سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 38

مشکلی در زمینه تأمین آرد در لارستان وجود ندارد/پاسخ به گلایه نانوایان جویمی

مسؤول اداره غله لارستان، گراش و اوز گفت: به جهت تولید آرد مشکلی حادث نشده و چنانچه آردها بعضی مواقع دیر به دست نانوایی می‌رسد، از عدم استقبال رانندگان از…

مسؤول اداره غله لارستان، گراش و اوز گفت: به جهت تولید آرد مشکلی حادث نشده و چنانچه آردها بعضی مواقع دیر به دست نانوایی می‌رسد، از عدم استقبال رانندگان از حمل آرد است.

به گزارش میلاد لارستان، به دنبال انتقاد برخی از مخاطبان مبنی بر کمبود آرد و دسترسی با تأخیر به آرد، این موضوع از سوی خبرنگار میلاد لارستان با عبدالهادی سمیعی، مسوول اداره غله لارستان، گراش و اوز در میان گذاشته شد.

وی در این زمینه با بیان اینکه توزیع آرد از طریق شبکه حمل و نقل خلیج فارس انجام می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه به جهت تولید آرد مشکلی حادث نشده و چنانچه آردها در بعضی مواقع دیر به دست دکاکین نانوایی می‌رسد، ناشی از عدم استقبال رانندگان از حمل آرد است و این مهم نیز ارتباط مستقیمی با ثبات قیمت نان دریکسال گذشته دارد.

سمیعی با اشاره به اینکه به همت نانوایان این مضیقه تا حد زیادی در منطقه بروز نداشته است، افزود: همچنان نانوایی‌ها منتظر اعلام نرخ جدید نان هستند.

مسئول اداره غله لارستان، گراش و اوز با تأکید بر اینکه سهمیه آرد هر نانوایی بتناسب سرانه جمعیتی همان منطقه و تعداد نانوایی‌ها همان شهر و روستا تقسیم شده است، تصریح کرد: می‌طلبد که نظارت بیشتری بر رعایت دقیق ساعات اعلامی پخت روزانه نیز اعمال شود.

وی با بیان اینکه در لارستان با کارگروه آردونان فعالی که دارد تا حد بضاعت مالی و زمانی نظارت لازم از نانوایی‌ها صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای بالابردن کیفیت خدمات، نیاز به همکاری مردم است.

مسؤول اداره غله لارستان، گراش و اوز در پاسخ به انتقاد و نارضایی تعدادی از نانوایان بخش جویم لارستان مبنی بر اعمال قانون لزوم تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه‌های استانداردشده حرارت غیرمستقیم، گفت: باستناد مصوبه هیات وزیران بشماره ۱۱۸۶۳ مورخ ۱۴ تیرماه ۸۳ و الزام ماشین آلات پخت نان به مهراستانداردملی و تاکید زیاد وزارت بهداشت و درمان به لزوم حرارت غیرمستقیم و همچنین باتوجه به چندین مصوبه کارگروه آرد و نان استانی در سالهای ۸۵ و ۸۹ و ۹۴ و ۹۶، کارگروه آردونان لارستان نیز، علیرغم فشار بی اندازه کارخانجات غیرمجاز، تابحال موفق به استانداردکردن و استانداردماندن بیش از ۹۰ واحدهای شهری و روستایی شده است و مابقی نیز با اخذ تسهیلات کم‌بهره در دست پیگیری است.

سمیعی با بیان اینکه چنانچه نانوایی‌ها دقایق پخت خمیر در کوره را بیشتر و عجله در پخت نان نداشته باشند و محفظه مشعل غیرمستقیم نیز تنظیم، ضخامت و وزن چانه خمیر رعایت شود، همانند واحدهای شهر لار، نان قابل قبولی را تولید کرد، ادامه داد: درصورت مستقیم بودن شعله پخت نان، تأثیر منفی در بهداشت تغذیه روزانه مردم دارد.

مسئول اداره غله لارستان، گراش و اوز با اذعان به اینکه چنانچه در این جلسات از متولیان و مطلعین و مسؤولین امر دعوت بعمل آید، بهتر می‌توان در جهت شفاف‌سازی قدم برداشت، اضافه کرد: در هر صورت این اداره ضمن استقبال از انتقاد سازنده و ارائه راهکار، آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین