سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

 350 اصله نهال در پارک جنگلی شهر خور غرس شد

  با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، ۳۵۰ اصله نهال در پارک جنگلی شهر خور لارستان غرس شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت…

 

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، ۳۵۰ اصله نهال در پارک جنگلی شهر خور لارستان غرس شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی، با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس حلیمی شهردار خور، دانش امام جمعه خور، مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان، انصاری رییس محیط زیست، اعضا انجمن سبز اندیشان شهر خور و جمعی از مردم و معتمدین و دوستداران محیط زیست، ۳۵۰ اصله نهال در پارک جنگلی شهر خور لارستان غرس شد.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی گفت: کاشت نهال در سطح جامعه باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و همه ی ما به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

حسنی با تاکید بر اینکه کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است، افزود: جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسوولان به این امر مهم باشیم.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: محیط زیست شامل اجزای زنده و غیرزنده ای است که ما با آن در ارتباط هستیم و ما به همراه دیگران در آن شریک هستیم، میراث گذشتگان و امانت نسل آینده، پس حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.

وی گفت: برخورداری از جامعه سالم و محیط زیستی پاک و عاری از آلودگی حق هر شهروندی است؛ بنابراین همه ما در مقابل آیندگان مسئولیم.

حسنی اذعان داشت: همگی ما باید در حفاظت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بکوشیم و نگذاریم این مهم از بین برود؛ چرا که جامعه نیز نابود می شود.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک، جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

وی تاکید کرد : جنگل ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. این نعمت الهی، با تولید محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آتش سوزی در مراتع همه ساله به وقوع می پیوندد که بر اساس بررسی های به عمل آمده، بیشترین عامل وقوع این گونه آتش سوزی ها عامل انسانی است که این موضوع با آگاهی رسانی و فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و انجمن ها قابلیت پیش بینی و پیشگیری را دارد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان، همیاران طبیعت، انجمن ها و تشکل های مردمی بازوهای توانمندی هستند که می توانند در این خصوص به صورت دیده بان عمل کنند.

وی در پایان از اقدام ارزشمند انجمن سبز اندیشان خور، شهرداری و شورای اسلامی شهر خور و ادارات منابع طبیعی و محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم همچنین مسعود لادنی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و دانش امام جمعه خور نیز به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در این مراسم از انور مهرآوران دبیر و اعضا انجمن سبزاندیشان شهر خور لارستان نیز تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ 350 اصله نهال در پارک جنگلی شهر خور غرس شد”

  1. ناشناس گفت:

    فضای سبز شهرداری و مردم در لار نسبت به درختکاری و ایجاد فضای سبز که به منزله ریه های شهر می باشد بی توجه یا کم توجه اند زیبایی هر شهر بستگی به فضای سبز ان شهر دارد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین