پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سینما آزادی لار در انتظار سرمایه‌گذار/تجهیز اردوگاه نظامی به ادوات مختلف/اجرای 450 برنامه در هفته بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با بیان اینکه سینما آزادی لار در مالکیت سپاه است و یک سازه قدیمی به حساب می آید، گفت: باید از این ملک برای…

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با بیان اینکه سینما آزادی لار در مالکیت سپاه است و یک سازه قدیمی به حساب می آید، گفت: باید از این ملک برای مردم استفاده کرد اما این سازه یا باید مقاوم سازی یا نوسازی شود و در حال حاضر امکان استفاده از فضای سینما نیست ولی بدنبال این هستیم که خیرین یا سرمایه گذاران پای کار بیایند تا سینمای لار را برای استفاده عموم دوباره راه اندازی کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، سرهنگ عیسی افسری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج دارای سه سطح عمومی برای تمام علاقه مندان به کشور است که با تشکیل پرونده بسیجی صورت می گیرد، اظهار داشت: بسیج عادی جهت جوانان بالای پانزده سال و بسیج فعال برای افرادی که با طی کردن آموزش های نظامی و رزمی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی به سبب اینکه از قبل به مردم آموزش های رزمی و نظامی داده نشده بود تازه مردم داشتند با این امر آشنا می شدند اما الان به سبب وجود بسیج بسیاری از افراد حداقل با امور اولیه نظامی و کار با اسلحه کلاشینکف آشنا هستند و می توانند از میهن خود دفاع کنند، افزود: در کنار این بسیج دارای ۹ عرصه فعالیتی متفاوت است که افراد می توانند بر اساس توانمندی های خود در آن موضوع فالیت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان کار بسیج را مکمل نقش خانواده و مدرسه دانست و تصریح کرد: در بسیج با ایجاد حلقه های صالحین سعی شده است که کار تربیتی بر روی جوانان صورت پذیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بدلیل وجود پایگاه های مقاومت و سلسله سازمانی که در پایگاه ها وجود دارد افراد با مسائل فرماندهی و مدیریتی آشنا می شوند، خاطر نشان کرد: در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده و همچنین ۶ هزار بسته گوشت نذری در روز عید قربان توزیع شد که این اتفاقات با همکاری بسیج رخ داد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در بحث اجتماعی در پی توجه به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار است چراکه در اغلب در این مناطق توزیع مواد مخدر به وفور دیده شده و خدمات عمومی شهری در آن مناطق کمتر است،  ادامه داد: تلاش شده در مجموعه بسیج و با همکاری ادارات لارستان به این مناطق توجه کنیم و تا آنجا که بتوانیم مشکلات این مناطق را حل کنیم.

سرهنگ افسری با بیان اینکه در حال حاضر دو محله کوی گاله و کهویه در لار و یک محله در بنارویه به عنوان محلات هدف در بحث فعالیت های اجتماعی و رفع مشکلات در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۱۴۰ مورد مشاوره اعتیاد و ارجاع به کمپهای ترک اعتیاد در این مدت داشته و ۲۰ نفر نیز جهت آموزش به دیگران در جهت مقابله با اعتیاد تربیت شده اند.

فرمانده سپاه لارستان با اذعان به اینکه طرح ابتکاری ۱۰ هزارتومنی گره گشا توسط بسیجیان در حال اجراست که مبالغ جمع آوری شده از طرف خیرین را در راه عرصه های اجتماعی هزینه می کند، افزود: در بحث اجتماعی بدلیل وجود پدیده طلاق ۸۰ نشست در جهت ترویج ازدواج، ۱۸ برنامه برخط، ۶۰ مورد تولید محتوا با موضوع ازدواج، اهدا ۲۰ دست جهیزیه کامل و ۶۹ قلم جیهزیه برای زوجین داشته ایم که در این امر خیرین و اصناف نقش بسزائی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه یک زمین ورزشی چمن مصنوعی از طرف سپاه در محل کهویه شهر لار احداث شده و یک زمین ورزشی دیگر در بوستان شهدای گمنام شهرجدید با کمک خیر درحال احداث است، گفت: در روستاها سوله های صالحین را احداث شده که در آنها نیز فعالیت های ورزشی صورت می پذیرد.

افسری از اجرای ۴۶ پروژه مختلف محرومیت زدائی در سطح لارستان خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی با فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی دوره های مختلف در جهت آموزش اشتغالزائی برگزار شده که در کنار این آموزش ها از طریق ادارات وام هائی به افراد داده می شود تا سرمایه در گردش نیز تامین شود.

 وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی که در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور شکل گرفت از بسیج شهرستان لارستان در سال ۹۹ بعنوان رتبه برتر کشوری تقدیر به عمل آمد، خاطر نشان کرد: آن زمانی که کشورهای به اصطلاح متمدن غربی از یکدیگر ماسک می دزدیدند مردم شریف کشور و خیرین در جهت تولید ماسک قدم برداشتند و به رایگان بین مردم توزیع می کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با اذعان به اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲ هزار نفر ساعت اردو جهادی برگزار شده و بسیجیان با حضور در خانه و محلات در جهت تعمیر و مرمت و محرومیت زدائی مناطق قدم بر می‌دارند، یادآور شد: ۲۲ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج و مردم راه اندازی شده که به نیازمندان و افرادی که به دنبال اشتغال زائی هستند وام می دهند و به سبب این وام ها ۲۵ مورد وام اشتغال داده شده که باعث شده ۱۱۱ نفر دارای شغل شوند.

افسری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ شهید شاخص لارستان شهید غلامحسین جعفری معرفی شده تصریح کرد: شهید شاخص دانش آوزی لارستان نیز شهید گلابی معرفی شده است.

وی با تأکید بر اهمیت فضای مجازی، افزود: از طریق فضای مجازی می شود سخنرانی ها و مطالب را به دیگران منتقل کرد و از آنجا که کشور ایران مورد هجمه در فضای مجازی از طریق دشمنان قرار گرفته باید در مقابل این موارد اقدام و روشنگری کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با بیان اینکه سینما آزادی لار در مالکیت سپاه است و یک سازه قدیمی به حساب می آید، تأکید کرد: باید از این ملک برای مردم استفاده کرد اما این سازه یا باید مقاوم سازی یا نوسازی شود و در حال حاضر امکان استفاده از فضای سینما نیست ولی بدنبال این هستیم که خیرین یا سرمایه گذاران پای کار بیایند تا سینمای لار را برای استفاده عموم دوباره راه اندازی کنیم.

 

افسری اردوگاه سیدالشهدا(ع) لارستان را از اردوگاه‌های باسابقه در اختیار بسیج و سپاه معرفی و از تجهیز آن به ادوات مختلف توسط معاونت مهندسی سپاه فجر استان فارس خبر داد و گفت: با ایجاد یک اردوگاه مجهز تعداد زیادی از افراد دارای شغل خواهند شد و آموزش، امنیت و رفاه را به منطقه می آورد.

وی با بیان اینکه در دولت قبل بحثی با موضوع بودجه محرومیت زدائی لارستان مطرح شد که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را رسانه ای کرد، یادآور شد: با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر نگرشی که در نحوه بودجه ریزی در دولت جدید صورت گرفت این موضوع هنوز قطعی نشده و اگر بودجه ای هم حاصل شود عمدتا بر محور آبرسانی به مناطق محروم با همکاری ادارات مرتبط برنامه ریزی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان از اجرای ۴۵۰ برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به مناسبت هفته بسیج خبر داد و عنوان کرد: از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی از قبیل افتتاح نمایشگاه مشاغل خانگی، برگزاری یادواره شهدا در لطیفی با حضور نویسنده کتاب پایی که جا ماند، تجلیل از بسیجیان نمونه، حضور بسیجیان در نماز جمعه، درمان رایگان مردم در مناطق محروم با حضور بسیج پزشکی، رونمائی از آلبوم جدید گروه سرود سراج و غیره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز آفرینش های هنری بسیج لارستان بعنوان تنها مرکز آفرینش شهرستانی در کشور در بین ۲۰ مرکز استان حائز رتبه دوم کشوری شده که نشان از توانمندی جوانان لارستانی است، اضافه کرد: هم اکنون مکان مرکز آفرینش های بسیج لارستان در محل بوستان شهدای گمنام شهرجدید با کمک خیر در حال ساخت است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین