جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

سرما به مزارع کشاورزی روستای چاه نهر لارستان خسارت زد

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: سرمای شدید طی روز‌های گذشته تاکنون خسارات فروانی به محصولات باغی و زراعی این شهرستان وارد کرده است. به گزارش میلاد…

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: سرمای شدید طی روز‌های گذشته تاکنون خسارات فروانی به محصولات باغی و زراعی این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی فلاحت پیشه اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی به مناطق و مزارع خسارت دیده ناشی از سرمازدگی اعزام شده اند و مشغول برآورد نهایی خسارت هستند.

او گفت: این روستا بزرگترین تولید کننده طرح استمرار سیب زمینی در فارس است و سالانه بیش از ۱۶ هزار تن از این محصول را راهی بازار می‌کند.

فلاحت پیشه اظهار داشت: به دلیل سرمای شدید این روز‌ها در منطقه بخش عمده‌ای از این محصول از بین رفته و کشاورزان منطقه متحمل خسارات زیادی شده اند.

او با بیان اینکه کارشناسان کشاورزی لارستان به منطقه اعزام و شده اند و مشغول برآورد خسارات و همچنین توصیه‌های لازم به کشاورزان هستند، گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان اظهار داشت: سالانه بیش از پنج هزار تن گندم و بیش از صد‌ها تن انواع صیفی اعم از گوجه، بادنجان، خیار سبز و هندوانه در این روستا برداشت می‌شود به طوری که در زمان برداشت این محصول حتی یک نفر در منطقه بیکار وجود ندارد.

روستای چاه نهر از توابع دهستان درزسایبان لارستان است که فاصله این روستا تا شهر لار مرکز شهرستان لارستان حدود ۱۰۰ کیلومتر است و شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار نیز آبی است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین