سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16

عملیات بذرکاری در 300 هکتار از «دشت‌گبر» روستای «کاریان» لارستان

عملیات بذرکاری در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی دشت گبر روستای کاریان شهرستان لارستان آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی رئیس…

عملیات بذرکاری در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی دشت گبر روستای کاریان شهرستان لارستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اجرایی جهش تولید سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با عنوان طرح ۹ در ۹۹ عملیات بیولوژیک در قالب ساخت هلالی آبگیر و بذرکاری در مراتع دشت گبر روستای کاریان شهرستان لارستان آغاز شد.

او، بیان کرد: افزایش تولید علوفه ، حفاظت خاک ، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع از جمله اهداف اجرای این طرح است.

رضایی، با اشاره به تامین اعتبار اين طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: اقدامات احیاء و اصلاحی مراتع طرحی موثر برای بهبود وضع اقتصادی و معیشت بهره‌برداران و روستاییان در راستای شعار رونق تولید است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: هلالی آبگیر علاوه بر ذخیره هرز آب ها موجب افزایش رطوبت خاک زمینه احیاء و اصلاح عرصه های مرتعی را فراهم می کند.

او، با بیان اینکه در شرايط خشكسالی بكارگيری روش های ذخيره نزولات آسمانی برای افزايش ميزان رطوبت خاک به منظور احيای پوشش گياهی ثمر بخش است، افزود : بر روی پشته هلالی های آبگیر بذور بومی کاشته می شود تا همزمان با ذخیره آب زمینه رویش گیاهان فراهم شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین