی تصمیم به بازگشایی مجتمع گرفت و در شامگاه پنجشنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ با حضور فرماندار ویژه لارستان، این کار انجام شد.

در این برنامه، ابراهیم منیری مدیر مجتمع طوبی لار بازگشایی با ابراز اینکه طی سال گذشته و با حضور وزیر کشور در لارستان قول داده شد که مجموعه طوبی مشروط به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بابت تامین سرمایش آن در سفر هیئت دولت به استان فارس افتتاح شود گفت: با گذشت ۹ ماه با وجود تزریق این بودجه به استان فارس و جلسات متعددی که برای آن برگزار شد اما بدلیل موانع قانونی که بیان می شد این پول به مجتمع اختصاص نیافت.

منیری ادامه داد: حدود یک ماه و نیم پیش طی نامه به فرمانداری لارستان اعلام کردیم که در صورت عدم تحقق وعده ها این مجموعه را تعطیل خواهیم کرد که بیان شد پیگیری موضوع از سمت فرمانداری در حال انجام است.

مدیر مجموعه طوبی لار با اظهار اینکه بعد از مدتی و با توجه به عدم تحقق وعده‌ها طی یک سخنرانی در گلزار شهدا لار به مردم دلیل تعطیلی مجتمع اعلام شد و پس از آن مجتمع طوبی تعطیل شد افزود: پس از این اتفاق و با گذشت حدود دو هفته با فعالیت بیشتر مسئولین و جلسات متعدد در خصوص مجتمع تصمیم بر این شد که از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از طریق برگزاری مناقصه و با نظر مدیریت مجتمع، شرکتی جهت تجهیز مجتمع طوبی به وسایل سرمایشی معین و پول به حساب آنها واریز شود.

منیری ضمن تشکر از مردم، اصحاب رسانه و مسئولینی که در این امر پیگیری کردند بیان کرد: البته آن زمان می توانستیم با ۲۰ میلیارد تومان کل مجتمع را به سیستم سرمایشی مجهز کنیم اما با گذشت زمان و تورم الان برای تجهیز کامل نیاز به ۴۵ میلیارد تومان هستیم.

وی ادامه داد: در واقع با این ۲۰ میلیارد ما می توانیم بخشی از مجتمع را به سیستم سرمایشی مجهز کنیم و باید مدیریت سیستم سرمایشی داشته باشیم.

مدیر مجتمع طوبی لار ابراز کرد: اگر بین مسئولین و خیرین مشارکت فعالی صورت پذیرد قطعا می توان با صرفه جویی مدیریت هزینه کرد تا زیرساخت ها نیز بخوبی فراهم شود.

وی در خصوص بحث زیباسازی فضای بیرونی مجتمع و پارکینگ آن نیز بیان داشت: با وجود صحبت های اولیه اما مجتمع طوبی از لیست پروژه های شهرداری خارج شده بود اما طی چند روز اخیر و با صحبت هایی که صورت گرفت قرار بر این شد فضای بیرونی مجتمع سنگفرش شود تا در شأن مردم لارستان نیز باشد زیرا تصمیم اولیه آسفالت بود اما درخواست شد که شأن مجتمع و مردم سنگفرش است که با مساعدت شهردار شهر لار تصمیم بر سنگفرش شد.

 

منیری گفت: از همه مردم، مسئولین و رسانه ها تشکر نموده و امیدوارم که بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. نا گفته نماند از زمانی که مناقصه برگزار شود تا شرکت وسایل سرمایشی را آماده نماید حدود ۶ ماه زمان خواهد برد که امیدواریم در کارها تسریع شود.

مدیر مجتمع طوبی لار در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: چشم انداز ما بعد از نصب چیلر سرمایشی این است که بخش های متعددی در سالن راه اندازی شود زیرا هم اینک بخاطر بحث سرمایشی فقط با ۳۰ درصد ظرفیت سالن فعالیت داریم.

وی با عنوان اینکه یکی از چشم اندازه‌ای ما سرمایه گذاری بر روی خانواده، کودک و بانوان است افزود: از آنجا که بانوان بخاطر گرمای هوا نمی توانند بخشی از سال را در مکان ها حاضر شوند ما نیز به فکر افتادیم که زمینه تفریح بانوان را در تمام فصول سال فراهم کنیم.

منیری ادامه داد: بخش دیگر ما فعالسازی شهر کتاب مجتمع است زیرا معتقد هستم باید بنحوی بر روی کودکان و نوجوانان کار کنیم تا آینده کشور تضمین شود پس باید مراکز فرهنگی عزمی راسخ داشته باشند تا نسل آینده نسلی شجاع، ایثارگر و پا به رکاب باشد تا مانند زمان جنگ کشور اداره شود.

مدیر مجتمع طوبی در خصوص برنامه های فضای باز مجتمع طوبی توضیح داد: هم اینک در یک فضای یک هکتاری در محوطه یک پیست آماده سازی کرده ایم تا در آن اسکیت سواری، دوچرخه سواری، موتور چهار چرخ و …‌ دور بزند. غیر از این دو زمین محصور برای تفریح کودکان و نوجوانان آماده خواهد شد که امیدواریم تا حدود یک ماه آینده هر دو طرح به نتیجه برسد. قطعا با این اتفاق بخش خوبی از نوجوانان و جوانان لارستان می توانند از این طرح ها بهره مند شوند.

 

به دنبال برگزاریِ مسابقاتِ کُشتی جام تختی و شمشیربازی بین‌المللی در این مجتمع هستیم

در این مراسم فرماندار فرمانداری ویژه لارستان با اظهار اینکه مجموعه طوبی لار که توسط حاج ناصر منیری ایجاد شده یک بنای بی نظیر و آبرومند برای کشور است گفت: هر چه از این عزیز تشکر کنیم واقعا کم است زیرا این بنا در کشور بی نظیر است و برای شهر ما نیز این مجموعه آبرومند قلمداد میشود بگونه ای که با وجود این مجموعه یکی از اهداف ما یعنی ایجاد توریسم ورزشی در شهرستان تسریع شده است.

دهقان ادامه داد: از جانباز و خیر شهرمان حاج ابراهیم منیری که این بنا را مدیریت کرده و در آن هزینه می نماید تشکر میکنم‌.

فرماندار فرمانداری ویژه لارستان در خصوص راه اندازی سیستم سرمایش مجتمع طوبی توضیح داد: در سفر سال گذشته وزیر ورزش و جوانان به شهرستان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان جهت سیستم سرمایش مجتمع منیری اختصاص یافت که با پیگیری های مکرر مقرر شد از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت این مبلغ پرداخت شود. زمانی که بحث پرداخت بودجه از طرف استان صورت پذیرفت با توجه به اینکه مجتمع منیری بخش خصوصی قلمداد میشد و در طرف مقابل دولت قرار داشت اختصاص این مبلغ به مجتمع از لحاظ قانونی با مشکل روبرو شد.

وی ضمن تشکر از دکتر بروجردی نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی به واسطه پیگیری از وزارت خانه و دستگاه های نظارتی و تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس و معاون ایشان آقای طیبی افزود : از استاندار قبل و استاندار فعلی و دستگاه های نظارتی تشکر میکنم که با برگزاری جلسات مکرر راهکاری برای اختصاص این بودجه به مجتمع طی آخرین جلسه استانداری تعریف گردید.

دهقان با ابراز اینکه از قبل آقای منیری طی نامه به ما اعلام کرده بود که قصد تعطیلی مجموعه با توجه به عدم اختصاص بودجه وعده داده شده را دارد و ما اعلام کرده بودیم که پیگیر موضوع هستیم اظهار کرد: قطعا حتی اگر مجتمع تعطیل نمیشد هم ما پیگیری ها را صورت می دادیم ولی با این وجود ایشان حق داشت که بخاطر این بد عهدی و طول کشیدن ناراحت شود که بخاطر این اتفاق از ایشان عذرخواهی میکنیم. تمام تلاش ما این بوده که این اتفاق زودتر صورت پذیرد و الان بخاطر استفاده از بودجه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت خیالمان راحت است که این اتفاق خواهد افتاد.

 

دهقان با تشکر از مردم دغدغه مند و رسانه های لارستان بیان داشت: نعمت بزرگ مجموعه جنوب وجود خیرین است که بدون هیچ نشانی کار خیر صورت می دهند در حالیکه با مشقت پول بدست می آوردند ولی براحتی در راه خیر خرج می کنند.

وب ادامه داد: در هیچ کجای دنیا این حجم از کار خیر دیده نمی شود. به این امر واقف هستیم که این مجتمع درآمد آنچنانی ندارد و مدیریت آن از بودجه خود در این مکان خرج می کند.

فرماندار لارستان با عنوان اینکه در صورت حل مشکل سرمایشی برای سال آینده جام کشتی بین المللی تختی بعنوان معتبرترین مسابقه کشتی کشور و مسابقات بین المللی شمشیربازی در مجموعه طوبی صورت گیرد گفت: از همه خیرین بویژه حاج ناصر منیری که آینده نگری بسیار خوبی داشته اند تشکر می کنم‌. ما به واسطه ورزش در سال گذشته بالغ بر ده هزار توریسم ورزشی در لارستان داشته ایم که تیم های مختلف به لارستان وارد شده و این اتفاق می تواند توسعه ورزش و رونق اقتصادی را بدنبال داشته باشد. یکی از اتفاقاتی که به خوبی در لارستان شاهد آن بودیم مسابقه فوتسال ایران و روسیه بود که بازتاب بسیار خوبی در کشور و حتی جهان داشت و باعث آبرویی برای ایران عزیز شد.

دهقان در پایان وعده داد: امیدوار هستیم بزودی یک استخر پنجاه متر استاندارد که بتواند مسابقات بین المللی در آن برگزار شود در شهرقدیم شروع بکار کنیم زیرا این پروژه جزو مصوبات هیئت دولت بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “با ۲۰ میلیارد تومان بخشی از سیستمِ سرمایشیِ ورزشگاه طوبی تامین می‌شود/ شهرداری قرار است جلوی مجتمع را سنگ‌فرش کند”

  1. ناشناس گفت:

    چیلر های تراکمی از رده خارج است زیرا تعمیر . نگهداری . سرویس و قطعات یدکی هزینه بسیار بالایی دارد که مقرون به صرفه نیست سیستم های سرمایشی جدید که اکثرا” کره ای میباشند و نیاز به موتور خانه ندارد بهترین گزینه ا ست چیلر های جذبی هم مقرون به صرفه نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین