شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

رئیس انتقال خون لارستان: 6 شهرستان را تحت پوشش داریم؛ در تمام گروه های خونی با کمبود شدید مواجه ایم

مراکز انتقال خون در لارستان، چشم‌انتظار اقدام خداپسندانه مردم جهت اهداء خون است. به گزارش میلاد لارستان، در روزهایی که بسیاری از مردم درگیر بیماری کرونا هستند و بیشتر به…

مراکز انتقال خون در لارستان، چشم‌انتظار اقدام خداپسندانه مردم جهت اهداء خون است.

به گزارش میلاد لارستان، در روزهایی که بسیاری از مردم درگیر بیماری کرونا هستند و بیشتر به فکر رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند بیمارانی چشم‌به‌راه خون دادن مردم هستند. در حال حاضر وضعیت ذخیره انتقال خون کشور با توجه به حساسیت‌های موجود به وضع بسیار حادی رسیده است بگونه ای که اگر مردم کشور کمر همت نبندند ممکن است تا چند روز آینده  این مقدار ذخیره خونی به پایان برسد و چشم امید بسیاری از بیماران به ناامیدی تبدیل شود.

 بهروز جمالی مدیر انتقال خون لارستان در این خصوص و در مصاحبه با میلاد لارستان می گوید: مرکز انتقال خون لارستان بیمارستان‌های لارستان، خنج، گراش، اشکنان، اوز، خنج، لامرد و درمانگاه تالاسمی لار، لامرد، خنج و مهر را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر در تمامی گروه‌های خونی ما با کمبود شدید روبرو هستیم و از مردم تقاضا داریم تا جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

جمالی ادامه داد: در مراحل مختلف خون‌گیری در زمان شیوع ویروس کرونا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تمام وسایل استفاده‌شده یکبار مصرف هستند و در طول روز بارها صندلی‌ها و محیط خون‌گیری ضدعفونی می‌شود.

مدیر انتقال خون لارستان از گروه رسانه‌ای مردمک لارستان بابت تدوین تیزرهای تبلیغاتی در جهت تشویق مردم به اهدا خون تشکر ویژه کرد و ادامه داد: از زمانی که اعلام عمومی نسبت به وضعیت حاد ذخایر خونی شده است در لارستان و همچنین تمام کشور مردم نسبت به اهدای خون اهتمام جدی داشته‌اند و طبق اخبار واصله در بسیاری از شهرستان‌ها و مراکز استان مردم مشتاق خوندهی شده‌اند اما کماکان تا وضعیت مطلوب ذخایر خونی فاصله‌داریم.

جمالی با اعلام اینکه کسانی که به بیماری کرونا مبتلا گشته‌اند هم می‌توانند پس از یک ماه از بهبودی نسبت به اهدای خون و پلاسمای خود جهت تحقیقات درمانی اقدام کنند تصریح کرد: اهدای پلاسما فقط در مراکز استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه همشهریان می‌توانند هرروز از ساعت ۸ الی ۱۳:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ نسبت با مراجعه به مراکز انتقال خون نسبت به خوندهی اقدام یادآور شد: بر روی خون‌های اهدائی آزمایشاتی نظیر هپاتیت، سیفلیس و ایدز صورت می‌گیرد.

مدیر انتقال خون لارستان با بیان اینکه خون‌های اهدائی پس از انجام آزمایش‌ها لازم برای بیماران سرطانی، مصدومان تصادف و بیماران دارای خونریزی مورداستفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: افرادی که شرایط اهدای خون دارند باید دارای حداقل ۱۸ و حداکثر سن ۶۰ سال داشته شرط حداقل وزن ۵۰ کیلو را دارا باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رئیس انتقال خون لارستان: 6 شهرستان را تحت پوشش داریم؛ در تمام گروه های خونی با کمبود شدید مواجه ایم”

  1. ناشناس گفت:

    شش شهرستان جنوب فارس و شمال هرمزگان را تحت پوشش دارید اما حتی اقدامات اولیه در جهت ارتقای انتقال خون لارستان به کل انجام نداده اید .با مصاحبه ‌و حرف زدن کاری از پیش نمی رود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین