یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بازدید دانشجویان دانشگاه دولتی لارستان از یک شرکت پتروشیمی در عسلویه

دانشجویان رشته مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی لارستان از شرکت پارس گلایکول عسلویه در قالب اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی بازدید کردند. به گزارش میلاد لارستان، در راستای رهنمودها و منویات…

دانشجویان رشته مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی لارستان از شرکت پارس گلایکول عسلویه در قالب اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان، در راستای رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره‌گیری از علم، دانش و تحقیق در بخش صنعت و اهمیت مساله پیوند صنعت و دانشگاه، در قالب اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی جمعی از دانشجویان رشته مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی لارستان از شرکت پتروشیمی پارس گلایکول عسلویه بازدید کردند.

در این بازدید که دکتر افروزه رییس مجتمع، دکتر طاهری مدیر واحد پژوهش، دکتر حسینی مدیر آموزشی و مدیر گروه رشته مهندسی شیمی، دکتر صادق خرمی مدیر گروه برق و جمعی از دانشجویان رشته مهندسی شیمی حاضر بودند. در ابتدا مهندس سیدصابرموسوی مدیرعامل شرکت ضمن خوشامدگویی و توضیح در خصوص سابقه ای از شرکت، بر لزوم ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه تاکید نمود.

سخنران دیگر برنامه دکتر افروزه رییس مجتمع بود که ضمن توضیح در خصوص تاریخچه مجتمع به بیان اثرات بازدید اعضای هیات علمی و دانشجویان بر پیشبرد اهداف دانشگاه از صنایع مختلف پرداخت . همچنین دکتر طاهری مدیر پژوهش و فناوری مجتمع ضمن اشاره به زیرساخت های پژوهشی مجتمع از جمله آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی و همچنین مرکز محاسبات سریع به عنوان یک ابزار کمکی در شبیه سازی های مهندسی، گزارشی از وضعیت پژوهشی اعضای هیأت علمی ارائه کرد. علاوه بر آن پروژه های مختلف ارتباط با جامعه و صنعت به عنوان بخش مهمی از فعالیت های اولویت دار مجتمع نیز شرح داده شد. برگزاری کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند و اهداف و نتایج آن از دیگر موارد طرح شده در حوزه پژوهش و فناوری بود.

در ادامه مهندس صبا عزیزی مهندس ارشد فرآیند این پتروشیمی در خصوص روند فرآیند تولید شرکت توضیحاتی ارائه کرد و سپس تعدادی از مدیران شرکت پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند. همچنین دانشجویان با حضور در سایت شرکت از محوطه فرآیندی آن بازدید نموده و از نزدیک با تجهیزات و روند تولید گلایکول آشنا شدند.

گفتنی است شرکت پتروشیمی پارس گلایکول به عنوان یک عضو از گروه بزرگ هلدینگ باختر با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۳۰۰۰ تن محصولات گلایکول در سال واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی می باشد که از دی ماه سال ۱۴۰۱ در مدار تولید قرار گرفته است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین