جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

با پیگیری‌های حسین‌زاده و بزرگان لارستان، مجتمع آموزش عالی در لار خواهد ماند

با پیگیری‌های نماینده مردم  و بزرگان لارستان، مجتمع آموزش عالی در لار خواهد ماند.  حسین زاده ضمن تشکر از مساعدت بزرگان لارستان و آقایان بروجردی، جعفرپور و غریبی مطالبه جدی خود را …

با پیگیری‌های نماینده مردم  و بزرگان لارستان، مجتمع آموزش عالی در لار خواهد ماند.  حسین زاده ضمن تشکر از مساعدت بزرگان لارستان و آقایان بروجردی، جعفرپور و غریبی مطالبه جدی خود را  ارتقای این مجتمع اعلام نمود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده مردم، بهمن ماه سال گذشته زمزمه انتقال مجتمع آموزش عالی لارستان به شیراز، موجی از نگرانی و ناراحتی را در بین مردم منطقه به وجود آورد و در پی درخواست امام جمعه لارستان، موضوع در دستور کار نماینده مردم قرار گرفته و  با یاری بزرگان لارستان از ادغام و جابجایی این مجتمع آموزشی ممانعت گردد.

بنا بر این گزارش سیزدهم مردادماه ۹۹، نماینده مردم در اولین دیدار خود با دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس مرکز آموزش عالی لارستان و نماینده دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی لارستان  مطالبات و نیازهای مجتمع آموزش عالی لارستان را با وزیر مطرح نمود. در این دیدار استقلال مرکز آموزش عالی لارستان مهم‌ترین موضوعی بود که حسین‌زاده آن را مطرح نموده  و خواستار نگاه ویژه به منطقه لارستان با توجه به ظرفیت‌های علمی آن شد.

با جدی‌تر شدن موضوع ادغام این مجتمع، تلاش برای جلوگیری از این اتفاق نیز با قدرت بیشتری ادامه یافت. ۱۸ دی ماه ۹۹ نماینده مردم در نشست با دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با حضور مسئولین استانی و محلی لارستان، موضوع ارتقا مجتمع آموزش عالی لارستان را اینگونه مطرح کرده بود: “امروز نباید جمع شویم تا برای چیزی که بوده‌ایم بجنگیم. انتظار مردم لارستان بزرگ این است که بحث ارتقاء مجتمع مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.مجتمع آموزش عالی لارستان علاوه‌ بر اینکه حوزه انتخابیه را تحت پوشش خود دارد، از شهرهای جنوب و شرقی فارس و جنوب هرمزگان پشتیبانی می‌کند و میزبان حضور دانشجویان از دیگر مناطق نیز است.”

اهمیت این موضوع سبب شد تا حجت‌الاسلام موسوی‌خرم در خطبه‌های نماز جمعه لار نیز با ابراز تأسف در مورد تجمیع دانشگاه دولتی لارستان در یکی از دانشگاه‌‌های فارس، این اقدام را دلسردی نخگبان این خطه و در بلندمدت موجب سیر قهقرایی علمی منطقه بداند و از استاندار فارس، مسئولان ملی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بخواهد تا این موضوع که از مطالبات جدی و به‌حق مردم است بصورت ویژه پیگیری شود.

حسین‌زاده نیز پس از بیانات امام جمعه لارستان بررسی بیشتر موضوع را طی تماس با معاون وزیر و بیان  دغدغه به حق مردم لارستان در دستور کار قرار داده و  در تذکر کتبی به وزیر علوم خواهان توقف طرح ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان شد. در بخشی از این تذکر آمده اییت: «در ظاهر این اقدام عنوان کارشناسی‌شده دارد اما یکجانبه‌گرایی است و تحمیل ضررهای اقتصادی، اجتماعی و روانی بر مردم منطقه به دنبال خواهد داشت. مسئول تحمیل چنین هزینه‌هایی به مردم مدیران شما خواهند بود و بنده به عنوان نماینده این مردم به جد مخالف این تصمیم هستم.»

 در ادامه نشست نماینده مردم با رحیمی و خاکی‌صدیق معاونان وزارت علوم، همراهی دکتر بروجردی، دکتر جعفرپور و دکتر غریبی و پیگیری‌های صورت گرفته به همراه باردید معاونان وزیر از منطفه،  سبب شد تا سرانجام مجتمع آموزش عالی لارستان مستقل بماند و با هیچ مجتمع و واحد آموزشی دیگر ادغام نشود.

 حسین‌زاده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقایان بروجردی، جعفرپور و غریبی، بقای این مجتمع خواسته به حق مردم لارستان دانسته و بر توسعه آموزشی لارستان و این مجتمع با تتمام تلاش‌ها و ظرفیت های موجود تاکید نمود.

بنا بر این گزارش  موضوع مجتمع آموزش عالی لارستان از ابتدای آغاز دوره نمایندگی در دستور کار نماینده مردم قرار داشت و از تابستان ۹۹ دیدارها و جلساتی را به منظور ارتقای این مجتمع برگزار کرده است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “با پیگیری‌های حسین‌زاده و بزرگان لارستان، مجتمع آموزش عالی در لار خواهد ماند”

  1. ناشناس گفت:

    پس میشود با همدلی و یکدستی تمام نیازهای منطقه را به پیش برد .چرا برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب فارس که نیاز منطقه هست اینگونه نباشیم .چرا برای ارتقای جاده ها بدین صورت عمل نکنیم و چرا برای ارتقای بهداشت و درمان تلاش مضاعف نکنیم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین