سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تبیین جایگاه و عملکرد روابط عمومی‌ها در ادارات لارستان

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در…

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

به گزارش میلاد لارستان، ۲۷ اردیبهشت ماه، روزی که در سطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است.

روابط عمومی در راستای معرفی بهتر، ارتقاء کارآمدی، انتقال دقیق اطلاعات و عملکردها و جمع آوری دیدگاه‌ها و بازخوردهای مخاطب به سازمان باشد و برای حصول این نتیجه داشتن نیروی متخصص، الزامیست بنابراین مسئول و کارشناس روابط عمومی که متخصص نیست، مطالعه ندارد، آموزش ندیده و به دنبال آموزش نیست، قادر به تحقق اهداف مد نظر هم نیست.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

در اغلب ادارات لارستان افرادی به عنوان روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند. در ادارات لارستان روابط عمومی‌ها بیشتر کانال یک طرفه هستند و فقط صدای مسئولان را مخابره می‌کنند اما می‌توان از همین طریق پلی بین مردم و مدیران ایجاد کرد و واسطه‌ها را از بین برد.

از طرفی، عملکرد روابط عمومی‌ها در بسیاری از نهادهای لارستان تشریفاتی است و به عبارتی نقش کمرنگی در ارائه خدمات دارند و نیاز است با نگاه ویژه مسئولان در هر یک از ارگان‌ها با تعیین یک کارشناس متخصص، وظائف مرتبط با روابط عمومی را پیگیری کرد.

جدای از این موارد، در لارستان هستند افرادی که متناسب با مسئولیتی که دارند، عملکردی مثبت و پیشرو را دارند و علاوه بر تعامل مثبت با اصحاب رسانه و انعکاس اخبار و عملکردها، به دغدغه خبرنگاران و اقشار جامعه توجه دارند.

یکی از وظائف روابط عمومی‌ها، ایجاد کانال ارتباطی آسان بین مسئولان و خبرنگاران است که متأسفانه در لارستان در بسیاری از ادارات این مهم مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته و حتی تاکنون یک نشست‌ خبری برای انعکاس عملکرد ادارات یا پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نداشته‌اند.

موضوع دیگری که می‌بایست بر آن تأکید داشت، استفاده از ابزارهای ایجاد شده رسانه‌ای همچون ایجاد کانال‌های خبری عمومی برای اداره محل خدمت در فضای مجازی، تهیه کلیپ‌ از فعالیت‌ها، تهیه و انتشار عکس نوشته از عملکردها و معرفی وظائف و اختیارات ارگان‌ها و غیره است که می‌تواند توسط روابط عمومی‌ها بکار گرفته شود ولی در لارستان این مهم بسیار کم‌رنگ است.

مبحث دیگری که در ادارات لارستان در زمره وظائف مسئولان روابط عمومی است و کمتر به آن توجه می‌شود، مقوله بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی است که شوربختانه در بسیاری از ادارات حتی حاضر نیستند در ایام ولادت یا شهادت ائمه‌اطهار(س)، اعیاد و جشن‌های ملی، بر سر در اداره محل خدمت خود، پارچه‌های رنگی و مشکی، ریسه و چراغانی کردن، نصب بنر و تابلو و غیره مبادرت کنند که رفع این نقیصه می‌بایست مورد عنایت مدیران ادارات لارستان باشد.

تحقق اهداف روابط عمومی ارتباط وسیعی با دانش و شناخت جامع مدیران این نهاد از ظرایف و ابعاد مختلف کارکرد روابط عمومی داشته و از سوی دیگر مستلزم ساختار شفاف و پاسخگو برای تسهیل و پشتیبانی از فرآیندهای گوناگون روابط عمومی است.

روابط عمومی‌ها می‌بایست در مسیر مردم محوری و مردم مداری تلاش کرده و برای تحقق یک روابط عمومی خوب، پل ایجاد کنند و دیوارها را بردارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۶:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین