پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

فراهم شدن امکان انجام MRI برای کودکان در بیمارستان لار

امکان انجام MRI همراه با بیهوشی برای کودکان در بیمارستان لار فراهم شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان از مرکز آموزشی درمانی…

امکان انجام MRI همراه با بیهوشی برای کودکان در بیمارستان لار فراهم شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان از مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) با تجهیز بخش ام آر آی به دستگاه پایش اکسیژن خون، برخی از خدمات این بخش با بیهوشی انجام می‌شود.

دکتر امین والی پور سرپرست مرکز آموزشی درمانی لار در تشریح لزوم خریداری این دستگاه اظهار داشت: برای ثبت تصاویر دقیق و با کیفیت مخصوصا در ام ار ای خردسالان، کودک باید در آرامش کامل بوده و بتواند در حین تصویربرداری، از دستورالعمل‌های مربوط به نفس‌کشیدن پیروی کند. اگر احساس ترس، اضطراب و یا درد شدید (به علت سانحه‌ای که منجر به تصویربرداری شده است) وجود داشته باشد، ممکن است منجر به ایجاد مشکل در تصویربرداری ام آر آی برای کودکان شود.

وی افزود: همان‌طور که همراه‌داشتن اشیاء فلزی می‌تواند منجر به انحراف نتایج ام ار ای شود، تکان‌خوردن و حرکت کودکان و نوزادان هم می‌تواند همین اختلال را به همراه داشته باشد. بنابراین مهم‌ترین دلیل MRI همراه با بیهوشی برای نوزادان نیز همین بوده که حفظ آرامش و دوری از اضطراب برای کودک بسیار مهم است.

دکتر والی پور با اشاره به تعرفه دولتی خدمات MRI با بیهوشی برای کودکان در بیمارستان لار، خاطر نشان کرد: این دستگاه با همکاری و همت بانوی بزرگوار حاجیه خانم فاطمه رضاپور به یاد مرحوم حاج قدرت الله رضاپور با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال خریداری، نصب و راه اندازی گردید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین