سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 33

بازسازی یک سینمای قدیمی در جهرم

قديمي ترين سينماي جهرم كه پيشتر بزرگترين سينماي فارس هم به شمار مي آمد پس از بازسازي با حضور معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به…

قديمي ترين سينماي جهرم كه پيشتر بزرگترين سينماي فارس هم به شمار مي آمد پس از بازسازي با حضور معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به بهره برداري رسيد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ايرنا فرمانده سپاه ناحيه جهرم در آيين بهره برداري از اين سينما بيان داشت: اين سينما كه در سال ۱۳۴۵ خورشيدي افتتاح شد و هم اينك ۵۰ سال قدمت دارد، پيش از انقلاب و در جريان مبارزات مردم به آتش كشيده شد.

سرهنگ پاسدار محمدصادق شادمند افزود: مديريت اين سينما در سال ۶۰ به سپاه پاسداران واگذار و هنرمند شهيد عبدالرضا مصلي نژاد مامور بازسازي آن شد و پس از آن سينما جهرم به ‘سپاهان’ تغيير نام پيدا كرد و در سال هاي اخير با نام شهيد عبدالرضا مصلي نژاد فعاليت مي كند.

فرمانده سپاه ناحيه جهرم، ضمن تقدير از حمايت هاي موسسه سينما شهر كه به امر بازسازي اين سينما كمك كرد از مسئولان ذي ربط خواست براي تامين ساير نيازمندي هاي سينما جهرم از جمله بازسازي بالكن، تكميل صندلي ها و تهيه سامانه مولد سرما و گرما مساعدت كنند.

بهره بردار و مدير سينما جهرم هم در اين آيين گفت: با پيگيري هاي مستمر و مكاتبه هاي متعدد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس و همچنين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان، موسسه سينما شهر با انقعاد قرارداد با مديريت سينما جهرم مبادرت به بازسازي اين سينما كرد و تا كنون اين موسسه ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال براي بازسازي اين سينما هزينه كرده است.

خليل تقي زاده بيان داشت: اين هزينه ها شامل راه اندازي سامانه صوت دالبي و پخش ديجيتال با ۵۰۰ ميليون ريال، تهيه ۵۰۰ عدد صندلي با صرف يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال و همچنين پرداخت ۸۰۰ ميليون ريال وجه نقد براي مرمت كف سالن نمايش فيلم، تهيه كفپوش، نصب صندلي ها و تعمير ديوارهاي سالن نمايش است.

وي، همچنين خواستار ادامه حمايت ها براي تكميل كامل اين سينما شد.

در اين آيين اعلام شد، اين سينما كه پيش از بازسازي داراي ۸۵۰ صندلي بود و يكي از بزرگترين سينماها استان فارس به شمار مي آمد با انجام عمليات بازسازي كه امسال صورت گرفت به دليل استفاده از صندلي‌هاي مدرن و با كيفيت و رعايت فاصله مناسب بين صندلي‌ها، اين تعداد به ۶۰۰صندلي كاهش يافت.

در آيين بهره برداري از اين سينما، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، نماينده مردم جهرم در مجلس شوراي اسلامي و معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه شهرستان جهرم حضور داشتند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین