پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

جناب آقای حسین زاده ….  عدالت را محور کار خویش قرار دهید

یکی از مسائل بسیار مهمی که هر نماینده جهت تداوم و ثبات کار خود در محدوده حوزه انتخابیه اش باید در نظر بگیرد اجرای عدالت در حوزه استحفاظی مناطف تحت…

یکی از مسائل بسیار مهمی که هر نماینده جهت تداوم و ثبات کار خود در محدوده حوزه انتخابیه اش باید در نظر بگیرد اجرای عدالت در حوزه استحفاظی مناطف تحت پوشش است تا بدین وسیله دلگرمی و صمیمیت و کشش جامعه را بسوی خویش افزون نماید.

بهمین خاطر سزاوار است بودجه ای که نماینده جهت شهرستانهای تحت پوشش جذب می نماید شاخصه های وسعت،جمعیت،تعداد بخش و تعداد روستا،محرومیت،دوری از آبادانی ها و … در نظر بگیرد و بر اساس همه پارامترها طوری تقسیم گردد که در حد امکان به عدالت نزدیک باشد .زیرا این وجه ها سهم الارث کسی نیست بلکه حق و حقوق کل مردم منطقه است.

به همین خاطر باید تمام تلاش در اجرای عدالت بعمل آید . بعنوان نمونه اگر ۲۰ میلیارد تومان را می خواهیم بین ۴ شهرستان لار-خنج-گراش و اوز تقسیم کنیم و بگوییم به هر چهارشهرستان ۵ میلیارد تومان و به تصورخودمان به عدالت تقسیم کرده ایم اما اگر دقت نمائیم عین تبعیض و ظلم است زیرا جمعیت و وسعت منطقه و عملا تعداد شهروندانی که از خروجی اعتبار تامین شده استفاده می نمایند باید ملاک اصلی قرار گیرد .

یک شهرستان مثلا ۱۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد دیگری ۵۰۰۰۰ نفر. آیا می توان مشابه تقسیم نمود؟ فرض کنیم ۲۰۰۰۰۰ قطعه نان بما بدهند که بین ۴ شهرستان تقسیم کنیم . اولین ملاک که مطرح میشود این است که جمعیت هر شهرستان چه انداره است .فرض کنیم یک شهرستان ۱۷۰۰۰۰ جمعیت داشته باشد دیگری ۵۰۰۰۰ سومی و چهارمی هر یک ۴۰۰۰۰ جمعیت داشته باشند اگر مشابه تقسیم کنیم به شهرستانهایی که جمعیت آن ۴۰۰۰۰ نفر است ۱۰۰۰۰ نان اضافه داده ایم و به شهرستان ۵۰۰۰۰ نفری هر نان برای یک نفر و به شهرستان ۱۷۰۰۰۰ نفری هر نان برای بیش از ۳ نفر در نظر گرفته ایم که بی انصافی و تبعیض از آن می بارد.

آری شایسته است نماینده محترم با توجه به ضوابط و شاخص های مختلف مناطق را بسنجد و مبالغ را بر اساس حقیقت تقسیم نماید زیرا همه اینها حق الناس است که باید بر اساس عدالت برخورد شود.

نکته دیگر که توجه به آن ضروری است اینکه وقتی مبلغی برای یک شهرستان طبق ضوابط بالا تعیین شد نماینده محترم با استفاده از نظر کارشناسان متفقا تصمیم بگیرند که چگونه هزینه نمایند تا از حداقل مبلغ حداکثر استفاده به عمل آید. به عبارت بهتر مسئولان اجرایی شهرستان ها و کارشناسان خبره در این خصوص به عنوان بازوان تصمیم ساز نماینده در نحوه هزینه کرد بودجه های تخصیصی مشارکت و ارائه نظر نمایند.

و در آخر اینکه گر مساله ای باشدکه همه از آن بهره مند شوند و قابل استفاده عموم مردم منطقه باشد می توان چنین تخصیص بودجه‌های کلان را  صرف آن پروژه ها نمود مانند دو بانده کردن راه جهرم –لار-بندرعباس یا تامین آب برای تمام مناطق چهارگانه شهرستان ها و مانند اینها. اگرچه در این مورد نیز نظر تخصصی مشاوران و مسئولان اجرایی شهرستان ها بایستی در راستای اولویت بندی پروژه های منطقه مورد توجه باشد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “جناب آقای حسین زاده ….  عدالت را محور کار خویش قرار دهید”

  1. ناشناس گفت:

    اگر کسی دیدید که عدالت رفتار می کند از قول من سلامش برسان

  2. امین گفت:

    در این مواقع است که میگن جمعیت کمتر زندگی بهتر متاسفانه پر جمعیت هااینگونه است که همیشه فقیر و بدبخت هستند.کشورها هم همین گونه اند ،دبی و کویت بحرین که جمعیت کمتری دارند نسبت به ایران که جمعیت بالا دارد را ببین چقدرتفاوت رفاهی است در حالی که منبع اصلی درآمد همه از نفت است .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین