سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس اداره پست لارستان در گفتگو با میلاد لارستان:

برخی کالاهای صادراتی لارستان به صورت پست پیشتاز به کشورهای اروپایی ارسال میشود؛‌ در فضای فیزیکی با مشکل مواجه ایم

رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه اغلب کالاهای صادراتی لارستان شامل حلوا و خرما و سایر خوراکی های محلی می باشد که بصورت پست پیشتاز یا ویژه به همه نقاط…

رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه اغلب کالاهای صادراتی لارستان شامل حلوا و خرما و سایر خوراکی های محلی می باشد که بصورت پست پیشتاز یا ویژه به همه نقاط کشور به ویژه تهران و به کشور های حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای اروپایی ارسال می گردد اظهار داشت:   باتوجه به اینکه ساعت اوج کار این اداره وساعت ورود و خروج کامیون های شیراز-بندرعباس-گراش و اوز از ساعت  ۱۱ تا ۱۴ می باشد و بدلیل مجاورت این اداره با مدارس در ساعات مذکور به شدت با مشکل عبور و مرور مواجه بوده و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولان شهرستان می باشیم.

گفتگوی مجتبی طاهری با میلاد لارستان را در ادامه می خوانیم:

۱) به عنوان اولین سوال آماری از خدمات صورت گرفته طی یکسال گذشته در حوزه اداره پست را بیان نمایید

در بخش توزیع در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲۰ هزار فقره مرسوله توزیع و تحویل شده است. همچنین درآمد تجمعی این اداره طی ۶ ماهه نخست سال جاری با ۶۰درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته رتبه نخست درسطح استان را کسب نماید.

۲) مهمترین نیازهای اداره پست لارستان را چندی پیش کسب مجوز استخدام نیرو، فضای مناسب جهت تخلیه و بارگیری و تجزیه مبادلات مرسولات اعلام نمودید. کدام مورد محقق شده و چه اقداماتی صورت گرفته است؟

 پس از پیگیری های بعمل آمده توسط این اداره ، سال گذشته یک نفر بعنوان نیروی شاغل در واحد تجزیه ومبادلات استخدام شده است ولی در خصوص تعیین فضای مورد نیاز تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

۳) کالاهای صادراتی لارستان عمدتا چیست و صادرات از طریق پست به کدام استان ها و کدام کشورهای همسایه انجام می شود؟ نحوه ارسال محصولات چگونه است؟

 اغلب کالاهای صادراتی این شهرستان شامل حلوا و خرما و سایر خوراکی های محلی می باشد که بصورت پست پیشتاز یا ویژه به همه نقاط کشور به ویژه تهران و به کشور های حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای اروپایی ارسال می گردد.

۴) اداره پست به چه صورت می تواند در بحث صادرات و واردات مرسولات به شهرستان بیشتر فعالیت نماید؟

در بحث صادرات و واردات  گمرک شایان ذکر است این اداره از معدود ادارات در سطح استان می باشد که می تواند مرسولات همشهریان گرامی را به سایر کشور ها ارسال نماید و همکاران این اداره در دوره های آموزشی اداره گمرک شرکت نموده و نائب گمرک محسوب می شود.

۵) با توجه به حجم بالای مبادله کالا از لارستان بدلیل اینکه این شهرستان مرکز تجزیه و مبادله مرسولات می باشد آیا درآمد ناشی از آن در لارستان هم صرف افزایش تجهیزات و امکانات شده است؟

براساس قوانین پستی مبالغ دریافتی از مشتریان جزء درآمد شهر مبدا محسوب می گردد. در خصوص تجهیزات هم یک فقره بالابرمتحرک(لیفتراک)، دوفقره اسکنر بی سیم جهت خوانش مرسولات و یک دستگاه کولر توسط اداره تامین شده است.

۶) در خصوص تقویت دولت الکترونیک و هوشمند سازی در حوزه پست چه اقداماتی در اداره پست لارستان انجام شده است؟

موزعین این اداره به گوشی های هوشمند و دستگاه پوز مجهز شده اند.در بحث فروشگاه های انلاین و اینترنتی این اداره و دفاتر پیشخوان مستقر در سطح شهرستان همکاری لازم با فروشگاه های مذکور داشته و در اسرع وقت مرسولات دریافتی به مقاصد مورد نظر ارسال می گردد. با توجه به تعدد فروشگاه های آنلاین در سطح شهرستان گاها با کمبود وقت و نیرو جهت ارسال روزانه مواجه شده ایم که به لطف خداوند وتلاش همکاران این مهم انجام شده است.

۷) مهمترین انتظار شما از مسئولین و نیاز اداره پست لارستان در حال حاضر چیست؟

 باتوجه به اینکه ساعت اوج کار این اداره وساعت ورود و خروج کامیون های شیراز-بندرعباس-گراش و اوز از ساعت  ۱۱ تا ۱۴ می باشد و بدلیل مجاورت این اداره با مدارس در ساعات مذکور به شدت با مشکل عبور و مرور مواجه هستیم . از فرماندار محترم شهرستان جناب آقای دهقان خواهشمندیم در خصوص حل این مشکل تمهیدات لازم مبذول نمایند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “برخی کالاهای صادراتی لارستان به صورت پست پیشتاز به کشورهای اروپایی ارسال میشود؛‌ در فضای فیزیکی با مشکل مواجه ایم”

  1. لاری گفت:

    امیدوارم نظر رو تایید کنید که البته بعیده چون شما طرفدار حقیقت و واقعیت نیستید
    پست لار یکی از بدترین پست ها در سطح استان فارس است، چرا؟
    ۱-عدم به روز رسانی اطلاعات مرسوله و نگهداری آن در انبار جهت گرفتن امتیاز بالاتر، مثلا اگه در هر ساعت از روزدر هر روز از هفته مرسویه به لار برسد، برعکس تمامی پست های کشور، ورود آن را صبح روز بعد می زنند تا امتیازشان کم نشود!!!!
    ۲- عدم ثبت شکایت به طوری که به هیچ وجه حتی اگه از بازرسی کل استان هم به آن ها اعلام شود هیچ شکایتی را ثبت نکرده و حتی به فرد شاکی توهین کرده و به شدت اذیت میکنند.
    ۳-عدم حضور منظم کارمندان و معطلی شدید ارباب رجوع و بدتر از این ها عدم پاسخگویی باقی کارمندان و حتی رئیس اداره
    در کنار این ها که اداره بسیار نا کارآمد است و حتی پست ویژه هم بابت همین بی تدبیری از آنها گرفتند نامه رسان های به شدت با اخلاق و منظم و کاربلدی دارد که خدا رو شکر برعکس مافوقشان هستند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین