چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نيمه دوم شهريورماه 1374 – شماره 27 (خويش را گم نكنيم)

در منطقه لارستان مرسوم است كه پس از سپري شدن ماههاي محرم و صفر بيشترين مراسم عروسي برگزار مي‌شود كه انشاءا… همه اين عروسي‌ها مبارك باشد. اما نكته اي كه…

در منطقه لارستان مرسوم است كه پس از سپري شدن ماههاي محرم و صفر بيشترين مراسم عروسي برگزار مي‌شود كه انشاءا… همه اين عروسي‌ها مبارك باشد. اما نكته اي كه نظر برخي را به خود جلب كرده است و باعث ناراحتي بعضي شده كم رنگ شدن ارزش‌ها و اشاعه برخي ضد ارزش‌هاست به عنوان نمونه رقصيدن بعضي پسران و بعضاً دختران در محافل و چسبانيدن اسكناس‌هاي هزار توماني توسط پدر عروس يا داماد بر پيشاني رقاص يارقاصه ، برگزاري مراسم ارگ و تار و تمبك و… با نوارهاي مستهجن يا خواننده‌هاي آنچناني معلوم‌الحال.
بايد توجه داشت كه در انديشه صاحبنظران اين گونه اعمال ارزش افراد را پايين مي‌اورد و آنها را در ديدگان حق بين سبك مي‌نماد. نكته‌اي كه مايه تأسف است عدم عكس‌العمل موثر و به موقع مسئولين امر در قبال اين قضاياست. و براستي براي مردم مشخص نيست مسئوليت ممانعت از اعمال خلاف ارزش به عهده كيست. شخصي بسيار محترم مي‌گفت در يكي از شب‌هايي كه مراسم عروسي منعقد بود و صداي خواننده ها از بلندگو پخش مي‌شد به كلانتري زنگ زدم پاسخ مثبت دادند اما اقدامي صورت نگرفت به اماكن زنگ زدم خبري نشد دائره امر به معروف و نهي از منكر و…
فرد ديگر مي‌گفت به كلانتري زنگ زدم و گفتم برادر محترم اگر در اين وقت شب ماه رمضان و شب احيا بود آيا اجازه مي‌دادند صداي مراسم احيا و دعاي جوشن كبير از بلندگوي مساجد به بيرون پخش شود آيا نمي‌گفتند ممكن است در خانه‌اي بيماري در حال استراحت باشد بگذاريد راحت بخوابند. مردم مي‌خواهند استراحت كنند جلو اين همه سر و صدا را بگيرند. پاسخ مثبت هم دادند ولي اقدامي صورت نگرفت.
به هر حال از مقامات مسئول تقاضا داريم به پاس حرمت خون شهدا و به پاس حفظ ارزش‌ها جلو تهاجمات فرهنگ بيگانه را گرفته و نگذاريم شهري كه به تقدس آن سوگند ياد مي‌كرده‌اند توسط برخي افراد ناآگاه لكه‌دارشود ما اين مسأله را تهاجم ضد ارزش‌ها قلمداد مي‌كنيم  و هشدار مي‌دهيم كه اگر جلو آن گرفته نشود مفاسدي به دنبال خواهد داشت كه ندامت همگاني محصول آن است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین