یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

قادری: میتوان بخشی از فارس را منطقه آزاد کرد

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یکی از مسایل موثر در توسعه نیافتن فارس را نبود اتفاق نظر در میان مدیران عنوان کرد و گفت: متاسفانه در استان فارس هر…

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یکی از مسایل موثر در توسعه نیافتن فارس را نبود اتفاق نظر در میان مدیران عنوان کرد و گفت: متاسفانه در استان فارس هر کس ساز خودش را می زند و موضوعات را تفسیر به رای می کند، این در حالی است که برای دستیابی به پیشرفت و توسعه، همه باید سعی کنیم سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همفکری، تعامل و همگرایی

در راستای توسعه استان گام برداریم. جعفر قادری درهمین ارتباط با اشاره به اجرای ناقص و ناتمام برخی طرح ها در استان خاطرنشان کرد: طرح ترافیک، سد تنگ سرخ و یا مجموعه های تفریحی و گردشگری که قرار بود توسط شرکت نفت ساخته شود به دلیل همین ناهماهنگی ها و اعمال سلیقه های شخصی ناتمام ماندند و یا شروع نشدند. به گزارش میلادلارستان و به نقل از جنوب نیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اختلاف نظرها و چند دستگی ها باعث شده تا جایگاه تاثیرگذاری در سطح ملی نداشته باشیم، اظهار داشت: نه در دوره حاکمیت چپ و نه در دوره حاکمیت راست جایگاه قابل توجهی در سطح ملی نداشتیم و بدون شک با این اختلاف نظرها به جایگاهی که باید در سطح ملی برسیم، نمی رسیم. مسئولان استان باید از خود بپرسند که چرا اینگونه شده است، فکر می کنم نیاز داریم این مسایل موشکافی شود، چرا علی رغم اینکه ما از نظر منابع، نیروی متخصص، سابقه تاریخی، جایگاه مذهبی، منابع ملی و موقعیت سوق الجیشی وضع مناسبی داریم باز هم توسعه پیدا نمی کنیم.

وی که با خبرجنوب گفتگو کرده، با انتقاد از این که برخی طیف ها و جناح ها صرفا به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و به مسایل استان توجه جدی ندارند، ابراز داشت: ما در استان به مدیرانی نیاز داریم که همگرایی، تخصص و توانمندی داشته باشند و طبیعتا در این مسیر نباید به سلیقه یا نگاه سیاسی آنها توجه داشته باشیم بلکه اصل باید توانمندی و شایستگی باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال استان یادآور شد: این موضوع قابل قبولی است که دولت نه کارخانه دار است و نه کارخانه ساز، منتها دولت باید بسترساز، تسهیل کننده و تقویت کننده فعالیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باشد نه این که خود را کنار بکشد و انتظار داشته باشد بخش خصوصی همه مشکلات را حل کند. در واقع دولت باید همه ظرفیت ها را شناسایی و شرایط بهره برداری از آنها را فراهم نماید.

قادری در پاسخ به این پرسش که آیا فارس امکان و قابلیت این را دارد که به عنوان منطقه آزاد معرفی شود، بیان داشت: هدف از ایجاد منطقه آزاد این است که صنعت در یک مکان رونق یابد بر همین اساس بخشی از استان را می توان با انجام پیگیری های لازم به عنوان منطقه آزاد مشخص و معرفی کرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین