جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تاکنون زمینی برای مسکن فرهنگیان به اداره کل راه و شهرسازی لارستان معرفی نشده است

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سخنانی پیرامون مسکن فرهنگیان با بیان اینکه پیگیر مشکل مسکن این قشر مهم از جامعه هستیم اظهار داشت: در استان فارس…

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سخنانی پیرامون مسکن فرهنگیان با بیان اینکه پیگیر مشکل مسکن این قشر مهم از جامعه هستیم اظهار داشت: در استان فارس و نیز لارستان تاکنون زمینی برای این امر به اداره کل راه و شهرسازی معرفی نشده است.

موسی میرزایی در گفتگوی اختصاصی با میلاد لارستان در خصوص مسکن فرهنگیان و فرآیند ثبت نام آنها در لارستان گفت:  فرهنگیان محترمی که متقاضی این نوع مسکن بوده اند باید از ابتدا شرایطی را احراز می نمودند که عبارتند از: تاهل متقاضی، سبز بودن فرم ج، عدم انجام معامله مسکن  از سال ۸۴ تاکنون و عدم ثبت ملک به نام متقاضی و  ساکن بودن در شهر مورد تقاضا.

وی گفت: بر این اساس متقاضیان در سامانه تعبیه شده از سوی  وزارت آموزش و پرورش  نام نویسی کرده اند که بر این اساس در حال حاضر در شهر لار ۵۵۸ فرهنگی ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۱۵ نفر انصراف داده و ۱۰۶ نفر هم در انتظار نتیجه نهایی می باشند. همچنین ۲۳۳ نفر از این تعداد رد درخواست شده اند چرا که در واقع شرایط مورد نیاز را احراز ننموده اند و بر این اساس پیامک پرداخت و واریز وجه تنها برای افرادی که حائز شرایط مربوطه بوده اند ارسال می شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی لارستان در تکمیل سخنان خود در این خصوص اظهار داشت:  طبق امضا تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و  وزارت آموزش و پرورش قرار بر این بوده تا  ۱۷۰ هزار مسکن ملی فرهنگیان در کل کشور ساخته شود و اولویت بر این بودخ  که وزارت آموزش و پرورش مدارس زمین های بلا استفاده خود را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا در آنها مسکن ساخته شود اما در حال حاضر  این اتفاق رخ نداده است.

میرزایی گفت:‌تعهدی که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بر عهده دارد این است که آموزش و پرورش زمین های آموزشی خود را به مجموعه وزارت راه معرفی کند و با تغییر کاربری آنها توسط وزارت راه و شهرسازی به مسکونی،‌زمین ها در اختیار اموزش و پرورش قرار دهد تا جهت متقاضیان واجد شرایط خود مسکن احداث نمایند اما همانگونه که گفته شد تا بحال از سوی استان فارس هیچ زمینی معرفی نشده است.

وی گفت: با توجه به این مسائل کماکان  پیگیر هستیم که بتوان این مشکل را حل نمود، اما با توجه به اینکه در شهر لارجهت اقدام ملی مسکن متقاضیان زیادی واجد شرایط هستند در حال حاضر صزفا توانسته ایم برای این متقاضیان زمین تامین نماییم و  در خصوص مسکن ملی فرهنگیان به هر اندازه که زمین آموزشی از طرف اموزش و پرورش در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی  قرار داده شود با تغییر کاربری این اراضی،‌ زمین های مذکور  جهت احداث مسکن فزهنگیان در اختیار اموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

خبرنگار میلاد لارستان موضوع فوق را از مسئولان مدیریت آموزش و پرورش لارستان نیز جویا شده که پس از ارائه پاسخ از سوی آن مجموعه به سمع و نظر مخاطبین محترم خواهد رسید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین