پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

لارستان در زمره کمربند زلزله خیز فارس قرار دارد

مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشو با اشاره به اینکه شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق فارس بر روی گسل واقع شده و بیشترین زلزله را نسبت…

مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشو با اشاره به اینکه شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق فارس بر روی گسل واقع شده و بیشترین زلزله را نسبت به شمال استان دارد، گفت: از لحاظ تقسیم بندی جزئی‌تر نور آباد، ممسنی، کازرون، فراشبند، مهر، لامرد، لارستان، داراب، جهرم و بخش‌های بیشتر جنوب شیراز جزو کمربند لرزه خیز استان هستند.

به گزارش میلاد لارستان، طهمورث یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه شیراز در مرز کم خطر و پر خطر زلزله خیز قرار دارد، اظهار کرد: زلزله‌ها به نقطه ضخیمی در زمین بر می‌گردد، که گسل‌هایی بر روی پوسته زمین قرار دارند.

او با بیان اینکه استان فارس مقام دار از لحاظ آمار زلزله و حتی جز رتبه‌های دوم و سوم است، اضافه کرد: بالای ۸۰ درصد از تعداد زلزله‌ها در استان فارس زیر ۵ ریشتر بوده و خسارتی بر جای نگذاشته است.

یوسفی همچنین با اشاره به اینکه شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق فارس بر روی گسل واقع شده و بیشترین زلزله را نسبت به شمال استان دارد، تصریح کرد: از لحاظ تقسیم بندی جزئی‌تر نور آباد، ممسنی، کازرون، فراشبند، مهر، لامرد، لارستان، داراب، جهرم و بخش‌های بیشتر جنوبی شیراز جزو کمربند لرزه خیز استان هستند.

او با بیان اینکه استان فارس در منطقه زاگرس و بر روی گسل قرار دارد، گفت: در استان فارس ۵ گسل معروف وجود دارد، از جمله این گسل ها، گسل کازرون (که از منطقه نورآباد و کازرون می‌گذرد)، گسل کره‌بس (که از منطقه کهمره سرخی می‌گذرد و تا قیروکارزین و لارستان ادامه دارد)، گسل سبزپوشان (از غرب شیراز)، گسل سروستان و فسا، گسل نی‌ریز وجود دارد که برخی از این گسل‌ها از شمال تا جنوب استان امتداد دارد.

یوسفی همچنین با بیان اینکه فارس در منطقه زاگرس و لرزه خیز قرار دارد، ادامه داد:بالای ۹۵ درصد از شهر‌های کشور ما بر روی گسل ساخته شده اند و همانطور که گسل عامل زلزله است، می تواند باعث آبادی و ایجاد فضای سبز باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین