سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

توجه؛داوطلبان شورای شهر بفکر ارائه برنامه‌های علمی و عملی باشند

تا زمان برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها، نزدیک به ۳ ماه وقت باقی مانده است که انتظار می‌رود داوطلبان ورود به این عرصه مهم بفکر ارائه برنامه‌های علمی…

تا زمان برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها، نزدیک به ۳ ماه وقت باقی مانده است که انتظار می‌رود داوطلبان ورود به این عرصه مهم بفکر ارائه برنامه‌های علمی و عملی برای عرضه به مردم باشند.

به گزارش میلاد لارستان، قریب به یک ماه از زمان نام‌نویسی از داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر می‌گذرد. خوشبختانه در این دوره با استقبال چشمگیر متقاضیان کاندیداتوری در شهر لار بودیم به گونه‌ای که فقط برای ۷ صندلی شورای اسلامی شهر لار ۶۰ نفر اقدام به ثبت‌نام کردند.

با نگاهی اجمالی به اسامی داوطلبان، مشخص می‌شود که اغلب کاندیداها جوان و البته دارای مدارج علمی بالا و با تخصص‌های مختلف هستند. در بین ثبت‌نام کنندگان، اسامی برخی مسئولان شاغل در ارگان‌های گوناگون، با سلائق سیاسی رنگارنگ و همچنین افراد سابقه‌دار در شوراهای گذشته به چشم می‌خورد.

وجود تنوع کاندیداها هر چند انتخاب را برای مردم سخت می‌کند و نیاز به کنکاش بیشتر است اما امکان انتخاب افراد اصلح را فراهم می‌سازد.

برخلاف دیدگاه برخی از افراد، شورای اسلامی شهر از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است که اگر به این مهم توجه شود، می‌تواند موتور محرک بسیار خوبی برای سرعت‌بخشی در امور و حرکت به سمت توسعه و رفع عقب‌ماندگی‌هاست.

شورای اسلامی شهر می‌تواند علاوه بر ایفاء نقش رصد مشکلات شهری، با ارائه برنامه‌های کارشناسی شده و صد البته به جریان انداختن کارهای متعدد بر زمین مانده، تحولی بزرگ در راستای دستیابی به رشد و پیشرفت را رقم بزند.

به طور قطع، حضور چهره‌های رنگارنگ در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر در لار، علاوه بر آنکه نشان‌دهنده حس پیشرفت و تحول‌نگری است، این مهم می‌تواند با ایده‌های نو و اثرگذار همراه باشد.

همه ما می‌دانیم که بین حرف تا عمل فاصله بسیار است و هنر آن است که بتوان حرف را به عمل تبدیل کرد. شوربختانه همه ما بارها به اشکال مختلف دیده و شنیده‌ایم که وعده‌ها بسیار اما عمل و تأثیر در کار ناچیز بوده است.

با نیم‌نگاهی به گذشته و بازخوانی وعده‌های منتخبین چندین دوره شورای اسلامی شهر لار، می‌توان به عمق فاجعه پی برد که چه قول‌هایی مطرح و چه اقداماتی صورت گرفته است.

شورای آینده می‌تواند نقطه عطفی از حضور روشنفکران، دلسوزان، نخبگان، ایده‌پردازان و صد البته مردان عمل باشد.

هدف نهایی از مرقوم کردن این نوشته فقط آن است که با توجه به فاصله زمانی چند ماهه باقی مانده تا انتخابات شورای اسلامی شهر، داوطلبانی که به این عرصه ورود داشته‌اند، قطعا به معضلات شهر آشنایی دارند، پس بنشینند، بیاندیشند، طرح و ایده بیافرینند، در تبلیغات مطرح کنند و حتما به عملی بودن افکار و خیالات خود توجه داشته باشند.

همه ما در برابر تک‌تک آراهایی که به نفع ما و براساس حرف ما به صندوق ریخته می‌شود، مسئولیم و باید پاسخگو باشیم. بنابراین نباید همچون برخی از گذشتگان براساس تخیلات و صرفا برای آنکه رأی جمع کنیم یا برگه‌ها انتخاباتی را سیاه کنیم، حرف بزنیم یا وعده بدهیم. بلکه می‌بایست از هم‌اکنون به عاقبت کارها توجه شود که آیا حرف و ایده‌هایی که مطرح می‌کنیم، علمی و عملی است یا خیر؟!

نگارنده: حسن فراست

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین