شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

حسین زاده:سانتافه در ایران بیش از ۱۰ برابر کشورهای همسایه قیمت دارد

  نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: برخی علت عدم اجرای قانون واردات خودرو را منشا ارز مورد نیاز واردات بیان می‌کنند که حتی برای این مانع نیز راهکارهای مناسبی…

 

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: برخی علت عدم اجرای قانون واردات خودرو را منشا ارز مورد نیاز واردات بیان می‌کنند که حتی برای این مانع نیز راهکارهای مناسبی وجود دارد.

به گزارش میلاد لارستان، حسین حسین زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت اجرای قانون واردات خودرو، گفت: یکی از راهکارهایی که به بازار خودرو و به تبع آن به روحیه و نشاط مردم خون تازه ای تزریق می‌کند، اجرای قانون بسیار خوب مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی علت عدم اجرای قانون واردات خودرو را منشا ارز مورد نیاز واردات بیان می‌کنند که حتی برای این مانع نیز راهکارهای مناسبی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد:بطور مثال قیمت سانتافه مدل ۲۰۱۸ در کشور امارات حدود ۳۵۰ میلیون تومان است و حتی اگر برای واردات این خودرو نرخ تعرفه گمرکی را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم، قیمت این خودرو پس از واردات در ایران به ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد این در حالی است که بهای این خودرو اکنون در کشور ما حدود ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: دولت اگر بنا ندارد این قانون را اجرایی کند، چرا با ارائه لایحه، زمان مجلس را هدر داد، این قانون علاوه بر اینکه در صحن علنی مجلس مورد بررسی بسیار قرار گرفت، در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن نیز زمان بسیاری برای بررسی آن صرف شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با طرح این پرسش که در صورتی که دولت تمایلی به اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده دارد، چرا تعلل کرده و بهانه‌های مختلف را مطرح می‌کند؟ تصریح کرد:با اجرای درست این قانون بسیاری از گلایه‌های مردم برطرف می‌شود زیرا با اجرای دقیق و درست آن بازار خودرو ساماندهی خواهد شد و از آنجاکه قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها موثر است، می تواند بر کاهش التهاب دیگر بازارها نیز اثر مثبت داشته باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین