جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
حسنی خواستار شد:

لزوم دقت و سرعت عمل روابط عمومی‌ها در انتشار اخبار

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: روابط عمومی‌ها دقت و سرعت عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: روابط عمومی‌ها دقت و سرعت عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان جلیل حسنی در جمع مسوولان روابط عمومی ادارات این شهرستان بابیان اینکه روابط عمومی‌ها باید اقداماتشان به‌روز باشد و بر اساس علم روز حرکت کنند، اظهار داشت: روند توسعه جوامع و پیشرفت علم و فنّاوری تأثیر به سزایی بر جامعه ما داشته و بیشترین تأثیرات متوجه روابط عمومی‌هاست که به همین دلیل روابط عمومی‌ها باید متناسب با پیشرفت و فنّاوری، خودشان را به‌روز کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما نتوانیم در راستای استفاده از علم و فن‌آوری، روابط عمومی‌ها را به‌روز کنیم به‌طورقطع عقب خواهیم افتاد، افزود: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین بدنه حاکمیتی جامعه و توده مردم هستند که هم حدود انتظارات مردم را به مسوولان منتقل می‌کنند و هم‌زبان گویای عملکرد مجریان و متولیان امور در دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی هستند.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: روابط عمومی‌ها اگر تقویت نشوند و سرعت عمل و دقت در ارائه عملکرد و اخبار و گزارش‌ها و آن شرح وظیفه‌ای که دارند، نداشته باشند، یقیناً بسیاری از ناهنجاری‌های اداری، اجتماعی و حاکمیتی و غیره به وجود می‌آید.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در عرصه ارتباطات اجتماعی می‌بینیم که در بعضی مواقع شایعاتی در سطح جامعه رواج پیدا می‌کند که معطوف به عملکرد یک دستگاه یا مدیر است، ادامه داد: به دلیل اینکه روابط عمومی آن اداره خیلی سرعت عمل نداشته و این موضوع را منعکس نکرده و در این صورت آن خبر به‌وسیله رسانه‌های غیررسمی یا زبان‌های گویای غیررسمی که در سیستم دارند، کار می‌شود و یک شایعه‌ای را در جامعه گسترش می‌دهند.

این مسوول بابیان اینکه به دلیل تنوع رسانه‌هایی که در سطح جامعه داریم، ممکن است یک شایعه در سطح کشور گسترش پیدا کند و در ادامه بسیاری از ناهنجاری‌های اداری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در جامعه ایجاد شود، یادآور شد: پخش شایعات به‌نوعی ناامنی روحی و روانی را در جامعه ایجاد می‌کنند و به همین دلیل در چنین موقعی اگر روابط عمومی دستگاه‌ها به‌موقع اصل خبر را منعکس نکنند یا سرعت عمل و دقت عمل همراه و همگام نداشته باشند، شایعاتی در سطح منطقه ایجاد می‌شود و وقتی یک شایعه‌ای وارد یک جامعه‌ای شد دیگر جمع‌کردن آن شایعه کار دشواری است.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید بر اساس شرح وظایف و تجربیاتی که دارند سرعت عمل به خرج دهند و سعی کنند امنیت جامعه یا واقعیت عملکردها و کارها را در سریع‌ترین زمان ممکن انعکاس دهند.

حسنی با تأکید بر اینکه اگر اصل خبر توسط روابط عمومی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انتشار یابد، آن‌وقت جریان‌های سیاسی نمی‌توانند در آن خبر نفوذ داشته باشند افزود: روابط عمومی‌ها نگذارند که دیگران ابتکار عمل را از دستشان خارج کنند، بلکه روابط عمومی‌ها باید به وظیفه خودشان که آگاهی بخشی است، اشرافیت کامل داشته باشند و به آن خوب عمل کنند، که اگر این مهم اتفاق نیفتد، ابتکار عمل از دست خارج خواهد شد و در اختیار جریان‌های سیاسی و جریان‌هایی که همیشه در رقابت هستند برای عظیم جلوه دادن مواردی که به نفع خودشان و تضعیف یا کم‌رنگ کردن موضوعاتی که به ضررشان هست، قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه امروزه اکثر شبکه‌های اجتماعی و مجازی ساماندهی شده نیستند و ممکن است از یک خبر جعلی یا نپخته افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند، تصریح کرد: در این خصوص روابط عمومی‌ها مراقبت کنند و اخبار و اطلاعات واقعی را به جامعه انتقال دهند تا باعث ایجاد تهدیدهای جدی برای سایر دستگاه اجرایی یا شهرستان یا یک بخش نشود.

وی در پایان خطاب به مسوولان روابط عمومی‌ها تأکید کرد: سیاست‌ها، فعالیت‌ها و خدمات نظام و دولت را به مردم ارائه دهید و تا آنجا که می‌توانید جلسات و برنامه‌ها را با همکاری مدیریت سازمان، کارآمد و از جلسات و برنامه‌های تشریفاتی خودداری کنید و جلسات را به سمت کارآمد شدن، عملیاتی شدن و اجرایی کردن بکشانید.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین