چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مرگ پنج هم‌استانی مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر، تاکید کرد: اولویت خانواده ها در ایام کرونا، باید آموزش…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر، تاکید کرد: اولویت خانواده ها در ایام کرونا، باید آموزش توصیه های بهداشتی به فرزندان باشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی ابتلا به کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انجام شده و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج هم استانی دیگر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع در استان تاکنون را ۸۸۸ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، ۴۳ هزار و ۹۱۸ نفر نیز از ابتدا تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۶۵۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند که از این تعداد ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی افزود: طبق آخرین آمار، اگر چه ۱۱ و ۷ دهم درصد از کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس است، اما ۳ و ۸ دهم درصد از جانباختگان مربوط به فارس بوده و این نشان دهنده تلاش کارکنان مجموعه سلامت استان است و همه مدیون تلاش خستگی‌ناپذیر کادر بهداشت و درمان استان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه با این هشدار که بی‌توجهی هموطنانمان به بحران کرونا، سلامت بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد، توصیه کرد: از رعایت کردن اصول بهداشتی خسته نشویم و روزانه ترویج فرهنگ خودمراقبتی در ایام کرونا را به خود و دیگران گوشزد کنیم.

ف۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین