جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

فعالیت 243 واحد صنعتی، معدنی، دامی و کشاورزی در لارستان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار لارستان نیز با ارائه آماری به برخی دیگر از فعالیت‌ها در لارستان اشاره کرد و گفت: در لارستان ۹۷ واحد صنعتی، ۴۳ واحد معدنی و…

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار لارستان نیز با ارائه آماری به برخی دیگر از فعالیت‌ها در لارستان اشاره کرد و گفت: در لارستان ۹۷ واحد صنعتی، ۴۳ واحد معدنی و ۱۰۳ واحد دامی و کشاورزی به فعالیت مشغولند که بیش از ۲ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند.

احمد دلاور، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار لارستان نیز به بخشی از فعالیت‌ها در این عرصه اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب برای بازسازی و نوسازی بازار قیصریه جذب شد که با این اعتبار سقف بازار به شیوه سنتی مرمت و بازسازی انجام و اطراف بازار نیز با ۶۰۰ میلیون تومان سنگ فرش شد.

دلاور خاطرنشان کرد: جهت ترمیم و بهسازی داخل بازار نیز به صورت مشارکتی مبالغی توسط غرفه‌داران جمع‌آوری شده و معادل این اعتبار را نیز میراث فرهنگی خواهد گذاشت تا به داخل بازار را نیز بهسازی کنیم.

احسان طاهری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار لارستان نیز با ارائه آماری به برخی دیگر از فعالیت‌ها در لارستان اشاره کرد و افزود: در لارستان ۹۷ واحد صنعتی، ۴۳ واحد معدنی و ۱۰۳ واحد دامی و کشاورزی به فعالیت مشغولند که بیش از ۲ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گفته طاهری ۶ هزار واحد صنفی فعال نیز با اشتغال بالای ۱۵ هزار نفر در لارستان فعالیت می‌کنند همچنین ۵۷ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغی نیز از دیگر ظرفیت‌های لارستان در بخش کشاورزی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار لارستان افزود: ۳۰ هزار تن فرآورده دامی نیز سالانه در لارستان تولید می‌شود.

وجود سه واحد حمل و نقل مسافر بین شهری، ۶ واحد حمل و نقل کالا و مواد نفتی، ۷ مجموعه خدمات رفاهی، هشت جایگاه بنزین و ۲ واحد سی ان جی و کارخانه سیمان که دارای طرح توسعه است، کارخانه آرد که در حال ساختن است و … نیز از دیگر پتانسیل‌های لارستان در این عرصه بود که طاهری به آن اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما نیز ایجاد نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیون یورو بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین