پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

دوگانه‌سوز شدن رایگان 200 خودرو عمومی در لارستان

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی لارستان از دوگانه‌سوز کردن ۲۰۰ خودرو عمومی در لارستان خبر داد و گفت: با احتساب خودروی فعال در آژانس ها، یک هزار خودرو در…

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی لارستان از دوگانه‌سوز کردن ۲۰۰ خودرو عمومی در لارستان خبر داد و گفت: با احتساب خودروی فعال در آژانس ها، یک هزار خودرو در لارستان می تواند از طریق این طرح دوگانه‌سوز شود.

مسعود حسنیان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در طرح ملی دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در لارستان به دلیل عدم حمایت از طرف تاکسیرانی، حمل و نقل، شهرداری و… با سرعت کُند پیش می رود، اظهار کرد: در اوائل رانندگان می توانستند در سامانه irngv ثبت نام کنند و نوبت دهی از طرف اتحادیه سوخت های جایگزین انجام می گرفت ولی بعدها بدلایلی این نوبت دهی از طریق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی NIOPDC انجام پذیر شد که در هر دو مرحله باید این تبدیلها در کارگاههای مجاز اتحادیه سوخت های جایگزین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای این طرح حداقل ۲۰۰ خودرو عمومی در لارستان دوگانه سوز شده اند، تصریح کرد:  بیشتر از ۳۰۰ خودروی دیگر  به منظور دوگانه سوز شدن باقی مانده است.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی لارستان خاطر نشان کرد: اگر به این تعداد خودرو های آژانسها را اضافه کنیم، تعداد آنها به یک هزار خودرو می رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تبدیل خودرو به دوگانه سوز در بازار آزاد از ۷ میلیون تومان برای پراید شروع می شود و تا مرز ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان می رسد، ادامه داد: این مبلغ برای نصب کارگاهی است که اگر فرد بخواهد این طرح را به صورت کارخانه ای انجام دهد، حدود ۱۰ میلیون تومان دیگر هم اضافه می شود.

وی با برشمردن برخی از مزایای خودروهای گازسوز نسبت به خودروهای بنزینی، عنوان کرد: اگر دو خودرو یکی با گاز کار کند و دیگری با بنزین، در زمان تعویض روغن اگر دقت کنیم خودروئی که با بنزین کار کرده است روغنی به مراتب کثیف تر از خودروئی دارد که با گاز کار کرده و این به بدان معنی است که گاز ضرر کمتری به خودرو می زند.

حسنیان با بیان اینکه از نظر آلایندگی هم طبق نتایجی که به دست آمده، گاز  cng آلایندگی بسیار کمتری دارد و به عنوان سوخت پاک معرفی شده است، اضافه کرد: به همین خاطر تمامی کشورهای پیشرفته یا در حال پیشرفت رو به استفاده از این سوخت پاک آورده اند و در حال حاضر ما در این رابطه از بسیاری از کشورها عقب مانده ایم.

به گزارش میلاد لارستان، واجدین شرایط برای شرکت در این طرح می‌توانند به سایت https://gcr.niopdc.ir/login مراجعه و ثبت نام کنند و پس از پالایش اطلاعات با توجه به اولویت‌های این طرح تجهیز خواهند شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین