پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اقدامات انجام شده درخصوص جاده دسترسی، برق و آبرسانی به شهرک صنعتی بیرم

رئیس شرکت شهرکهای صنعتی اقدامات انجام شده درخصوص جاده کشی، برق و آبرسانی به شهرک صنعتی بیرم را تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش در یک متن انتقادی…

رئیس شرکت شهرکهای صنعتی اقدامات انجام شده درخصوص جاده کشی، برق و آبرسانی به شهرک صنعتی بیرم را تشریح کرد.

به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش در یک متن انتقادی از سوی یکی از شهروندان بیرمی مبنی بر معطل ماندن سه ساله اجرای پروژه‌های جاده دسترسی و همچنین بر‌ق‌رسانی به شهرک صنعتی شهر بیرم با توجه به اطلاع مسئولان مربوطه از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان، فرماندار ویژه لارستان و همچنین مسوولان بخش بیرم، پیگیری این موضوع در دستور کار خبرنگار میلاد لارستان قرار گرفت.

در این خصوص رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه برای تأمین آب شهرک صنعتی بیرم با پیگیری عباس رستمی از اعضای شورای شهر بیرم یک خط لوله انتقال آب به این شهرک انجام شده است، اظهار داشت: آب این شهرک نه از چاه بلکه از آب شهری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تأمین شده است.

محمدرضا پیمان‌فر با اشاره به اینکه کار شبکه آبرسانی در محوطه شهرک صنعتی بیرم نیز صورت گرفته است، افزود: اتصال خط انتقال به خط داخلی شهرک صنعتی، کنتور مورد نیاز خریداری و تحویل آبفا داده شده است.

وی با اذعان به اینکه در حدود یک سال و نیم قبل بنا به پیشنهاد عده‌ای از مسئولان به منظور پیشگیری از سرقت کنتور به جهت عدم فعالیت و وجود صنعتگران، تصمیم بر آن شد تا به محض شروع بکار سرمایه‌گذاران، آب آن مجموعه به کنتور متصل و آب وارد شهرک صنعتی بیرم شود، تصریح کرد: پیش از آغاز سال جدید یک قطعه زمین از شهرک صنعتی بیرم به سرمایه‌گذار واگذار شد که سرمایه‌گذار خواستار آن بود تا قبل از صدور پروانه ساخت، آب مورد نیاز دریافت کنند که این کار غیرقانونی است و زمانی این اقدام صورت می‌گیرد که کار ساختمان‌سازی انجام و دستگاه‌ها نصب و کارگاه آماده ورود به مدار تولید باشد، شامل انشعاب آب می‌شود چرا که این آب برای صنعت درنظر گرفته شده و نه آبیاری درختان.

این مسئول با بیان اینکه با این وجود به خریدار زمین در شهرک صنعتی بیرم اعلام شد که حداقل پروانه ساختمان‌سازی را دریافت کند تا زودتر از موعد شامل انشعاب آب شود، خاطر نشان کرد: چند روز قبل از شروع سال جدید، این متقاضی موفق به اخذ مجوز شد و مراحل دریافت انشعاب آب در جریان است.

پیمان‌فر با تأکید بر اینکه به جهت آنکه شهرک صنعتی بیرم بالاتر از سطح شهر بیرم قرار دارد، فشار آب کم است و نیاز به یک ایستگاه پمپاژ دارد، ادامه داد: طی روزهای اخیر مسئول آب شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با حضور در شهرک صنعتی بیرم، به بررسی تعیین محل مناسب جهت احداث ایستگاه پمپاژ آب پرداخته است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با اذعان به اینکه بنا به ماده ۸۱ قانون الحاق، دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق، گاز، تلفن، جاده و غیره موظف به ایجاد زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک صنعتی هستند، عنوان کرد: اگر این خدمات توسط نهادهای مربوطه فراهم نشود و شرکت شهرک‌های صنعتی این زیرساخت‌ها را فراهم کند، هزینه‌های انجام شده به قیمت‌های زمین افزوده می‌شود در صورتی که اگر خود دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌ها را تأمین کنند، از محل بودجه‌های دولتی صرف این امور می‌شود.

وی به برگزاری چندین مورد جلسه در فرمانداری ویژه لارستان برای حل مشکلات شهرک صنعتی بیرم اشاره کرد و گفت: براساس جلسات برگزار شده، نامه‌ای خطاب به اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان به استناد طبق همین ماده قانونی تنظیم شد و کار ایجاد جاده دسترسی به شهرک صنعتی بیرم به این اداره کل محول شد که پس از تهیه نقشه و برآورد هزینه از سوی اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان، برای احداث این مسیر در حدود ۵ میلیارد تومان برآورد هزینه شد و سپس این مستندات از سوی فرمانداری لارستان برای تأمین بودجه به استانداری فارس ارسال شده است.

پیمان‌فر با اشاره به اینکه با توجه به قیمت پائین زمین در شهرک‌ صنعتی بیرم، طبق پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد تا بخشی از مسیر از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی آسفالت و هزینه آن بر روی قیمت زمین‌ها سرشکن شود، عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با موافقت معاونت فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، قرار شده است تا اقدامات لازم برای زیرسازی و بهسازی جاده شهرک صنعتی بیرم انجام شود که مناقصه آن برگزار اما متأسفانه پیمان‌کاری راضی برای ورود به این طرح نشد و برای بار دوم مناقصه تجدید شده است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با تأکید بر اینکه هر چه دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های لازم را برای شهرک صنعتی فراهم کنند، هزینه اضافه از دوش سرمایه‌گذار و تولید برداشته می‌شود، یادآور شد: کاهش هزینه‌ها موجب ترغیب سرمایه‌گذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۸۱ قانون الحاق وظیفه برق‌رسانی تا ورودی شهرک صنعتی به عهده اداره برق است، افزود: اخیراَ وزارت نیرو طی ابلاغیه‌ای از انجام مشارکتی طرح‌ها با همکاری وزارت نیرو، اداره برق و شرکت شهرک‌ها خبر داده است.

پیمان‌فر با بیان اینکه پس از اجرای جاده دسترسی امکان تسریع در فراهم‌آوری زیرساخت‌ها نظیر برق‌رسانی تسهیل خواهد شد، تصریح کرد: علت تأخیر بسیار زیاد در روند احداث جاده منتهی به شهرک صنعتی بیرم آن است که در گذشته مسئولان و مردم بیرم خواستار آن بودند تا از جاده کمال‌آباد به بیرم انشعاب گرفته شود اما اداره کل راه‌وشهرسازی به دلائل مشکلات ترافیکی و عدم تأیید آن در شورای ترافیک برای چندین بار، پس از گذشت مدت طولانی بالاخره مصوب شد تا جاده شهرک صنعتی بیرم از مسیر روستای محمدقاسمی احداث شود.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اقدامات انجام شده درخصوص جاده دسترسی، برق و آبرسانی به شهرک صنعتی بیرم”

  1. ناشناس گفت:

    جاده دسترسی به شهرک صنعتی لار به کجا رسید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین