پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سوگواری لارستانی‌ها در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

مردم متدین و ولایتمدار لارستان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ دخت نبی‌مکرم اسلام(ص) نشستند. به گزارش میلاد لارستان، از چند روز پیش، مردم متدین و ولایتمدار…

مردم متدین و ولایتمدار لارستان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ دخت نبی‌مکرم اسلام(ص) نشستند.

به گزارش میلاد لارستان، از چند روز پیش، مردم متدین و ولایتمدار لارستان در آستانه سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) با سیاه‌پوش کردن معابر، مساجد، ادارات و کوچه‌ها، به استقبال برگزاری مراسم‌های عزاداری رفتند.

برپایی موکب‌ها در چند نقطه شهر و پخش نواهای مرثیه‌سرایی از بلندگوی این موکب‌ها، شهر را به سوگ آن حضرت نشاند.

برنامه‌های مختلف عزاداری، روضه‌خوانی، سخنرانی و سینه‌زنی در سطح محلات، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه به شکل گسترده برپا بود.

هیأت‌ مذهبی نیز با برپایی مراسم‌های عزاداری، توانسته‌اند جمعیت زیادی را با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به سمت خود جذب کنند که مهمترین این برنامه‌ها سوگواری حضرت زهرا(س) در سالن ورزشی مرحوم رزمیوش از سوی هیأت رأیت‌المهدی(عج)، مسجد امام علی(ع) از سوی هیأت زینبیون(س)، امامزاده میرعلی بن‌الحسین(ع) و گلزار شهدا بوده است.

هیأت‌های محلی نیز امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های خود را به شکل دیگری برگزار کردند و برنامه‌های خود را در سطح محلات محدود کردند.

حضور پیکر یک شهید گمنام در برنامه هیأت‌ها که قرار بود در روز شهادت در گراش به خاک سپرده شود، موجب معنویت بیش از پیش برنامه‌ها شد.

آنچه در ایام فاطمه امسال بیشتر محسوس بود، تهیه بسته‌های معیشتی، گوشت‌های نذری و غذاهای تبرکی و توزیع آن بین همه آحاد جامعه به ویژه در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر بود که صدها خانوار را شامل می‌شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین