جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

وعده پیگیری حسین زاده از آب تا درمان در بنارویه، بیرم، جویم و صحرای باغ

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بخش‌های لارستان در تامین برخی نیازهای اولیه نیز محروم هستند. به گزارش میلاد لارستان به پایگاه…

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بخش‌های لارستان در تامین برخی نیازهای اولیه نیز محروم هستند.

به گزارش میلاد لارستان به پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم حسین حسین زاده می‌گوید: متاسفانه در سال‌ها و دهه‌های گذشته آنگونه که شایسته است به بخش‌های بنارویه، بیرم، جویم و صحرای باغ توجه و رسیدگی نشده است. عدم تقسیم توجه به نیازهای مردم در شهرستان لارستان موجب شده است تا مردم این شهرستان در تامین برخی از نیازهای اولیه با مشکلات و رنج همراه باشند. مردم بیرم و صحرای باغ نیازمند آب شرب سالم هستند. مردم جویم سال‌هاست که چشم‌انتظار ساخت بیمارستان هستند و مردم بنارویه از فقر ادارات و زیرساخت‌ها رنج می‌برند.

 

بنارویه از محرومیت رنج می‌برد

مشکلات آموزشی در بخش بنارویه موجب شد تا مردم از حسین‌زاده درخواست ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش به اداره داشته باشند. این موضوع موجب شد تا حسین‌زاده در دیدار با وزیر آموزش و پرورش و معاونین و نیز مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم ارتقای نمایندگی بنارویه تاکید کند و این درخواست اجرایی شود.

حسین‌زاده می‌گوید: بنارویه و روستاهای آن متاسفانه در سال‌های گذشته به طور جدی مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و مردم شریف و بزرگوار این منطقه از برخی کمبودها گلایه دارند. امیدوارم با تاسیس دفتر نمایندگی در این بخش، نیازمندی‌های مردم به طور جدی احصا و در سال جدید گام بلندی برای رفع محرومیت از این منطقه برداشته شود.

سد خاکی شرفویه نیز موضوع مهم دیگری بود که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته پیگیر تکمیل آن شد. او در نشست با استاندار و معاونین و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص بودجه جهت تکمیل این پروژه شد. حسین‌زاده می‌گوید: سد شرفویه با پیشرفت حدود ۹۰ درصدی در حال حاضر متوقف شده است. این سد برای مردم منطقه که به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند، بسیار مهم است. لازم است تمامی تلاش‌ها را به کار گرفت تا ساخت این سد به پایان برسد و مردم عزیز از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تسریع در گازرسانی به روستاهای بنارویه، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه ٩۵ درصد از عملیات گازکشی به بنارویه انجام شده است و امیدواریم تا زمستان امسال مردم عزیز بنارویه از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

اتصال روستای بختیارویه به اینترنت، ارتقای اینترنت ده‌فیش، پیگیری احداث کتابخانه مرکزی و شهرک صنعتی و آبرسانی به بنارویه، تامین روشنایی و پیگیری کف‌پوش سالن ورزشی بنارویه، بررسی کارشناسانه دو جاده اوز-شرفویه و پیگیری باند دوم آب‌باریک-بختیارویه با اعتباری بالغ بر ١٢ میلیارد تومان، پیگیری تامین اعتبار ٢ میلیارد تومانی جهت خرید دستگاه پمپاژ آب، راه‌اندازی اورژانس ١١۵ شهری، تکمیل پارک صفا و پیگیری مشکلات حوزه اداره ثبت و اسناد و املاک از جمله اقدامات انجام شده توسط مهندس حسین‌زاده در رابطه با بنارویه است.

 

اختصاص بودجه به آب بیرم

پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم، موضوع آب بیرم به طور جدی در دستور کار مهندس حسین‌زاده قرار گرفت. او ابتدا این موضوع را تبدیل به یک مطالبه فوری کرد و در جلسات مختلف، مسئولان را متوجه وضعیت آب این شهر ساخت. مهندس حسین‌زاده حتی فرصت تذکر دو دقیقه‌ای خود در صحن علنی مجلس را به همین موضوع اختصاص داد و خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت: در این کشور ۶۰ کیلومتر لوله برای آبرسانی به بیرم پیدا نمی‌شود؟ آیا از درد و داغ صدها بیمار گوارشی که سرطان گرفته‌اند و خانواده‌های آن‌ها درگیر شده‌اند خبر دارید؟

با پیگیری‌ها مهندس حسین‌زاده و با حضور مسئولان استانی در کمیسیون عمران مجلس تصمیم گرفته شد تا از محل افزایش ظرفیت خط یک سد سلمان فارسی، آب بیرم، عمادشهر، علامرودشت، خیرگو و چاه‌ورز تامین شود. او در روزهای پایانی سال و برای پیگیری مجدد این موضوع به دیدار وزیر نیرو رفت که دکتر اردکانیان ابراز امیدواری کرد تا پایان تابستان سال ١۴٠٠ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در آبرسانی به این مناطق به وجود بیاید.

حسین‌زاده می‌گوید: تامین نیازهای اساسی مردم، جزو اولویت‌های کاری بنده است. من تا زمانی که آب به بیرم نرسد، از تلاش و پیگیری دست برنخواهم داشت. در جلسات مختلف مدام موضوع آب بیرم را مطرح می‌کنم و از مسئولان مربوطه می‌پرسم که آب بیرم چه شد؟ برای تحقق این امر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و اعتبار آن نیز در بودجه ١۴٠٠ تامین شده است. اکنون زمان عمل مسئولان دولتی است.

اختصاص یک میلیارد و ٣۵٠ میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه چمن مصنوعی بزرگ شهر بیرم و روستای بالاده، پیگیری رفع خسارت‌های ناشی از زلزله، راه‌اندازی خانه هلال احمر، تلاش برای تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن ١۶ اسلایس، حضور تیم اکتشافات نفت و گاز، تلاش برای استقرار پست گاز، اختصاص تسهیلات به مردم برای انجام لوله‌کشی گاز منازل و استقرار پلیس +١٠ و آموزشگاه راهنمایی و رانندگی، اخذ مجوز راه‌اندازی ۵ پروژه پتروشیمی پایین‌دست، اتصال روستاهای بخش بیرم به اینترنت ۴G، پیگیری تهیه طرح مطالعاتی محور آبکنه – عمادشهر، پیگیری احداث تولیدی ظروف یک‌بار مصرف در شهرک صنعتی، اهدای چند دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند، پیگیری استقرار راهدارخانه و تلاش برای تسریع در ساخت محور بیرم – فداغ (تل‌تله) از جمله اقداماتی است که با تلاش‌های مهندس حسین‌زاده در رابطه با بیرم در سال گذشته صورت گرفت.

 

مردم جویم چشم‌انتظار بیمارستان

بیمارستان ٣٢ تختخوابی جویم مهمترین مطالبه مردم این شهر است؛ مطالبه‌ای که سال‌ها بر زمین ماند و وقتی هم که عملیات ساخت آن آغاز شد با کُندی و توقف روبرو شد. مهندس حسین‌زاده از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم تمام تلاش خود را به کار بست تا این پروژه به سرانجام برسد. او موفق شد در میانه سال ٩٩ اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان را تامین کند، اما اقدام عملی از سوی وزارت بهداشت انجام نگرفت. به همین دلیل مهندس حسین‌زاده در تذکری خطاب به دکتر نمکی وزیر بهداشت نوشت: جناب آقای وزیر و دیگر مسئولان مربوطه لازم است مشکل به وجود آمده هرچه سریعتر رفع، کار ساخت بیمارستان به جریان افتد و مردم بالاخره به آرزوی دیرینه خود دست یابند.

او می‌گوید: کار ساخت بیمارستان جویم در سال ٩٢ و همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم شروع شد. اکنون دولت دوازدهم در حال پایان یافتن است، اما این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است. مردم عزیز جویم چرا نباید بیمارستان داشته باشند؟ در سال ٩٨، بیست و یک نفر به دلیل کمبود خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه فوت کردند. در سال جدید و با همت مسئولان شهرستان، پیگیری‌ها را شدت خواهیم بخشید و امیدواریم کار ساخت این بیمارستان دوباره به جریان بیافتد.

سرمای شدیدی هم که در زمستان سال ٩٩ در جنوب استان فارس به وجود آمد و موجب شد حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هکتار از باغات بخش جویم دچار سرمازدگی شوند و محصولات آنان آسیب ببیند و باغ‌داران متحمل خسارت ۳۰ میلیارد تومانی شوند، مهندس حسین‌زاده را واداشت تا در تذکری به وزیر جهادکشاورزی عنوان کند: باتوجه به اینکه بسیاری از باغداران به دلایل مختلف بیمه نبوده‌اند، لازم است کمک‌هایی به باغداران این بخش شود و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار بگیرد.

پیگیری احداث جاده جویم – فرشته‌جان، تامین اینترنت و آنتن‌دهی فرشته‌جان و منصورآباد، آبرسانی به جویم، تامین روشنایی مجموعه‌های ورزشی جویم، تهیه طرح ایجاد شهرک صنعتی سنگ با توجه به وجود سنگ‌های تزئینی در جویم، اختصاص یک میلیارد و ١۵٠ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز پروژه چمن مصنوعی جویم و منصورآباد و اختصاص ۵٠ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز مرکز بهداشت چاه‌گزی نیز از جمله اقداماتی بود که از سوی مهندس حسین‌زاده در رابطه با جویم صورت گرفت.

 

آب سد سلمان به عمادشهر هم می‌رسد

پیگیری آبرسانی به عمادشهر و صحرای باغ نیز یکی از مهمترین اقدامات مهندس حسین‌زاده در سال ٩٩ است. قرار است با آبرسانی به بیرم، آب عمادشهر، علامرودشت، چاهورز و خیرگو نیز تامین شود. مهندس حسین‌زاده می‌گوید: موضوع آب عمادشهر به اندازه آب بیرم مهم است. اگرچه در رسانه‌ها نام بیرم برجسته شده است، اما پیگیری‌ برای تامین آب بیرم و عمادشهر همزمان و همراه با هم انجام شده است و آب عمادشهر به همان اندازه اولویت دارد که آب بیرم اولویت دارد.

یکی از مشکلات مردم صحرای باغ، مسیرهای مواصلاتی است. جاده‌های هرمود – عمادشهر – دیده‌بان و زروان – عمادشهر – فداغ دو محور مهم هستند که تکمیل آن در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد و مهندس حسین‌زاده پیگیر سرعت بخشیدن به ساخت آن است. همچنین راه روستایی استاس نیز مورد توجه و پیگیری مهندس حسین‌زاده قرار دارد.

ساخت بیمارستان نیز یکی از مهمترین مطالبات مردم صحرای باغ است. نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در دیدارهای مختلف پیگیر دریافت مجوز و در دیدار با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان و برنامه بودجه پیگیر تامین اعتبار شد.

پیگیری رفع خسارات زلزله در دیده‌بان، بررسی مشکل اینترنت و آنتن‌دهی در روستاها، توسعه شبکه تلفن ثابت شهرک‌های یک، دو و سه عمادشهر، پیگیری آبرسانی به روستای بند و بست، پیگیری اخذ مجوز شهرک صنعتی صحرای باغ، اتمام عملیات گازرسانی به صحرای باغ، پیگیری اخذ مجوز نیروگاه مقیاس کوچک برای رفع مشکل افت ولتاژ برق در روستاهای هرمود، زروان، دشتی و حسین‌آباد، اختصاص ٢۵٠ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز پروژه چمن مصنوعی دیده‌بان، تلاش برای اختصاص اعتبار به سالن ورزشی روستای باغ، اختصاص ١٠٠ میلیون تومان جهت تکمیل و تجهیز مرکز بهداشت عمادشهر و گاوبست و پیگیری برای دریافت یک دستگاه آمبولانس برای اورژانس عمادشهر، نیز از دیگر اقدامات مهندس حسین‌زاده در رابطه با صحرای باغ است. حسین‌زاده می‌گوید: صحرای باغ یکی از محروم‌ترین بخش‌های حوزه انتخابیه است. این منطقه نیازمند توجه بیشتر مسئولان است. امیدوارم در سال جدید مسیر پیشرفت این بخش طراحی و اقدامات مفید و اثربخشی انجام شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین