پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

خسارت سرمازدگی به 80 درصد از مزارع بادمجان، گوجه و کدو لارستان

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: با توجه به افت شدید دما در پانزدهم دی ماه ۹۷۲ میلیارد ریال به محصولات  کشاورزی در منطقه هرمود و زاهد…

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: با توجه به افت شدید دما در پانزدهم دی ماه ۹۷۲ میلیارد ریال به محصولات  کشاورزی در منطقه هرمود و زاهد محمود، خسارت وارد شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان علی فلاحت پیشه اظهار داشت: سرمازدگی بیش از ۸۰ درصد از محصولات مزارع گوجه فرنگی، بادمجان و کدو را متحمل خسارت کرد.

وی اظهار کرد : طی ارزیابی های صورت گرفته  از سطح ۶۵۰ هکتار گوجه فرنگی کشت شده در شهرستان ۴۹۰ هکتار آن متحمل خسارتی به مبلغ ۷۹۳ میلیارد ریال شده است .

به گفته وی ۹۰ هکتار از سطح کشت بادمجان و ۳۰ هکتار از سطح کشت کدوی منطقه نیز با میزان به ترتیب ۱۴۵ میلیارد ریال و ۳۲ میلیارد ریال شامل خسارت شد.

فلاحت پیشه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت، صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها نهاد پاسخگو در این گونه مخاطرات دانست و از کشاورزان خواست تا با بیمه کردن محصولات خود در زمان بروز چنین حوادثی بخشی از زیان خود را جبران کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین