پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

قاسمی: در سال جهش تولید ارائه تسهیلات و بیمه بیکاری کرونا در دستور کار است؛ 1300 نفر از طریق تعاونی های منطقه شاغل شده اند

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان…

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان و نیز تولید کنندگان منطقه انجام داده و علاوه بر پیگیری اهداف و برنامه های آنها در این سال، مشکلات احتمالی موجود و نیز پیشنهادهای لازم در خصوص گسترش تولید و صادرات در منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهد. هشتمین  مصاحبه جهش تولید با عبدالمهدی قاسمی معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لارستان انجام گرفته است. وی در مصاحبه کوتاه خود با میلاد لارستان می گوید:

در سال جهش تولید ارائه تسهیلات و بیمه بیکاری کرونا را در منطقه به نحو مطلوب انجام داده ایم

در سال جاری که به نام جهش تولید هم نامگذاری شده  با توجه به بحران کرونا، راهبرد اصلی وزارت کار، حفظ اشتغال موجود از طریق پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده و نیز حمایت از خیل کارگران بیکار شده از طریق پرداخت بیمه بیکاری بوده است.

بر همین اساس اداره کار لارستان نیز عمده توان اجرایی خود را مصروف همین دو کار کرده و سوای برخی از مشکلات – عمدتاً ناشی از استقرار سامانه های جدید – به لطف خداوند در خدمت رسانی به این دو طیف – متقاضیان تسهیلات و بیمه بیکاری- که تعداشان واقعاً قابل توجه بوده تا حدود زیادی موفق بوده است.

در بخش ارائه تسهلات کرونا ششم استان هستیم اما در تقاضای تسهیلات پانزدهم

بر اساس دستورالعمل های وزارت کار و نیز تسهیلات مدنظر به شهرستان ها، اعتباری معادل ۵۲ میلیارد تومان جهت کمک به کارگاه های آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته است. در این میان وزارت کار اطلاع رسانی تسهیلات کرونایی را از طریق ارسال پیامک به مشمولین انجام داده است. همچنین به کرّات از طریق رسانه های رسمی ملی، استانی و محلی این موضوع اعلام شده است. حتی فراتر از آن با تأکید فرماندار ویژه لارستان، از طرف کاریابی های زیرمجموعه ی اداره کار و دستگاه های اجرایی با کارگاه های مشمول تماس مستقیم برقرار شده و اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

 در این میان عملکرد شهرستان در حوزه پرداخت تسهیلات قابل دفاع است چرا که در این حوزه لارستان رتبه ششم استان را دارا است اما دربخش تقاضای تسهیلات از سوی مردم، ما در رتبه پانزدهم قرار داریم.

اینکه چرا به نسبت سایر شهرستان های استان، مردم لارستان  استقبال نسبتاً کمتری به این تسهیلات نشان داده اند شاید تا حدودی به سطح متوسط تمکن مردم  نسبت به مردم سایر شهرستان ها و یا گریزان بودن مردم ما از روندهای اداری و بانکی مربوط باشد.

۱۳۰۰ نفر از طریق تعاونی های منطقه شاغل شده اند

تاکنون ۳۲۸ تعاونی با مجموع اعضاء حدود ۱۹۷ هزار نفر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان به ثبت رسیده که از این میان حدود ۱۰۰ تعاونی فعال و با عضویت حدود ۱۸۶ هزار نفر برای نزدیک به ۱۳۰۰ نفر اشتغال زایی کرده اند.

فرهنگ کلید حل مشکل تولید شهرستان است

در حوزه تولید شهرستان به نظر می رسد کلید حل مشکل در دستان فرهنگ باشد. با تقویت و ارج گذاری به فرهنگ کار و تلاش و نیز ناپسند شماری و پرهیز از درآمدهای بادآورده حاصل از فعالیت های اقتصادی کاذب و غیرمولد، سرمایه ها بیش از پیش به سمت تولید معطوف می گردد و  وضعیت تا حدود بسیار زیادی بهبود پیدا خواهد.

علاوه بر این، تقویت فرهنگ کار گروهی همراه با سازماندهی نیروها، سرمایه­ها و امکانات و نیز کاهش به خدمت گیری نیروی کار بیگانه غیرمجاز از سوی مردم، از ضروریات بهبود فضای کسب و کار و تولید شهرستان است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین