چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

آتش سوزی ارتفاعات خرده دره جویم لارستان مهار شد

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان گفت که آتش سوزی ارتفاعات باروس منطقه خرده دره بخش جویم لارستان که عصر سه شنبه آغاز شده بود صبح چهارشنبه مهار شد. به گزارش…

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان گفت که آتش سوزی ارتفاعات باروس منطقه خرده دره بخش جویم لارستان که عصر سه شنبه آغاز شده بود صبح چهارشنبه مهار شد.

به گزارش میلاد لارستان، احمد دلاور در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآورد اولیه حدود ۳۰ هکتار از مراتع ، درختچه ها و جنگل های این منطقه طبیعی در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی بر اثر صاعقه بوده است، گفت: منطقه ای که آتش‌ گرفته ، سخت‌گذر و با شیب‌های تند است و اگرچه دارای پوشش جنگلی انبوه نیست اما با توجه به شرایط خشکسالی امسال و احتمال شدت بروز صاعقه ها پیش بینی آتش سوزی های بیشتر در منطقه وجود دارد.

دلاور گفت: این آتش سوزی که در حال پیش روی بود با همکاری و کمک نیروهای مردمی، دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، نیروهای بسیجی و انتظامی و همچنین منابع طبیعی شهرستان مهار شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره منابع طبیعی شهرستان لارستان از اوایل سال جاری تاکنون هفت فقره آتش سوزی در منطقه و عرصه های طبیعی لارستان رخ داده که در اثر وقوع این آتش سوزی ها بالای ۷۰ هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان سوخته است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه لارستان از مردم به ویژه جوامع محلی خواست با توجه به بروز پدیده خکشسالی و وجود علف های هرز از روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی به طور جد خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی در اسرع وقت دهیاری و سایر نهادهای متولی را مطلع کنند.

از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی درشهرستان لارستان حدود ۹۰ درصد آنها منابع ملی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین