جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تشریح عملکرد یکساله دادگاه عمومی بخش جویم

  به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه،منصور تقی زاده سروستانی رئیس دادگاه عمومی  بخش جویم طی نشستی با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد این نهاد قضایی در یکسال اخیر…

 

به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه،منصور تقی زاده سروستانی رئیس دادگاه عمومی  بخش جویم طی نشستی با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد این نهاد قضایی در یکسال اخیر پرداخت.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم  منصور تقی زاده سروستانی، رئیس دادگاه عمومی بخش جویم، میزبان خبرنگاران این بخش بود تا در هفته  قوه قضائیه به ارائه گزارش عملکرد این نهاد بپردازد.

تقی زاده  در ابتدای این نشست، ضمن تبریک دهه کرامت و  گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه بیان داشت: قوه قضائیه نهادی است در مقام اجرای عدالت و پیگیر مسائل و موضوعاتی است که مسئولین در انجام وظایف کم کاری می کنند یا مردم مطالبه گر هستند،وظیفه ذاتی دستگاه قضا،برقراری عدل و انصاف، ایجاد امنیت و رسیدگی به موقع و قاطع به پرونده هایی است که در محاکم قضائی مطرح می شود.

وی در ادامه به برنامه های هفته قوه قضائیه از جمله دیدار با امام جمعه و مسئولین ادارات بخش،نشست هم اندیشی با ائمه جمعه اهل تسنن در روستای هَرم،میز خدمت و سخنرانی در نماز جمعه،گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا،تجلیل از خیرینی که در آزادی زندانیان حوزه شهر جویم همکاری کرده اند،دیدار با خانواده معظم شهدا،ملاقات مردمی در محل دادگاه،ملاقات با زندانیان حوزه جویم و همراهی خیرین در این دیدار و تقدیر از پرسنل و اعضای شورای حل اختلاف و خانواده آنان اشاره نمود.

وی اقدامات عمرانی این نهاد در یک سال اخیر را تجهیز مهمانسرای دادگاه جویم حتی جهت استفاده مسئولینی که از استان و خارج از استان در بخش حضور پیدا می کنند،تجهیز  و بازسازی منازل سازمانی و وسایل نقلیه این حوزه قضائی عنوان کرد.

تقی زاده پس از آن با اشاره به وضعیت اداری دادگاه خاطر نشان ساخت: با توجه به افتتاح دادگاه بنارویه و انتقال تعدادی از پرسنل اداری و خدماتی به آن بخش و نیز ماموریت یافتن دادرس این دادگاه به شهرستان مُهر، با کاهش ۶ نفری کارمند و همکار قضایی خویش مواجهه شدیم که ان شاالله با پیگیری های صورت گرفته و آزمون استخدامی در آینده ۶ کارمند و یک نیروی نگهبان جهت دادگاه به کار گرفته خواهند شد که اولویت با نیروهای بومی می باشد و جوانان جویای کار می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دادگاه عمومی جویم شامل یک شعبه اول، یک اجرای احکام( حقوقی و کیفری) و سه شورای حل اختلاف  (جویم-بلغان و منصورآباد)  که شورای حل اختلاف جویم جهت صدور رای و دو شورای دیگر شورای صلحی می باشند.

این مسئول تصریح کرد: طی یکسال اخیر شعبه دادگاه جویم از نظر پرونده ها با کاهش ۱۱ درصدی،اجرای احکام مدنی با کاهش ۳۷ درصدی، اجرای احکام کیفری با کاهش ۴۲ درصدی، واحد سرپرستی با کاهش ۵۹ درصدی مواجه بوده و درصد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف ۸۱ درصد می باشد و همچنین ۶۰۰ ملاقات حضوری در این یک سال اخیر با شخص رییس دادگاه صورت پذیرفته است.

در بحث ابلاغ الکترونیک نیز ۱۲۴۰۰ ابلاغ صورت گرفته است، در خصوص زندانیان نیز تعلیق مجازات (۱مورد)، تعلیق اجرای حکم(۴ فقره)، تخفیف مجازات در راستای اعمال ماده ۴۸۳ قانون آیین دادرسی کیفری(۱۸ مورد)، آزادی مشروط(۵ مورد)، زندانِ باز(یک مورد)، مرخصی( ۱۵ مورد)، تمدید مرخصی(۲۹ مورد)، اشتغال به کار(۶ مورد)، پایان حبس(۲۴ مورد)، عفو(۱ مورد)، قرار موقوفی اجرا(۱۵ مورد) در این مدت صادر و اعطا گردیده است و میزان پرونده های مفتوح بیش از یک سال(۱ مورد) می باشد.

وی همچنین تاکید کرد: در شورای حل اختلاف نیز با کاهش ورودی پرونده به میزان ۹ درصد  مواجهه بوده ایم.

رئیس دستگاه قضایی جویم تعداد صدور سند را ۱۳۰۲ مورد با افزایش ۲۹ درصدی، تثبیت اراضی ملی و صدور سند به نام دولت ۷۸ هزار هکتار توسط اداره ثبت اسناد و املاک این بخش و رفع تصرف از اراضی ملی ۱۵ هکتار و ۷۲۱۹ متر مربع  را با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این بخش و دستگاه قضایی  عنوان کرد.

خبرنگار: آرزو جهان پیما

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تشریح عملکرد یکساله دادگاه عمومی بخش جویم”

  1. کمبود نیرو. دادگاه گفت:

    طی یک سال اخیر به علت ایجاد. دادگاه در بخش بنارویه فعالیت دادگاه جویم خیلی کم شده است ودیگر چندان به نیروی جدید هم. احساس نمیشود زیرا پرونده ها در ۲. دادگاه بنارویه وجویم تقسیم میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین