جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

۲۲ مرکز آموزش عالی در دانشگاه‌های مادر ادغام شدند/آیا استقلال دانشگاه دولتی لار گرفته می‌شود؟

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ادغام ۲۲ مرکز آموزش عالی دولتی در دانشگاه های بزرگ بر اساس طرح ساماندهی آموزش عالی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان،…

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ادغام ۲۲ مرکز آموزش عالی دولتی در دانشگاه های بزرگ بر اساس طرح ساماندهی آموزش عالی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی دانشگاه ها آغاز شده است و برخی موسسات بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم در دانشگاه های بزرگ تر و مادر ادغام شدند.

وی با بیان این که اجرای طرح ساماندهی دانشگاه ها با احتیاط پیش می رود، تاکید کرد: ساماندهی به این گونه نیست که شاهد ادغام تعداد زیادی از دانشگاه ها باشیم. تاکنون ۲۲ موسسه دولتی در دانشگاه های مادر ادغام و این ادغام به ۱۱ موسسه از ۲۲ موسسه دولتی ابلاغ شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در واقع این مراکز، دانشگاه های کوچکی هستند که در جوار دانشگاه های بزرگ تر قرار دارند و با توجه به شرایط کشور و نیاز آموزش عالی نمی توانند رشد کنند؛ چرا که مجوز رشته و مقاطع جدید به آن ها داده نمی شود و متقاضی برای ورود به این مراکز وجود ندارد.

خاکی صدیق بیان کرد: دانشگاه های دولتی ادغام شده با دانشگاه بزرگ تر یک شبکه علمی برای استفاده از امکانات تشکیل می دهند؛ همچنین اگر موسسه ای در دانشگاه های بزرگ تر ادغام شود، دانشجو به اسم آن دانشگاه مادر پذیرش و دانش آموخته می شود.

وی درباره ساماندهی دانشگاه های شعبه دار گفت: ساماندهی دانشگاه هایی نظیر پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، طرح متفاوت تر دارد و هر کدام از این دانشگاه ها ساماندهی ویژه خود را پیش می برند.

گفتنی است؛ یک بند از سیاست های هشت گانه سند آمایش آموزش عالی به ساماندهی مراکز آموزش عالی اختصاص دارد که از گسترش بدون هدف دانشگاه ها جلوگیری می کند.

به گزارش میلاد لارستان، براساس شنیده‌ها با اجرای این طرح، مجتمع آموزش عالی دولتی لارستان به احتمال زیاد در زیرمجموعه دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر دولتی قرار می‌گیرد این در حالی است که در سالیان گذشته با تلاش بسیار سعی شد مرکز آموزش عالی لارستان خود را از دانشگاه شیراز مستقل کند و به لحاظ مالی، اداری و تشکیلاتی به طور مستقیم و غیرمستقیم برای پیگیری امورات و مطالبات به وزارت علوم دسترسی دارد.

چنانچه این طرح عملیاتی شود، بار دیگر دانشگاه دولتی لارستان در زیرمجموعه یکی از دانشگاههای شیراز قرار خواهد گرفت و این مهم می‌تواند استقلال مجتمع آموزش عالی لارستان را تحت‌الشعاع قرار دهد.به همین دلیل شایسته است مسئولان مرکز آموزش عالی لارستان این موضوع مهم را با توجه به اهمیت آن و نیاز به ارتباط مستقیم با مسئولان ملی و به ویژه وزیر علوم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جریان بگذارند و تمام تلاش خود را برای حفظ استقلال این مرکز علمی بکار گیرند.

انتظار می‌رود امام جمعه و فرماندار ویژه لارستان نیز با رایزنی، همفکری و همگامی با مسئولان محلی، استانی و ملی بهترین گزینه را دستیابی به مطلوب‌ترین نتیجه به کار گیرند.

میلاد لارستان آماده انتشار هرگونه موضع‌گیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان در این زمینه است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۲۲ مرکز آموزش عالی در دانشگاه‌های مادر ادغام شدند/آیا استقلال دانشگاه دولتی لار گرفته می‌شود؟”

  1. ناشناس گفت:

    شماییکه هم و غمتان نماینده قبل دکتر جعفرپور بود .ایشان حتی نتوانست در این هشت سال مرکز اموزش عالی لار را به دانشگاه ارتقا دهد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین