چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

آکادمی حرفه‌ای فوتسال در لارستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیأت فوتبال لارستان با بیان اینکه بنا بر آخرین تصمیم از سوی مدیران باشگاه درسا لارستان، مقرر شده تا آکادمی بزرگ فوتسال جایگزین تیم درسا لارستان شود، گفت: این…

رئیس هیأت فوتبال لارستان با بیان اینکه بنا بر آخرین تصمیم از سوی مدیران باشگاه درسا لارستان، مقرر شده تا آکادمی بزرگ فوتسال جایگزین تیم درسا لارستان شود، گفت: این تصمیم بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی منطقه جنوب استان پهناور فارس انجام گرفته است تا با راه اندازی آکادمی حرفه ای فوتسال با بالاترین استاندارد در شهر لار گامی موثر در راستای شناسایی و پرورش استعداد های بومی برداشته شود.

به گزارش میلاد لارستان، رشته فوتبال به عنوان اصلی‌ترین رشته ورزشی در جهان شناخته می‌شود. در لارستان نیز همچون سایر نقاط کشورمان، فوتبال دارای طرفداران زیادی است. طی سالیان اخیر تلاش‌های در راستای فعال‌سازی و همچنین توسعه زیرساخت‌های آن از سوی هیأت فوتبال لارستان صورت گرفته است. به همین جهت، گفت‌وگویی با حسین طارمی‌زاده رئیس هیأت فوتبال لارستان ترتیب داده شده است که در ذیل می‌خوانیم:

میلاد لارستان: در خصوص فعالیت های مهم هیأت فوتبال لارستان طی سه سال اخیر به شکل تیتروار مهمترین اقدامات را ذکر کنید.

فوتبال این ورزش جذاب و پرطرفدار، در لارستان طی سالیان اخیر فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است و شاهد تلاطم های فراوان این پهنه بوده ایم، عرصه ای که در آن بزرگان زیادی درگذشته ‌‌و جوانان مستعدی امروزه ردپایی نیک و تاثیرگذار از خود برجای گذاشته و میگذارند.

به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان و مسئولین باشگاه ها، با موافقت هیات فوتبال استان فارس در تاریخ ۱۵/آبان ماه/۱۳۹۶ مسئولیت هیات فوتبال لارستان در شرایطی سخت به اینجانب سپرده شد فقط نامی از فوتبال بود و آشفتگی در تمام بخش های هیأت فوتبال مشاهده می شد. هم از نظر مشکل مالی تیم ها و هم در بخش زیر ساخت ها مشکلات زیادی وجود داشت.

هیات فوتبال لارستان در این مدت شاهد تحولاتی مثبت از قبیل حمایت از باشگاه ها در زمینه مالی، برگزاری منظم مسابقات در رده های مختلف سنی توجه ویژه به رده های سنی پایه، استفاده از نیروهای جوان‌ در بدنه هیات فوتبال، ارج‌نهادن به مقام شامخ و تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و…، بوده ایم. حقیقتا مجموعه هیات فوتبال سعی نموده ایم با تلاش فراوان با همراهی و حمایت دوستان، فوتبال لارستان را احیا و به دوران پر افتخار گذشته باز گردانیم و انصافا در طول این مدت از هیچ تلاشی در جهت رشد و ارتقا آن دریغ نکرده ایم تا تحولی در ساختار فوتبال لارستان ایجاد شود .

تعمیر ساختمان اداره قدیم ورزش و جوانان جهت مکان اداری هیات فوتبال، ترمیم و باسازی جایگاه ورزشگاه جهان پهلوان تختی لار به همراه زمین چمن که به سیستم نوین آبیاری فواره ای نیز مجهز خواهد شد، همچنین تعمیر سکوهای فرسوده ورزشگاه که جلوه ای نازیبا به ورزشگاه داده است را در دستور کار خود داریم و مراحل پایانی خود را طی می کند. برقراری ارتباط با خیرین و نیکوکاران محلی و تشویق آنان به مشارکت در ورزش، ارتباط با مسولین ورزش و فوتبال استان به منظور ارتقا دانش مربیان و داوران با برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی فقط بخشی از خدمات این هیات طی سه سال اخیر در فوتبال لارستان است.
پس از ذکر این مقدمه لازم به ذکر است در ابتدا شروع به کار هیات طی چندین جلسه بصورت تخصصی با مدیران باشگا ها و پیشکسوتان فوتبال کمبودهای باشگاه ها و امکانات ورزشی موجود مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تمامی مشکلات و بنا به تکلیفی که داشتیم این مسئولیت سخت را پذیرفتم و اهدافی را برای فعالیت خود برگزیدیم.

در بحث برگزاری و اجرای مسابقات هیات فوتبال لارستان مفتخر است اعلام کند به استثنا سال ۱۳۹۹ که به سبب شیوع ویروس کرونا فعالیت های ورزشی گروهی را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داد طی سال های ۹۷و۹۸ با برگزاری مسابقات بصورت شکیل و با الگو برداری از استانداردهای روز فوتبال در کشور همراه با مراسم اختتامیه باشکوه و کم نظیر ضمن تشویق جوانان به روی آوردن به سمت ورزش فضایی نو را در فوتبال لارستان و نحوه برگزاری ایجاد کند که تحسین همگان را در بر داشته و موجب الگو برداری در سطح منطقه نیز شده است.

برای اجرای مسابقات، توانسته ایم به جز لار از شهرستان گراش و شهرستان بستک و جناح اسپانسر در فوتبال لار داشته باشیم همراه با برگزاری کلاس های آموزشی فوتبال که با حضور علاقه مندان از شهرهای همجوار صورت پذیرفت.

نیک میدانیم و می دانید امروزه هزینه بالایی که بر باشگاه هاست موجب کاهش علاقه مدیران به باشگاه داری و باعث دوری جوانان از ورزش میشود که این امر خود ناهنجاری ها و پیامدهای منفی نیز در جامعه بوجود خواهد اورد. بر همین اساس سیاست هیات فوتبال لارستان مبنی بر حمایت از باشگاه ها با کاهش هزینه ها به لطف نیکمردانی خیراندیش بحمدالله در این مدت به خوبی جوابگوی نیاز ورزش دوستان و مدیران باشگاه ها بوده ایم.

در اواخر بهمن ماه ۹۸ که همراه بود با همه گیری بیماری کرونا به همت خیر گمنام مبلغی قریب به پانصد میلیون تومان جهت تهیه ماسک و مواد ضد عفونی، دستکش و اقلام دیگر تهیه و همچنین تقدیر از کادر درمانی بیمارستان که در صف مقدم مبارزه با این بیماری بودند و همچنین کارمندان انتقال خون، پاکبانان محترم شهرهای لار، خور و لطیفی و همچنین از آتش نشانان در ماه مبارک رمضان با بسته بندی زیبا به همراه جوایزی تقدیر شد.

لازم به ذکر است پیش از این نیز از طریق رایزنی با خیرین و از طرف هیات فوتبال در مواردی همچون سیل زدگان شمال کشور و زلزله زدگان کرمانشاه نیز به نمایندگی از جامعه ورزش لارستان مبالغ قابل توجهی تهیه و ارسال گردید.

 

میلاد لارستان: در زمینه ایجاد زسرساخت‌های ورزش فوتبال و فوتسال در لارستان چه گام‌هایی برداشته شده است؟

در بحث توجه زیر ساخت ها انجام تعمیر اساسی زمین چمن قدیمی ترین و تنها استادیوم ورزشی لار و نور ورزشگاه تختی در آغاز سال۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و جایگاه ویژه و سکوها همراه با بازسازی و تجهیز ساختمان اداری هیات را در دستور کار داریم. این ساختمان در ورودی استادیوم (محل خوابگاه سابق ورزشکاران ) قرار دارد و با تعمیر بیش از ۶ اتاق که هر کمیته بصورت مجزا در محل کار خود مستقر شوند بهمراه سالن کنفرانس و جلسات و … که پذیرای ارباب رجوع و در شان نام لارستان باشد نیز در دست تعمیر، بازسازی و اقدام است.

ورزشگاه تختی حجم بالایی از خدمات را به ورزشکاران لارستان می دهد و میزبان مسابقات کشوری و استانی نمایندگان است و لزوم توجه به این ورزشگاه و توسعه زیرساخت های ورزشی برای رساندن فوتبال لارستان به جایگاه واقعی خود از اهداف اصلی هیات فوتبال است.

تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان برای اتمام این پروژه برآورد و بخش زیادی به همت خیرین تامین شده است و یقین داریم با نگاه خداپسندانه و همت خیرین ورزشیار لارستانی که تا به امروز خدمات شایانی را به مجموعه هیات فوتبال داشته اندو هرچه داریم از وجود پر برکت این عزیزان است، این پروژه نیز انجام خواهد شد که در این راه دست خیرین عزیز را می بوسیم که در حد توان و بضاعت خود یاریگر هیات فوتبال باشند.

خرید امتیاز حضور در لیگ دسته دو فوتسال کشور توسط تیم درسا لارستان با حمایت هیات فوتبال لارستان و جذب خیرین با هدف ایجاد انگیزه در جوانان شهرستان و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در این شهر از نظر استعداد جوانان و حمایت خیرین و زیرساخت لازم در بخش فوتسال بالاخص با تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی خیرساز حاج ناصر منیری که در جنوب کشور بی نظیر می باشد اقداماتی شده که پس از تجربه حضور در مسابقاتی که بصورت مجتمعی به میزبانی بندرعباس برگزار شد نتایج قابل قبولی بدست آمد.

توجه به بحث های اموزش و رده های پایه و همچنین توجه به بخش های تابعه لارستان با توجه به وسعت آن که دارای ۷ بخش بزرگ و مهم است، نسبت به ساماندهی فوتبال با همکاران پرتلاشمان در هیات فوتبال لارستان تحولی در فوتبال لارستان ایجاد کنیم.

در پایان جا دارد اشاره ای داشته باشیم به اینکه لارستان میتواند با وجود خیرین و نیروهای جوان و با استعداد خود و با برنامه ریزی ها و اهدافی که هیات فوتبال لارستان ترسیم کرده است بجای پراکندگی با اتحادی که در نظر داریم در قالب نماینده منتخب برای حضور در رقابت ها انجام دهیم بتوانیم در سطح کشور بصورت مداوم و نه مقطعی خود را مطرح کنیم تا توانمندی و ظرفیت های لارستان را به واسطه فوتبالش به کشور بشناسانیم که این امر در وهله اول مستلزم توسعه امکانات و زیرساخت ها از جمله زمین چمن و ورزشگاه مناسب و در شان و شخصیت نام لارستان بزرگ می باشد تا بتوانیم برای فوتبال فارس در کشور اعاده حیثیت کنیم.

 

میلاد لارستان: در خصوص ارتقاء سطح فوتبال لارستان در سطح استان و کشور چه اقداماتی صورت گرفته است؟

حضور مربیان نام آشنا فوتبال کشور همچون مسعود مقیم، محمدرضا خطیب و مجید صالح در مدارس فوتبال و همچنین برگزاری دوره های مختلف دانش افزایی و مربیگری با حضور مربیانی همچون سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال که لازم به ذکر است با توافق انجام شده به زودی در نظر داریم از این مربی تیم ملی جهت تاسیس اکادمی فوتسال در لارستان نیز استفاده کنیم، اقدامات خوب و ارزشمندی در این بخش صورت پذیرفته که قطعا در آینده اثرات ان بر فوتبال لارستان هویدا خواهد شد.

شایان ذکر است در سطح استان ما در تمام رده های سنی از باشگاه شهید چمران تیم داشته ایم و افتخارات متعددی را کسب کرده اند همچنین باشگاه سایپا هم در رده جوانان در سطح لیگ برتر استان تیمداری میکنند و حتی در بخش جویم هم نماینده ای استانی داریم و در رده کشوری هم تیم استقلال لطیفی و در بخش فوتسال کشور هم تیم درسا داشته ایم همچنین به حضور تیم هایی از زروان و خور در لیگ دسته اول استان در رده های های پایه نیز میتوان اشاره کرد.

 

میلاد لارستان: با توجه به حضور تیم فوتسال درسا برای نخستین بار در مسابقات دسته دو کشور در فصل قبل و همچنین با توجه به شروع مسابقات فصلی جدید از اسفندماه وضعیت این تیم به چه شکل است و در راستای تداوم حضور این تیم که زحمات زیادی نیز برای راه اندازی آن کشیده شده است چه اقداماتی انجام داده اید؟

برای تشکیل این تیم و بالاخص بحث حمایتی در این سطح از مسابقات به اتفاق آقای سرهنگ جاهدی تلاش های زیادی همراه با جلسات متعدد برگزار شد تا توانستیم تیم درسا لارستان شکل بگیرد و در اوّلین دوره مسابقات که بصورت مجتمعی در بندرعباس برگزار شد توانستیم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

بنا بر آخرین تصمیم از سوی مدیران باشگاه درسا لارستان، مقرر شده تا آکادمی بزرگ فوتسال جایگزین تیم درسا لارستان شود.

این تصمیم بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی منطقه جنوب استان پهناور فارس انجام گرفته است تا با راه اندازی آکادمی حرفه ای فوتسال با بالاترین استاندارد در شهر لار گامی موثر در راستای شناسایی و پرورش استعداد های بومی برداشته شود.

از این رو پس از راه اندازی آکادمی و ایجاد زیرساخت های ورزشی و افزایش ظرفیت بازیکنان بومی ، در نظر است در سال آینده تیم درسالارستان با اقتدار در رقابت های کشوری(لیگ یک)حضور بعمل رساند.

نوید وخبر خوش برای اعضای تیم این است که بازیکنان و مربیان تیم درسالارستان می توانند از خدمات آموزشی ورزشی آکادمی بهره مند شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

 

میلاد لارستان: در راستای ایجاد انگیزه و معرفی بازیکنان مستعد منطقه و رسیدن به سطح کشوری و ملی چه برنامه هایی اجرا و نتیجه آن در مدت حدود سه سال تصدی جنابعالی چه بوده است؟

در حال حاضر بازیکنانی از خطه لارستان در سطوح مختلف لیگ برتر رده های سنی در مسابقات کشوری حضور فعال دارند اما می بایست عرض شود ایجاد انگیزه و رسیدن به سطح کشوری با اقداماتی که از طرف هیأت فوتبال در دست اقدام است که همان زیر ساخت ها ظرف مدت ۲ تا ۳ سال آینده بهترین استعدادها روانه بهترین تیم های کشور و حتی حضور تیم های دسته یک کشور یا لیگ برتر در لارستان و شکوفا شدن استعدادهای منطقه ای چه در بخش ها و چه روستاها و چه مرکز شهرستان باشیم.

 

میلاد لارستان: با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده و در دست احداث از قبیل مجتمع فرهنگی ورزشی تفریحی و بهسازی چند زمین مصنوعی کوچک در سطح لارستان چه برنامه هایی برای استفاده ورزشکاران بومی از این امکانات پیش بینی کرده اید و با توجه به این زیر ساخت ها حضور تیم های لارستان در سطح استانی و کشوری را لازم نمی دانید؟

بله، قطعاً هدف از زیر ساخت های ایجاد شده در لار کشف استعدادها ورزشکاران در لارستان، بخش ها و روستاها است که نیازمند مدیریت و برنامه ریزیست و اگر تا به حال نتوانسته ایم در کشور حرفی برای گفتن در اغلب رشته های ورزشی داشته باشیم به خاطر ضعیف بودن زیر ساخت ها و امکانات ورزشی بوده است. متأسفانه اگر تعدادی اماکن ورزشی شما در لار و اطراف می بینید به خاطر این که از استانداردهای لازم برخوردار نیست بصورت مطلوب نمی توانیم از آنها بهره برداری کنیم و فقط در سطح برگزاری مسابقات داخلی است.

با توجه به مجتمع بزرگ حاج ناصر منیری که در اکثر رشته های ورزشی به خوبی می شود استفاده کرد و از طرفی ورزشگاه تختی لارستان که چندین پروژه بسیار خوب اعم از ساختمان اداری هیأت فوتبال با امکانات بالغ بر پانصد میلیون تومان، احداث زمین ورزشگاه بالغ بر پانصد میلیون تومان و قسمت جایگاه ویژه بالغ بر هفتصد میلیون تومان بنده به همشهریان عزیز قول می دهیم آینده بسیار خوبی در انتظار ورزش لارستان است و در کنار آن بهترین استعدادها روانه بهترین تیم های کشوری خواهند شد. ولی آن چیزی که بنده از مردم عزیز انتظار دارم کمک به ورزش لارستان است. امید می رود قسمت هایی از ورزشگاه، یعنی سکو و ساختمان هیئت ورزشگاه و جابجائی فنس ها در اردیبهشت ماه انجام شود و سه پروژه مهم را برای استفاده ورزشکاران عزیز افتتاح کنیم.

 

میلاد لارستان: شاید برای مردم این سؤال پیش آید که با آوردن خیرین نقش مسئولین و کمک دولت چه بوده است؟

بی شک با عقد تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت خیرینی که لارستان زبانزد این مردان سخاوتمند است طی مشارکت خیرین و دولت می‌توان کارهای بزرگی را در بحث زیرساخت ها انجام داد. تا به حال بازدیدهای از طرف مسئولین از این پروژه های در دست اقدام این هیات در ورزشگاه تختی اعم از حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رئیس دفتر نماینده، و مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس بعمل آمده است. حتی در پیامی که برای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ام با توجه به اینکه این بزرگوار نگاه ویژه و علاقه مند به ورزش هستند نگاه ویژه ای به زیرساخت های ورزش دارند و تا به حال برای پروژه های نیمه تمام در لار اعتباری در نظر گرفته اند، مطمئن هستم با توجه به اینکه ورزشگاه محل عبور و مرور آحاد مردم چه ورزشی و چه غیر ورزشی می باشند و حتی برگزاری مراسم مسئولین بلند پایه کشوری در این ورزشگاه انجام می شود.

از انجا که ورزشگاه تختی آبروی لارستان و صد در صد مردم چه ورزشی و چه غیر ورزشی و حتی حضور مسئولین بلند پایه کشوری در این ورزشگاه برگزار می شود قطعاً نماینده دلسوز و پرتلاش لارستان، خنج، گراش و اوز در دستور کارشان قرار می دهند و حتی توضیحات لازم از سوی مهندس علیشیر رئیس دفتر نماینده در لارستان با دکتر حسین زاده در میان گذاشته و قرار است از این ورزشگاه بازدید کند.

در پایان اگر خیرین بزرگوار و جامعه ورزش به ما کمک کنند و بنده حقیر به شما مردم قول خواهم داد بواسطه ورزش در رشته های مختلف و داشتن بخش درآمدزایی حتی تمام رشته های ورزشی را بتوانیم ساپورت کنیم و هم ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی و هم بیکاری به حداقل برسانیم و هم جوانان بیشتری به سمت و سوی میادین ورزشی بکشانیم. شاید کسی بگوید این ها شعار است ولی حقیقتاً ما سه مرحله در دستور کارمان بوده و از روز اوّل قول داده ایم و انشاالله مرحله و فاز آخر هم شکوفا کردن استعداد و اردوهای مختلف در سطح تیم های ملی در هوای بهاری لارستان و شرکت تیم ها در رده های بالای کشوری در همه رشته های ورزشی داشته باشیم.

اگر امروز ما از مسئولین انتظار کمک داریم بخاطر اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته که خیرین جذب شوند و طبق برنامه هایی که دولت در نظر گرفته شده، اگر خیرین کمک کنند معادل آن توسط مسئولین در نظر گرفته می شود و تا حالا ریالی از طرف مسئولین هزینه نشده و به شما مردم عزیز قول می دهیم با خیرین عزیز که اعتماد به هیأت فوتبال دارند بتوانیم نگاهی به زیر ساخت های ورزشی بعدی مخصوصاً برای خواهران ورزشکار با سالن مجهز با حمایت اداره ورزش و جوانان و مسئولین وینز اداره کل و اولویت فرماندار لارستان به این پروژه که حق مسلم خواهران بزرگوار است در نظر گرفته شود.

 

میلاد لارستان: کلام آخر:

بار دیگر از خیرین عزیزی که به ما کمک های زیادی در ساخت ورزشگاه تختی کردند تشکر و قدردانی نمایم و با توجه به اینکه مسئولین از ورزشگاه بازدید کرده اند تا به حال هیچ کمکی به ورزشگاه نشده است و از مسئولین محترم خواهشمندم همکاری و توانمندی خود را از ما دریغ نکنند.

امروز با شرایط بی پولی و تورم و بحث معیشتی مردم جذب خیر آن هم برای ورزش بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد ولی به لطف خداوند و اعتمادی که خیرین به هیأت فوتبال داشتند توانستیم ۳ پروژه بسیار مهم یعنی ساختمان اداری هیأت فوتبال همراه با امکانات توسط خیر بزرگوارحاج قنبر زرفشان با مبلغ پانصد میلیون تومان در دست اقدام است که از صفر تا صد هزینه ها توسط خیر با پیمانکار قرارداد بسته می شود و پرداخت شده است.

احداث زمین چمن که از ۸ ماه پیش با آوردن ماشین آلات سنگین شروع به خاکبرداری زمین و آوردن ۲۰۰ کامیون خاک مرغوب و حدود ۴۰ کامیون کود و کاشت چمن در زمین و هزینه کارگرها و سیستم آبیاری چمن بالغ بر پانصد میلیون تومان توسط خیرین در دست اقدام است.

پروژه دیگری که در ورزشگاه در دست اقدام است، احداث جایگاه ویژه است که بخشی از آن در زمان دکتر جعفرپور نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و برای تکمیل آن نزدیک به پانصد میلیون تومان توسط خیر گرانقدر جناب دکتر زرگری در دست اقدام است و حتی این خیر عزیز در ترمیم چمن هم کمک کرده اند.

برای ترمیم سکوی ورزشگاه و آماده کردن پیست دور زمین چمن و کلاً زیباسازی ورزشگاه تختی لار انتظار داریم بخاطر خشنودی خداوند و جوانان و فرزندان خودتان به کمک ما بیایید و قطعاً کار خداپسندانه و ارزشمند شما که باعث می شود عزیزان و جوانان شهرمان با انگیزه بیشتری به سمت و سوی ورزش بیایند و حتی کار مؤمنانه و خیر خواهانه شما که موجب می شود جوانان شهرمان به طرف اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی نروند و حتی پیشگیری شود از بیماری ها، قطعاً ثواب شما نزد پروردگار محفوظ می ماند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین