جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

صدور مجوز واردات گمرک لارستان نیازمند تخصیص بودجه و مالکیت زمین است

رئیس گمرک لارستان لازمه تخصیص بودجه، انتقال سند مالکیت زمین‌های گمرک از مالک اولیه به گمرک جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون تحقق نیافته و تخصیص هرگونه رویه گمرکی جدید…

رئیس گمرک لارستان لازمه تخصیص بودجه، انتقال سند مالکیت زمین‌های گمرک از مالک اولیه به گمرک جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون تحقق نیافته و تخصیص هرگونه رویه گمرکی جدید به گمرک لارستان مستلزم همین مسئله است.

محمدرضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه مهمترین اقلامی که از گمرک لارستان در ۲ سال گذشته صادر شده است، شامل سیمان سفید لارستان ، زعفران، میگوخشک، پسته و خشکبار و مدواخ بوده اظهار داشت: گمرک لارستان فاقد رویه واردات است.

وی ایجاد گمرک امانات پستی در لارستان را مستلزم درخواست شرکت پست دانست و افزود:  برای ایجاد گمرک امانات پستی در لارستان نیازمند اخذ مجوز از گمرک جمهوری اسلامی ایران، افزایش چارت سازمانی و نیروی انسانی گمرک لارستان ، ارائه امکاناتی از سوی شرکت پست از قبیل ایکس ری، امکانات اداری و فضای مناسب است.

رئیس گمرک لارستان درباره اقدامات صورت گرفته برای اخذ مجوز ارائه خدمات واردات بار، تصریح کرد:  در اواخر سال ۱۳۹۷ گروه ۶  نفره متشکل از کارشناسان دفاتر واردات، صادرات،  ترانزیت و فناوری اطلاعات جهت امکان‌سنجی برقراری واردات به لارستان سفر کردند که برای تخصیص این رویه به ابنیه و امکاناتی به ارزش ۶۰ الی ۸۰ میلیارد ریال نیاز بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: لازمه تخصیص بودجه، انتقال سند مالکیت زمین های گمرک از مالک اولیه به گمرک جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون تحقق نیافته و تخصیص هرگونه رویه گمرکی جدید به گمرک لارستان مستلزم همین مسئله است.

وی با اشاره به اینکه جهت تحقق شعار سال، گمرک می تواند از ابزار تسهیل تأمین نیازمندی‌های بخش تولید کشور و تقویت بازار تولیدات کشور استفاده کند، ادامه داد: در صورتی که تولید در کشور افزایش پیدا کند و به دلیل فقدان تقاضا، صادرات می تواند این نقیصه را رفع کند.

امینی با بیان اینکه گمرک تسهیلاتی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان در نظر گرفته که از قبیل تشکیل بانک اطلاعاتی فعالین مجاز اقتصادی(AEO)، تسهیلاتی در زمینه مسیر سبز گمرکی، تودیع یکساله ضمانت نامه و غیره است، یادآور شد: امکان تودیع ضمانت نامه بانکی توسط صادرکنندگان کالاهای مشمول عوارض صادراتی به جای پرداخت عوارض متعلقه، ارائه خدمات حمل یکسره و ارزیابی در محل به واحدهای تولیدی در انجام تشریفات گمرکی  محموله های صادراتی مربوطه،  اجرای کامل طرح دوراظهاری محموله های صادراتی جهت تسهیل و تسریع صادرات کالاها، تشکیل جلسات کارگروه تعیین ارزش کالاهای صادراتی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و غیره است.

وی با اذعان به اینکه کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن اعم از شخص حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کنند، بیان کرد: کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی هر استان صادر می‌شود.

رئیس گمرک لارستان درخصوص شرایط دریافت کارت بازرگانی برای متقاضیان، گفت:  داشتن حداقل ۲۱ سال سن، داشتن ۳ سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تشخیص اتاق بازرگانی یا ارائه مدرک دانشگاهی، داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت،  داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان، داشتن حساب جاری در یکی از شعب،  نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه های دولتی،  نداشتن محکومیت مؤثر کیفری و عدم ورشکستگی به تقصیر از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی است.

امینی با بیان اینکه با توجه به اینکه مرجع صدور کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی است نمی‌توان آمار دقیقی از دارندگان کارت بازرگانی در لارستان اعلام کرد و می‌بایست آمار را از آن مؤسسه گرفت، تصریح کرد: برای ایجاد اتاق بازرگانی در لارستان، بر اساس تبصره یک ماده ۴ قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری ایلامی ایران، تأسیس اتاق بازرگانی در شهرستان هایی که حداقل ۲۵ عضو دارند بلامانع است که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توان از اتاق بازرگانی فارس اطلاعات تکمیلی را اخذ کرد.

وی درخصوص نحوه همکاری و اقدامات گمرک لارستان برای راه‌اندازی کارگو از فرودگاه لارستان، اضافه کرد: گمرک از بدو مطرح شدن مبحث کارگو، آمادگی خود را برای ارائه خدمات اعلام داشته و راه اندازی کارگو در حال حاضر در زمینه صادرات و بارهمراه مسافر است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین