چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تخفیف 75 درصدی جهت تمدید برگ واگذاری زمین های ساخته نشده بنیاد مسکن

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: زمین های واگذاری بنیاد مسکن در روستاها و شهرها که تاکنون ساخته نشده است، شامل ۷۵ درصد تخفیف جهت تمدید برگ واگذاری…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: زمین های واگذاری بنیاد مسکن در روستاها و شهرها که تاکنون ساخته نشده است، شامل ۷۵ درصد تخفیف جهت تمدید برگ واگذاری می ‌شوند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان در حوزه بنیاد مسکن که با حضور بخشداران و رییس جدید بنیاد مسکن شهرستان در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد؛ گفت: بنیاد مسکن یکی از دستگاه‌های حساس و تأثیرگذار در موضوع رضایتمندی مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های معیشتی مردم، بحث مسکن است؛ افزود: روستاییان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و اگر می‌خواهیم جلب رضایت مندی مردم را مورد توجه قرار دهیم، باید قشر آسیب پذیر جامعه و روستاییان را در اولویت قرار دهیم و به آنها رسیدگی مداوم شود.

فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه امروز الحاق زمین، مسکن، مقاوم سازی منازل روستاییان و اجرای طرح هادی از اولویت کاری بنیاد مسکن در روستاهاست؛ تصریح کرد: این موضوعات و این مشکلات مهمترین دغدغه بخشداران، دهیاران و شوراهاست که در حوزه بنیاد مسکن است که رییس جدید بنیاد مسکن، بایستی برای این موضوعات برنامه داشته باشد و اعتبارات خاصی را از مرکز استان جذب کند.

حسنی، با بیان اینکه ارتباط بنیاد مسکن با بخشداران، دهیاران، شوراها بایستی بیشتر از قبل باشد؛ گفت: اگر می‌خواهیم رضایت‌مندی مردم را در حوزه بنیاد مسکن فراهم کنیم، اولین قدمش این است که با مجموعه مدیریتی شهرستان و با مدیریت سیاسی در بخش ها و دهیاران و شوراها تعامل و هماهنگ و ارتباط تنگانگی داشته باشد، چون بخشداران و دهیاران و شوراها هستند که نقاط قوت و ضعف روستاها را می دانند، لذا بنیاد مسکن نیز ایده ها و طرح های مختلف خود را در روستاها لحاظ کند تا روستاهای ما روزبه‌روز آبادتر شود.

معاون استاندار فارس، ادامه داد: از بنیاد مسکن انتظار است که با اجرایی کردن برنامه‌های خود در روستاها به همه اعتراضات و نارضایتی هایی که در روستاها وجود دارد، پایان داده شود.

حسنی، در ادامه سخنانش تصریح کرد: خدا را شکر با پیگیری های فرمانداری و اخذ مجوز از مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن کشور، زمین های واگذاری بنیاد مسکن در روستاها و شهرها که تاکنون ساخته نشده است، تا پایان شهریورماه سال جاری بر اساس نرخ سال ۹۸،  فقط ۲۵ درصد مبلغ جهت تمدید برگ واگذاری اخذ، که در این خصوص  شامل ۷۵ در صد تخفیف می شوند و این بهترین فرصت است برای متقاضیان که از این امتیاز استفاده کنند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از وظایف بنیاد مسکن این است که هر هفته از بخش‌ها سرکشی کند و مسائل مشکلات روستاها را از زبان بخشداران، دهیاران، شوراها و مردم بشنود و در جهت رفع مشکلات روستاها قدم بردارد و نیازمندی ها و بخصوص اجرای طرح هادی را در اولویت قرار دهد و جوابگوی مردم و نیز مصوبات قبل باشد و طرح‌های نیمه تمام را در روستا به اتمام برساند.

نماینده عالی دولت در لارستان، اضافه کرد: بیشترین مشکلات روستاها، بحث الحاق زمین به محدوده روستا برای ساخت مسکن جوانان است  که هر چه سریعتر می بایست این موضوع کارشناسی و به مردم پاسخ داده شود.

فرماندار ویژه لارستان، در پایان سخنانش با بیان اینکه قیر رایگان ظرفیت خوبی در جهت آسفالت معابر و کوچه ها روستاییان است؛ اذعان داشت: این مهم باید توسط بنیاد مسکن پیگیری شود و از این ظرفیت در جهت بهسازی و آسفالت کوچه های روستایی استفاده گردد و به مردم نیز اطلاع داده شود.

 پیش از این نیز بخشداران شهرستان، مسائل و مشکلات بخش و روستاها را از جمله الحاق زمین به محدوده روستا، تامین مسکن ،کاهش قیمت زمین و اجرای طرح هادی و غیره را مطرح و از رئیس بنیاد مسکن خواستند انها را حل نماید.

برومند، سرپرست جدید بنیاد مسکن لارستان نیز مواردی را مطرح کرد.

س-۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین