سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ایده “علیشیر” برگزیده شتابدهی صادرات شد؛‌”ظرفیت لارستانیهای خلیج فارس و گسترش صادرات کشور”

همزمان با راه اندازی اولین مرکز شتابدهی صادرات ایران در تهران ایده ارائه شده از سوی رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان به عنوان یکی از ایده های برتر جهت…

همزمان با راه اندازی اولین مرکز شتابدهی صادرات ایران در تهران ایده ارائه شده از سوی رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان به عنوان یکی از ایده های برتر جهت اجرا در رویدار جهش صادرات در راستای جهش تولید برگزیده شد.

به گزارش میلاد لارستان،‌ نخستین روز از هفته دولت،‌یک رویدار مهم در تهران رقم خورد که نوید رخداد آن در لارستان نیز چندی پیش ارائه شده بود.

روز گذشته و همزمان با اولین روز هفته دولت، و به منظور جذب ایده‌های صادراتی و توسعه کسب‌وکار بین‌المللی اولین مرکز شتابدهی صادرات ایران شعبه تهران با همکاری اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری،‌غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران،‌ حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران،‌ قلعه نوی  رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک کارآفرین و سایر مسئولان ذیربط افتتاخ شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این شتابدهنده به صورت تخصصی در حوزه صادرات، خدمات شتابدهی ارائه می‌کند و امیدواریم افتتاح این شتابدهنده، جریان عمومی صادرات خدمات و محصولات فناورانه را تسهیل بخشد.

ستاری با اشاره به لزوم ورود نیروهای تازه نفس اظهار داشت: تقویت حوزه صادرات بیش از هر چیز نیازمند ورود و حضور نیروهای جوان و تازه‌نفسی است که با استفاده از راهکارهای به روز و فناورانه، مسیر صادرات را هموار‌تر کنند و  این معاونت آمادگی دارد تا هر حمایتی که در مسیر صادرات لازم باشد برای این صادرکنندگان فناور فراهم کند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری و اتاق بازگانی ایران،‌ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران نیز اظهار داشت: افتتاح این مرکز شروع فرخنده ای است تا راهکاری مدرن و به روزی برای صادرات در عصر جدید فراهم گردد.

در ادامه حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: قرار است تا پایان سال ۵ مرکز دیگر در ۵ استان با همکاری اتاق‌های استانی، تشکیل شوند. تاکنون اتاق‌های مشهد، تبریز و کرمانشاه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این مراسم همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از برگزیدگان رویداد «جهش صادرات در مسیر جهش تولید » تجلیل شد. طرح ایجاد پلتفرم خدمات فنی مهندسی، سامانه آنلاین مبادلات آنلاین ارزی خرد و ایجاد پلتفرم صادرات محتوای آموزشی تخصصی ایرانی، از جمله طرح‌‎های منتخب این رویداد بودند.  بر همین اساس در مراسم مذکور از ایده  ارائه شده توسط مصیب علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان با عنوان “شبکه سازی جهت توسعه صادرات با استفاده از ظرفیت لارستانی های مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس با تاکید بر ایجاد اتاق مشترک لار-دوحه، لار-مسقط و لار-دبی” به عنوان یکی دیگر از طرح های برگزیده در راستای صادرات در مسیر جهت تولید تجلیل به عمل آمد.

 

در حاشیه این نشست نیز قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری که هفته گذشته میهمان لارستان بوده و پتانسیل های منطقه را مورد ارزیابی قرار داده بود با بیان اینکه  یکی از مراکز اصلی شتاب دهنده در کشور در سال جاری در لارستان افتتاح می شود بر تکمیل هرچه سریعتر ساختمان مرکز رشد واحدهای فناوری(برج فناوری) لارستان تاکید نموده و اظهار داشت: معاونت عمی فناوری ریاست جمهوری به صورت همه چانبه آماده همکاری در این زمینه می باشد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین