یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه نساجی کشور در لارستان نیازمند تأمین تسهیلات

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه نساجی کشور در لارستان وجود دارد که برای اتمام این پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است، گفت: سوله‌سازی آن…

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه نساجی کشور در لارستان وجود دارد که برای اتمام این پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است، گفت: سوله‌سازی آن انجام شده و فقط نیاز به تجهیزات دارد و سرمایه‌گذار خواهان دریافت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات است و برای این کار باید در سطح ملی پیگیری کرد.

به گزارش میلاد لارستان، داریوش دهقان در دیدار با امام جمعه لار که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه رمز موفقیت، وحدت است، اظهار داشت: هرجایی اختلاف باشد، آسیب‌پذیری بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کل بودجه‌ای که در اختیار بنده است و در شورای برنامه‌ریزی درخصوص آن تصمیم‌گیری و توزیع می‌شود، بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان نبوده است، افزود: تخصیص آن نهایتا ۶۰ میلیارد تومان نمی‌رسد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه با همدلی که وجود داشته، نزدیک به یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تا به امروز در حوزه‌های مختلف عمرانی در لارستان هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبار منهای اعتباری است که برای پروژه‌های راه شروع بکار شده است.

این مسئول با اذعان به اینکه در حال حاضر پروژه جاده لار به سمت جهرم با هزینه‌ ۵۰۰ میلیارد تومان شروعع شده است، تصریح کرد: پروژه‌ای با اعتبار۴۵۰ میلیارد تومان برای جاده لار به سمت بندرعباس شروع شده است و همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام قطعه اول در نظر گرفته شده و علاوه بر آن مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای روکش جدید مناقصه برگزار شده است و از طرفی مناقصه ادامه پروژه لار به سمت بندرعباس با اعتباری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در آستانه برگزار شدن است.

وی با بیان اینکه کارگروه زیربنایی فقط در سطح مراکز استان وجود دارد اما در سطح استان فارس، این کارگروه به عنوان تنها شهرستان در کشور و استان در لارستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری که قصد انجام کاری دارد، در نقطه اول باید از این کارگروه مجوز بگیرد و برای این کار در سریعترین زمان ممکن، حداقل باید ۶ ماه زمان صرف می‌کرد اما با وجود این کارگروه در لارستان، سرمایه گذاران می‌توانند با ارائه طرح، حداکثر تا ۳ هفته مطرح و مصوب کنند.

نماینده عالی دولت در لارستان با ابراز خرسندی از نسبت به قول مساعد کارشناسان درخصوص ایجاد رویه واردات و ترانزیت کالا در گمرک لارستان، ادامه داد: معاونت فنی گمرک ایران و رئیس گمرک کشور قول داده‌اند که این اتفاق برای لارستان محقق خواهد شد که این اتفاق خیلی مهم است و امیدواریم این مجوز به زودی صادر شود که اگر این مجوز صادر شود و تجار کمک کنند، امکان اشتغال خوبی فراهم می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه در حوزه هلال احمر، ساختمان آن سالها برزمین مانده و درآمد سالیانه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان آن در شیراز هزینه می‌شده و فقط ۱۵ میلیارد تومان آن در سال عائد لارستان می‌شده است، یادآور شد: کل پول به لارستان می‌آٖید و برای ساخت ساختمان مصوب شده و ساختمان‌های موجود در مجتمع هلال تعیین تکلیف شده و ساختمان‌های بازار امام(ره) متعلق به هلال احمر بوده و شرکت هلال ساخت و رفت و یک ریال به لارستان نداد ولی اکنون همه آن را برمی‌گردانیم.

وی با بیان اینکه در جاده لار به بستک مجموعه بزرگ با همت دولت و خیرین ساخته می‌شود که پس از واگذاری زمین به هلال احمر کار شروع خواهد شد، ادامه داد: روال اداری این کارها انجام شده است.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه سالیان سال مردم منطقه زاهدمحمود و درزوسایبان از نعمت گاز محروم بودند، تصریح کرد: لوله‌های این پروژه خریداری شده و مناقصه آن برگزار می‌شود و در حال تهیه نقشه است و برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است و انشاءالله امسال شروع پروژه خواهیم داشت.

دهقان از تعریف طرح‌های گلخانه‌ای خبر داد و افزود: اگر اعطای تسهیلات در اختیار ما بود، منطقه درزوسایبان را به قطب این صنعت در استان فارس تبدیل می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه نساجی کشور در لارستان وجود دارد که برای اتمام این پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است، گفت: سوله‌سازی آن انجام شده و فقط نیاز به تجهیزات دارد و سرمایه‌گذار خواهان دریافت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات است و برای این کار باید در سطح ملی پیگیری کرد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه با پیگیری‌های زیاد مجوزهای لازم برای احداث کشتارگاه صنعتی دام گرفته شده است، افزود: برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

دهقان با اذعان به اینکه برای راه‌اندازی کشتارگاه مرغ مراحل پایانی حل اختلاف سرمایه‌گذاران فعلی و قبلی را پشت سرمی‌گذارد، عنوان کرد: طبق گفته سرمایه‌گذار قرار است زنجیره پرورش مرغ مادر را احداث کند، نهادهای دام تولید کند و مجموعه مرغ تخم‌گذار را ایجاد کند.

وی به پیگیری‌های جدی مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران در سطح استانی و ملی اشاره کرد و یادآور شد: مجوز کارخانه آرد با پیگیری‌های مستمر گرفته شد و کار پیشرفت خوبی داشته، دستگاه‌های آن خریداری شده که با راه‌اندازی آن زنجیره کاملی از تولید ماکارونی، بیسکویت و غیره شکل می‌گیرد.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه به هیچ سرمایه‌گذاری که می‌توانیم مشکلش را حل کنیم، نه نگفته‌ایم و حتماَ مشکلش را پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: سعی کرده‌ایم مشکلات را در سطح ملی و استانی حتی با حضور سرمایه‌گذاران حل کنیم.

وی راه‌اندازی اداره آموزش‌وپرورش در بنارویه را کاری بزرگ و البته طاقت‌فرسا برشمرد و گفت: خوشبختانه پلیس راهور بنارویه و پلیس +۱۰ حل شده است.

دهقان با اذعان به اینکه موضوع نمایندگی کمیته امداد در بنارویه و نمایندگی پلیس راهور در بیرم و صحرای باغ در حال پیگیری است، افزود: ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در صحرای باغ در حال پیگیری است تا بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “راه‌اندازی بزرگترین کارخانه نساجی کشور در لارستان نیازمند تأمین تسهیلات”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    فعلا که بسیاری. از کارخانجات نساجی. در یزد. وکاشان که سالها برپا. بودند. تعطیل. شدند

  2. ناشناس گفت:

    در دولت اقاي اقاي رييسي نه تنها كارخانجات نساجي بلكه اكثر كارخانجات در سراسر كشور تعطيل است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین