سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

راه اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار در کشور

شاغلان، بیکاران و فعالان عرصه کسب و کار لارستان برای مشاهده و  تکمیل اطلاعات شغلی و کسب و کار خود به سامانه اشتغال و کسب و کار کشورمراجعه کنند. معاون مدیرکل…

شاغلان، بیکاران و فعالان عرصه کسب و کار لارستان برای مشاهده و  تکمیل اطلاعات شغلی و کسب و کار خود به سامانه اشتغال و کسب و کار کشورمراجعه کنند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، با اشاره به راه اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار کشور در خصوص عملکرد آن گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال از آن بهره ببرند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار لارستان، عبدالمهدی قاسمی با بیان اینکه این سامانه در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بازار کار و اشتغال راه اندازی شده ، افزود: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار،بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخش‌های اصلی این سامانه است.

تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش‌بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقه‌ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل،از جمله اهداف دیگری بود که قاسمی بدان اشاره کرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.

قاسمی، از همه افراد ۱۵ سال به بالا و در سن کار شهرستان های لارستان و اوز شامل شاغلان و بیکاران و افراد خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و همچنین فعالان عرصه کسب و کار اعم از کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوزدعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

قاسمی، با تاکید بر اینکه همه اطلاعات افراد و صاحبان کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه کارنامه شغلی است.

به گفته رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و کارنامه کاری خود را تکمیل کند.

عبدالمهدی قاسمی در پایان تاکید کرد: با ایجاد سامانه اطلاعات شغلی، برای همه افرادی که در سن کار هستند، شناسنامه شغلی صادر و افراد اعم از شاغلان و بیکاران بر اساس نوع رشته و تخصص شناسایی و کدبندی می‌شوند و این ابزار در جهت تقویت نظام اطلاعات بازار کار و سیاست‌گذاری دقیق اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین