شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
اندر احوال تصویب نظام رتبه بندی معلمان:

پاسخ یک دهه انتظار معلمان باید تصویب قانون انگیزشی و جامع باشد

اگر چه کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را هفته گذشته تصویب کردند،‌ اما عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایراداتی را بر آن وارد دانسته و بیان داشته…

اگر چه کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را هفته گذشته تصویب کردند،‌ اما عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایراداتی را بر آن وارد دانسته و بیان داشته که اعضای کمیسیون این لایحه را در اولویت دستور کاری خود قرار داده‌اند و قطعا همه این ایرادات را رسیدگی و برطرف خواهند کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در جلسه علنی مجلس با ۲۲۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه،‌ کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

این لایحه با هدف استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها وعملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و نظام‌مند صلاحیت‌ها و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌ شغلی و ارتقای تعهدحرفه‌ای معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خانه ملت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان داشت: یکی از چالشی ترین موضوعات که بیش از یک دهه تا امروز نتیجه قابل دفاعی نداشت بلکه باعث سردرگمی و بروز تبعیض بین قشر معلمان شده در مجلس به تصویب رسید.

شادمهر اظهار داشت: قانون رتبه بندی که در همه دنیا شناخته شده و اجرایی شده است اما هنوز در ایران اسلامی مان برای ایجاد انگیزه که حتی در سند تحول بنیادین آموزشی هم اشاره شده کش و قوس های زیادی داشته و در حال حاضر نیز متاسفانه با مواد مطروحه در لایحه رتبه بندی باعث سردرگمی شده است.

وی با بیان اینکه بخش دشوار رتبه بندی نحوه ارزیابی آن است، ادامه داد: کدام یافته‌های علمی تایید کرده است که معلمی با ۲۴سال سابقه کارایی کمتر از یک معلم دیگر دارد؟ در کدام داده های علمی یافت شده که «تعیین درصد جهت تخصیص سهمیه» مرزبندی شود؛ نظارت به عهده کیست؟ بین رتبه‌های پنجگانه ظلم آشکار و نابرابری ملموس است.

شادمهر یادآور شد: در نهایت این که آیا این مسیر در غایت به افزایش انگیزه و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش ختم خواهد شد؟ یا این که بر همان پاشنه خواهد چرخید که در سال ۹۴چرخید نه خبری از انگیزه بود و نه خبر از کیفیت آموزشی؛ بر همین مبنا کمیسیون آموزش نگاه اصلاحاتی جدی به این لایحه خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعضای کمیسیون این لایحه را در اولویت دستور کاری خود قرار داده‌اند و قطعا همه این ایرادات را رسیدگی و برطرف خواهند کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین