جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پلاک‌کوبی 80 درصد از جمعیت شترهای گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش استان فارس گفت: ۶۰۰ شتر در این شهرستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با هدف کنترل بهداشتی و قرنطینه‌ای همچنین کاهش تصادفات جاده ای،پلاک‌کوبی و هویت‌دار…

مدیر جهاد کشاورزی گراش استان فارس گفت: ۶۰۰ شتر در این شهرستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با هدف کنترل بهداشتی و قرنطینه‌ای همچنین کاهش تصادفات جاده ای،پلاک‌کوبی و هویت‌دار شدند.

به گزارش میلاد لارستان، حسن مرادی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح همچنین با هدف ثبت و احراز مالکیت شتر، تهیه آمار دقیق از جمعیت و پراکنش دام و ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه اجرا شده و می‌شود.

وی بیان کرد: این ۶۰۰ شتر پلاک کوبی شده حدود ۸۰ درصد جمعیت شتر در شهرستان گراش را شامل می شود که با نصب پلاک گوش، مشخصات شتر و مالک شتر در سامانه اصلاح نژاد کشور نیز ثبت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: هم اینک نزدیک به ۷۵۰ شتر در شهرستان وجود دارد و تکمیل این طرح به مشارکت مطلوب شترداران با دهیاری ها و مسئولان نیاز دارد و ضامن بهداشت و سلامت دام و تامین کننده امنیت جاده است.

وی با بیان ینکه ظرف دو ماه آینده نیز تعداد ۷۵۰ شتر موجود در شهرستان گراش پلاک کوبی و هویت دار خواهند شد، افزود: طرح شناسنامه دار کردن شترها مصداق عینی مشارکت و همراهی مردم با دهیاران و نمایندگان محلی برای تضمین بهداشت و سلامت دام و تامین ایمنی جاده است.

گاهی برخی شترهای بدون صاحب یا با سهل انگاری صاحبان در جاده ها رها می شوند که منجر به بروز تصادف می شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین