پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تلاش بی پایان جهادگران لارستانی در دوران کرونا

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان گفت: تا پایان مرحله سوم تعداد ۲۷ هزار بسته معیشتی شامل اقلام غذایی مختلف توسط جهادگران بسیجی تهیه و توزیع شده است. به گزارش…

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان گفت: تا پایان مرحله سوم تعداد ۲۷ هزار بسته معیشتی شامل اقلام غذایی مختلف توسط جهادگران بسیجی تهیه و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان در بحران کرونا، بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت در مقابله با این ویروس ناتوان شدند اما بسیاری از مشکلات کشورمان با تلاش و فعالیت‌ گروه‌های جهادی کاهش یافت.

خدمات گروه‌های جهادی از همان روزهای نخست ورود ویروس کووید ۱۹ به کشور ایران آغاز شد، بسیار تاثیرگذار بوده است و این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف به روش‌های گوناگون خدمات‌رسانی کردند و هنوز هم با وجود مشغله و زندگی شخصی در حال جهاد و خدمت به مردم هستند.

تلاشها و حجم فعالیت‌های جهادگران موجب شد که امید و نشاط به جامعه برگردد و زندگی مردم نیز تا حدودی به روال عادی خود را در پیش گیرد.

جهادگران کسانی هستند که در اوج خطر از آسایش و رفاه خود صرف نظر می کنند و با حضور در عرصه های سخت و وقت گیر، سعی در کمک به همه آحاد جامعه به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه دارند.

در این زمینه مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان با برشمردن بخشی از فعالیتهای چشمگیر گروههای جهادی در سطح لارستان در دوران کرونایی، اظهار داشت: جرقه فعالیت گروههای جهادی با محوریت مقابله با این بیماری، از همان روزهای نخست شیوع کرونا در سطح شهرها و روستاهای لارستان زده شد.

محسن چرخی با اشاره به اینکه از بدو آغاز همه گیری ویروس کووید ۱۹ تاکنون بیش از ۱۶۰ گروه جهادی در قالب فعالیت های مختلف خدماتی، آموزشی، فرهنگی و غیره در لارستان وارد عمل شدند، افزود: تعداد ۶ هزار نیروی جهادگر در قالب این گروههای جهادی در سطح شهرها و روستاهای لارستان ساماندهی شده اند.

وی با برشمردن مهمترین بخش از خدمات گروههای جهادی، تصریح کرد: تهیه بسته معیشتی، ضدعفونی معابر و محلات، تولید ماسک، تولید مواد ضدعفونی و ژل، تامین دستگاه های متفاوت ضدعفونی، راه اندازی پویش های بخشش اجاره بها، فرهنگ سازی و جریان سازی فرهنگ کمک به همنوع و همدلی، دستگیری از نیازمندان، جمع آوری هدایا، پول نقد، جهیزیه، پرداخت اقساط بانک و بدهکاری سوپرمارکتهای محله، تشویق مردم به در خانه ماندن و تامین و خرید مایحتاج افراد مسن محله و تحویل درب منازلشان و غیره غالب فعالیتهای جهادگران در لارستان است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان با اذعان به اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه تعداد ۸ هزار بسته معیشتی به منظور توزیع در بین اقشار آسیب دیده از کرونا به همت خیرین و گروههای جهادگر تدارک دیده شد، خاطر نشان کرد: تا پایان مرحله سوم تعداد ۲۷ هزار بسته معیشتی شامل اقلام غذایی مختلف توسط جهادگران بسیجی تهیه و توزیع شده است.

چرخی با ابراز خرسندی از ورود خواهران جهادگر در عرصه های مختلف به ویژه در جمع آوری کمک های نقدی و فعالیت های فرهنگی مرتبط با کرونا، ادامه داد: رمز موفقیت گروههای جهادی را همبستگی، انجام کار تشکیلاتی و گروهی، اخلاص، تلاش، استقامت، شناختن راه و استمرار فعالیت و غیره دانست.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دور مرحله دوم رزمایش مؤمنانه تا عید سعید غدیرخم اقدامات بزرگ و مؤثری انجام شده است، بیان کرد: در این بازه زمانی تعداد ۲۹ هزار پُرس غذای گرم، ۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، ۲۱ هزار قرص نان صلواتی، یک هزار و ۱۲۲ بسته معیشتی و ۷ تُن گوشت قربانی بین آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه از ابتدای دهه نخست محرم نیز باب تازه ای برای گروههای جهادی گشوده شده و سعی می شود با برنامه ریزی بتوان نذورات عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) به سمت کمکهای مؤمنانه سوق داده شود، اضافه کرد: بنا بر پیش بینی ها، گروههای جهادی پس از این مرحله نگاه خود را به دهه آخر صفر نیز معطوف کرده اند تا بدین ترتیب دستگیری از نیازمندان همچنان تداوم داشته باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین