شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه دولتی، مرکز رشد و شرکت نفت لارستان

وعده تفاهم همکاری سه جانبه بین  مجتمع آموزش عالی لارستان، مرکز رشد واحد های فناور لارستان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عملیاتی شده و این مهم در…

وعده تفاهم همکاری سه جانبه بین  مجتمع آموزش عالی لارستان، مرکز رشد واحد های فناور لارستان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عملیاتی شده و این مهم در هفته پژوهش به امضا رسید.

به گزارش میلاد لارستان مردادماه ۹۹ بود که در نشست مشترک علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم در معیت مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لارستان با امیر بنی کریمی، مدیر منطقه فارس در محل ساختمان اداری ناحیه لارستان علاوه بر طرح موضوعات و مشکلات توزیع فرآورده های نفتی منطقه  موضوع ارتباط هر چه بیشتر مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، واگذاری پروژه های پژوهشی به مراکز علمی لارستان به عنوان یکی از درخواستهای آن جلسه از مدیر ارشد شرکت نفت در فارس اعلام گردید.

حال و پس از حدود ۴ ماه از آن دیدار و همزمان با هفته پژوهش تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین مجتمع آموزش عالی لارستان، مرکز رشد واحد های فناور لارستان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منعقد گردید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه دولتی لارستان، به پیشنهاد نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی و پیگیری مصیب علیشیر مسئول دفتر نماینده در لارستان، تفاهم نامه مشترک همکاری بین مجتمع آموزش عالی لارستان، مرکز رشد لارستان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منعقد شد.

جلسه انعقاد تفاهم نامه امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه با حضور بنی کریمی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس، راسخ رئیس سامانه هوشمند سوخت منطقه ای فارس، حسنیان رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لارستان ، علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان، قناعت پور رئیس مرکز رشد واحد های فناور لارستان و دکتر طاهری رئیس دانشگاه دولتی لارستان و تقوی رئیس انبار سوخت لارستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس، استان فارس را یکی از بزرگترین مصرف کننده های فرآورده های نفتی کشور برشمرد و تامین میزان سوخت مورد نیاز استان را امری چالش برانگیز دانست.

بنی کریمی در ادامه در خصوص وضعیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی توضیحاتی را ارائه و به انجام پروژه های مختلف دانشجویی تأکید کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه دولتی لارستان در سخنانی ضمن تشکر از پیگیری های نماینده مردم  رئیس دفتر وی  در لارستان در راستای انعقاد تفاهم نامه مذکور، اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی لار با قدمت و عمر کوتاه یکی از مراکز دانشگاهی فعال در حوزه پژوهشی است.

طاهری با اشاره به اینکه ۲۷ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی، مرکز محاسبات سریع و  از جمله برخی از امکانات دانشگاه است افزود: تاسیس چندین شرکت دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان و اساتید ، دانشگاه را نقطه عطفی برای مجتمع رسانده است.

وی با بیان اینکه عقد تفاهم نامه هایی با دانشگاه های بزرگ از جمله دانشگاه شیراز سبب شده تا بتوانیم از ظرفیت های این دانشگاه های با سابقه درانجام پروژه های پژوهشی در صورت نیاز استفاده کنیم، تصریح کرد: در دانشگاه دولتی لارستان در چندماه اخیر  جهت ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی و تحول دیجیتال در منطقه تلاش های قابل توجهی صورت پذیرفته است.

در ادامه قناعت پور رئیس مرکز رشد لارستان طی سخنانی با تقدیر از دانشگاه دولتی لارستان که در کنار پرورش دانشجویان توانمند به شکل گیری شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد فناور لارستان نیز کمک می گند گفت: اقدام خیرین برای ساخت برج فناوری و استقرار شرکت های دانش بنیان در لارستان قابل تحسین و تقدیر است و یکی از مهمترین اهداف مرکز رشد و فناور لارستان جذب و جلب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دراین حوزه است.

مصیب علیشیر رئیس دفتر نماینده در لارستان نیز ضمن قدردانی از حضار و نگاه مثبت نماینده به  طرح های با موضوعات نفتی و گازی، گسترش این طرح ها را از اهداف وی در لارستان و کل حوزه انتخابی برشمرد و عقد تفاهم نامه با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را اولین قدم برای رسیدن به این مهم دانست .

یادآور می شود این تفاهم نامه به منظور توسعه زمینه های همکاری مشترک و همه جانبه علمی ، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود با هدف تقویت و توسعه همکاری ها و بکارگیری دانش فنی و فناوری روز در جهت اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی و کاربردی منعقد شده است.

ترویج برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد، ایجاد فرصت های مطالعاتی، انجام طرح های تحقیقاتی از موضوعات مهم تاکید شده در این تفاهم نامه است

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه دولتی، مرکز رشد و شرکت نفت لارستان”

  1. 22 گفت:

    اینهمه حرف زدند آخر معلوم نشد موضوع قرارداد و پژوهش چیست لطفا جزییات قرارداد را منتشر کنید محرمانه که نیست تا کی لاپوشانی و در هوا حرف زدن وظیفه رسانه شفاف سازی است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین