شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان سفيد را سياه نكنيم

در بخش خبري استاني، گوينده از مراقبت‌هاي ويژه مردم لارستان عليرغم نقاط مختلف قرمزي كرونا در استان  فارس خبر داد كه شايسته است از همشهريان عزيز تشكر و قدرداني گردد….

در بخش خبري استاني، گوينده از مراقبت‌هاي ويژه مردم لارستان عليرغم نقاط مختلف قرمزي كرونا در استان  فارس خبر داد كه شايسته است از همشهريان عزيز تشكر و قدرداني گردد.

طبيعي است رعايت كامل شيوه‌هاي بهداشتي و مراقبت‌ به موقع گام موثر در رفع معضلات است.

رعايت كامل شيوه‌هاي بهداشتي را مي‌توان در واژه «فشم» مختصر نمود. «ف» فاصله گذاري «ش» شستن مرتب دست‌ها و «م» ماسك زدن. نكته‌اي كه نبايد از نظر دور داشت اين كه:

۱-اين ويروس مرموز و خطرناك با كوچكترين سهل ‌انگاري و بي‌مراقبتي تهاجم مي‌نمايد و خطر آفريني مي‌كند.

۲-هواي لارستان نسبت به مركز و شمال استان، گرم‌تر است و موج سوم كرونا كه توأم با آنفلوآنزا در برخي جاها گسترش يافته به لارستان نرسيده و اميدواريم نرسد هرچند مراقبت ويژه در اين رابطه بسيار موثر است.

۳-همه همشهريان بويژه جوانان و نوجوانان مراقب باشند بدون ماسك از منزل بيرون نيايند و در مجامع بدون ماسك حاضر نشوند و به بهانه  «لارستان سفيد است» خطر را به جان نخرند و منطقه را از سفيدي به سياهي سوق ندهند.

هرچند كه بنا به گفته كارشناسان بهداشت و درمان؛ لارستان زرد است نه سفيد.

۴-مي‌دانيم دوره بروز اين ويروس مخرب حدود دو هفته است كه در اين فاصله، كسي كه به اين ويروس مبتلا شده و خودش هم مطلع نيست مي‌تواند ناقل باشد. پس تداوم ماسك زدن از اهم واجبات است.

۵-ويروس مخرب  و منحوسي كه تاكنون واكسن برايش تهيه نشده و هيچ درماني جز پيشگيري‌هاي بهداشتي ندارد و در اين فصل كه به خاطر شيوع آنفلوآنزا و شناخت كوويد ۱۹ از آنفلوآنزا نيز مشكل مي‌باشد، خطر اين ويروس بيشتر و مراقبت آن مي‌بايست گسترده‌تر باشد.

پس پهلوان‌بازي در نياوريم و براي خود و جامعه خطرناك نشويم و با هوشياري، دقت و مراقبت چنان عمل نماييم كه منطقه به طور دائم سفيد بماند و اين افتخار تداوم يابد.

سردبير

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین