جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

تأکید مدیرکل دادگستری فارس در استقرار دفتر خدمات قضایی الکترونیک در بنارویه

مدیرکل دادگستری استان فارس گفت: بخش بنارویه نیازمند یک دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز است تا برای ثبت دادخواست مردم نخواهند به لار مراجعه کنند. به گزارش میلاد لارستان، در…

مدیرکل دادگستری استان فارس گفت: بخش بنارویه نیازمند یک دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز است تا برای ثبت دادخواست مردم نخواهند به لار مراجعه کنند.

به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، معاونین قضایی دادگستری استان، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های لارستان و داراب، امام‌جمعه، بخشدار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و بخش و قشرهای مختلف مردم، دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم رئیس دادگستری استان فارس بابیان اینکه یکی از کارهای خوبی که موجب ایجاد امید در جامعه شده است افتتاح دادگاه بنارویه است تا مردم نخواهند برای امور خود مسافتی را طی کنند و به‌راحتی در شهر خود به امور خود برسند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به فرهنگ بالای مردم بنارویه پرونده زیادی در این بخش تشکیل نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در شورای تأمین استان فارس یکی از جاهایی که غصه تأمین امنیت آن را نداریم لارستان و تابعه آن است، افزود: در این منطقه هم مردم و هم مسئولین پای کار هستند و این اتفاق باعث شده منطقه دچار مشکل امنیتی خاصی نباشد و امنیت در آن پایدار باشد.

وی مردم خطه لارستان را بافرهنگ و پای‌کار خطاب کرد و یادآور شد: از نیروهای امنیتی هم بابت زحماتشان در برقراری امنیت تشکر ویژه‌ای داریم.

این مسوول با بیان اینکه به‌شخصه یک حساسیت و ذهنیت خاصی نسبت به «بنارویه» دارم و قصد داشتم سرپرست دادگاه تازه تأسیس بنارویه که فردی باتجربه هستند را در شهرستان فراشبند به‌کارگیریم اما به خاطر این مردم خوب ایشان را در این بخش منصوب کردیم، ادامه داد: کسانی که اول درجایی می‌روند تمام حرکاتشان در ذهن خواهد ماند و اگر سرپرست این دادگاه خوب عمل کنند، باعث می‌شوند در ذهن مردم بمانند و حتی کار روسای بعدی را هم بر اساس زحمات ایشان می‌بینند.

مدیرکل دادگستری استان فارس با تأکید بر به اینکه قضات باید متدین‌ترین افراد باشند و نباید از قبل داوری کند، تصریح کرد: قاضی باید مردم‌دار باشد و نسبت به مردم احترام قائل شود اما در مقابل مجرم باید گردن‌کلفتی کند و حق مردم را از او بگیرد.

وی با یکی از ویژگی‌های مهم قضات را انقلابی گری دانست و بیان کرد: محیط دادگاه باید حزب‌اللهی، بسیجی و انقلابی باشد و این خصوصیات در کارمندان نیز باید دیده شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه دادگاه باید پناهگاه افرادی باشد که به آن‌ها ظلم شده است، گفت: نکند دادگاه به‌گونه‌ای باشد که مردم بترسند به آن رجوع کنند.

نماینده ارشد قوه قضائیه در استان فارس بابیان اینکه هر فرد و هر تفکری باید در دادگاه احساس راحتی کند، ابراز امیدواری کرد مردم بنارویه سر دادگاه را شلوغ نکنند و شوراهای حل اختلاف سعی کنند که مردم را صلح و سازش دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه از دادگاه بنارویه توقع می‌رود که به پرونده‌ها سریع رسیدگی شود و با مسئولین بخش و شهرستان هماهنگ باشد تا جزیره‌ای عمل نشود، تأکید کرد: دادگاه دارای استقلال است اما هماهنگی و همکاری باید وجود داشته باشد.

مدیرکل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود، خاطر نشان کرد: سعی کنید هیچ‌کس به خاطر نفقه و مهریه به زندان ارجاع داده نشود و مستحب است که قاضی لیست زندانیانش جلو خود بگذارد و به حل آن‌ها بپردازد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امسال سال جهش تولید است و تأکید رهبری هم بر این امر بوده است، بیان کرد: یکی از ارگان‌هایی که به این امر می‌تواند بپردازد دادگستری است و اگر صنعتی نیازمند کمک باشد دادگاه باید ورود کند تا مشکلش حل شود.

وی با بیان اینکه سعی کنید از وقوع جرم پیشگیری شود تا مردم اصلاً فکر کنند در بنارویه جرمی وجود ندارد، تصریح کرد: باید به دنبال یک پزشک معتمد هم برای این منطقه بود که در موردنظر تصادفات دیگر نیازی به ارجاع به لارستان نباشد.

مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه بخش بنارویه نیازمند یک دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز است تا برای ثبت دادخواست مردم نخواهند به لار مراجعه کنند، افزود: بنارویه شهر بزرگان و سادات است که در راه انقلاب شهید داده و از مردم منطقه هم توقع داریم در احداث ساختمان ما را کمک کنند تا راحتی خود و مردم منطقه را رقم بزنند.

در ادامه این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دادگاه عمومی در بخش بنارویه، گفت: این اقدام در راستای توجه دادگستری استان فارس به شهرهای مختلف در زمینه تأمین احساس امنیت است.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه با توجه به شناخت مدیرکل دادگستری استان فارس از خطه لارستان به‌ویژه بنارویه دادگاه عمومی در این بخش استقرار پیداکرده که باید از این مسوول تقدیر و تشکر کرد، افزود: سهولت در کار مردم از دغدغه‌های دستگاه قضائی در سطوح کلان و جز است.

وی با تقدیر از ارتباط تنگاتنگ دادگستری لارستان و نیروهای نظامی و انتظامی در ابعاد امنیتی، تصریح کرد: اقدامات دستگاه قضا طی سالیان اخیر در مقابله با مفاسد موجب افزایش امید در جامعه شده است.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه می‌بایست با توجه به زیرساخت‌هایی که در جامعه اسلامی ایجادشده احساس امنیت و آرامش داشته باشند، تصریح کرد: زمانی که مردم احساس امنیت کنند، می‌توانند در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند.

این مسوول با بیان اینکه نقش مردم در توسعه و رونق در کنار وظائف و اختیارات نهادهای دولتی، قضائیه و مقننه بسیار اساسی است، خاطر نشان کرد: از تشکل‌های مردم‌نهاد، شوراها، معتمدین، خیرین و غیره تقاضا می‌کنیم با ورود به مسائل مختلف نگذارند اختلافات کوچک تبدیل اختلافات ریشه‌دار شود.

حسنی با تأکید بر نقش اساسی شوراهای حل اختلاف در رفع مسائل و مشکلات، ادامه داد: درصورتی‌که مشکلات توسط مردم و شوراهای حل اختلاف حل‌وفصل شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، رضایتمندی افزایش خواهد یافت و امنیت به شکل مشارکت جویانه صورت می‌پذیرد.

وی با توصیه نسبت به اینکه سعی کنیم حجم پرونده‌ها سنگین نشود، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم مردم در پیچ‌وخم انباشت پرونده‌های قضائی معطل نمانند تا نارضایتی‌ها استمرار پیدا نکند.

به گزارش میلاد لارستان، دادگاه عمومی بخش بنارویه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۲۸۰ متر مربع بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال توسط خیرین محلی و دادگستری استان فارس نوسازی و تجهیز شده است.

در پایان این جلسه علی سهیلی که پیش‌ازاین رئیس شعبه ۴ حقوقی دادگستری شهرستان داراب بوده به‌عنوان نخستین رئیس دادگاه عمومی بخش بنارویه معرفی شد.

ح ۳۱۳/ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تأکید مدیرکل دادگستری فارس در استقرار دفتر خدمات قضایی الکترونیک در بنارویه”

  1. قابل توجه مسولین داد گستری فارس گفت:

    چرا علیرغم مطالبات مردم شهرستان اوز دادگاه ودیگر ادارات مانند ثبت اسناد و…… در اوز تاسیس نمیکنند دادگستری باید بیشتر از دیگران عدالت وتوازن ومساوات را رعایت کند کسانی ته مسول عدالت جانه هستند باید بیش از اینها رعایت نمایند مردم خوب وفهیم اوز عملکرد مسولان را میبینند وانرا قضاوت میکنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین