شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

سه سال تعطیلی زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی لار!!

سه سال است که زمین‌چمن طبیعی ورزشگاه تختی لار تعطیل شده است و با این کار سلامتی فوتبالیست‌ها را به خطر نیندازید. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، یکی…

سه سال است که زمین‌چمن طبیعی ورزشگاه تختی لار تعطیل شده است و با این کار سلامتی فوتبالیست‌ها را به خطر نیندازید.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، یکی از قدیمی‌ترین و اولین ورزشگاه‌های استاندارد استان فارس بعد از شیراز، ورزشگاه “تختی” شهر قدیم لار است. مساحت این ورزشگاه ۳۵ هزار مترمربع است که علاوه بر سالن‌های ورزشی دارای زمین چمن طبیعی، نورافکن، جایگاه، رختکن، سکو، سرویس بهداشتی و… است.

تجهیزات گذشته مربوط به سال‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی بوده است که توسط بودجه اداره ورزش و جوانان و با همکاری هیات‌های گذشته و گاهی نیز با کمک خیرین فراهم شده است.

تمامی مسابقاتِ فوتبالِ رسمیِ داخلی، استانی و کشوری در رده‌های سنی مختلف، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان که زیر نظر هیات فوتبال شهرستان و استان بوده، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی، در همین زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی لار برگزار می‌شده است.

حدود سه سال است که به بهانه تعمیر و مرمت جایگاه، سکو و دور پیست و ترمیم چمن، مسابقات رسمی فوتبال را در این زمین تعطیل کرده‌اند و مسابقات را در زمین ورزشگاه “شهید دانشیار” برگزار می‌کنند؛ ورزشگاهی که استاندارد فنی بین‌المللی ندارد و چمن آن مصنوعی است. (ناگفته نماند منکر زحمات متولیان امر و نیک‌اندیشان ارجمند برای بهسازی و آماده‌سازی آن نیستیم و بحث برسر تعلل زیاد و بیشتر از اندازه وعده‌هاست)

با توجه به اینکه چمن مصنوعی، غیر فنی، غیر استاندارد و نامطلوب است باعث آسیب به زانوها، قوزک پاها و مفاصل بدن می‌شود.

از آنجایی که هدف از برگزاری مسابقات فوتبال در شهرستان‌هایی همچون لارستان نه به صورت حرفه‌ای بلکه آماتور و صرفا به دلیل سرگرمی و سلامتی فوتبالیست‌ها در رده‌های سنی مختلف است، شایسته است که این مسابقات در زمین چمن طبیعی برگزار شود تا آسیب‌های بدنی به حداقل برسد.

صرف برگزاری مسابقات با این شرایط باعث پاره شدن منیسک‌های زانو و رباط‌های مفاصل فوتبالیست‌ها می‌شود.

در پایان، شایسته نیست که برای تعمیر سکوها و جایگاه و ترمیم چمن، این زمین استاندارد سه سال تعطیل شود، سه سال تعطیلی زمین چمن ورزشگاه تختی شهر قدیم لار زمان کمی نیست.

میلاد لارستان حق پاسخگویی را برای مسئولان مرتبط اعم از اداره ورزش و جوانان لارستان و همچنین هیأت فوتبال لارستان محفوظ می‌داند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین