یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ارائه خدمات رایگان دام‌پزشکی و نظارت بهداشتی و شرعی به لارستانی‌ها در عید سعید قربان

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به اینکه کلیه خدمات دامپزشکی و نظارت بهداشتی و شرعی به صورت کاملا رایگان صورت می‌پذیرد، گفت: حمل هرگونه دام بدون مجوز معتبر بهداشتی…

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به اینکه کلیه خدمات دامپزشکی و نظارت بهداشتی و شرعی به صورت کاملا رایگان صورت می‌پذیرد، گفت: حمل هرگونه دام بدون مجوز معتبر بهداشتی دامپزشکی، همچنین حمل دام فاقد هویت و پلاک، جرم بوده و قاچاق محسوب می‌شود و پرسنل نیروی انتظامی و دامپزشکی لارستان بر این قضیه نظارت دارند.

سروش اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با تأکید بر اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته اداره دامپزشکی لارستان با برپایی کشیک و ۲ گشت سیار دام‌های قربانی را به لحاظ بهداشتی و سلامت مورد پایش قرار می‌دهد، اظهار داشت: این بازرسی‌ها شامل بازرسی دام قبل، حین و پس از کشتار است.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه دام لارستان نیز بازرسین بهداشتی دامپزشکی جهت بازرسی رایگان دام‌های قربانی آماده خدمت رسانی به همشهریان هستند، افزود: کشتار هرگونه دام با علائم بیماری یا بی‌حالی دام ممنوع بوده و بازرسین بهداشتی کشتارگاه دام لارستان این موضوع را در بازرسی پیش از کشتار بررسی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از کشتار نیز کلیه لاشه‌ها به لحاظ بیماری‌های انگلی و عفونی و احیانا دام‌هایی که مورد درمان دارویی قرار گرفته اند، بررسی می‌کنند، تصریح کرد: کلیه دام‌های وارد شده به لارستان با اعلام نیاز دامپزشکی مبدا و پس از انجام پروسه پلاک‌کوبی، هویت‌گذاری، بازرسی و تأیید سلامت دام قبل از بار گیری، با مجوز معتبر بهداشتی و خودرو کددار به مقصد کشتارگاه حمل می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اذعان به اینکه پیشنهاد کارشناسان دامپزشکی بر کشتار دام در محل کشتارگاه دام لارستان است، یادآور شد: چنانچه شخصی قصد کشتار دام در منزل را داشته باشد، گشت سیار دامپزشکی لارستان به صورت رایگان عملیات بازرسی را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه دام از نظر ظاهری می‌بایست سالم و بدون عارضه باشد، عنوان کرد: کشتار دام تب‌دار اکیداَ ممنوع بوده و در صورت کشتار، لاشه تب‌دار معدوم می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از آنجایی که بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در دام فاقد علائم بالینی است، تاکید کرد: لاشه‌ها پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری و سپس قطعه‌بندی و توزیع شود.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان بر لزوم استفاده از دستکش و ماسک در فرآیند کشتار و قطعه بندی تأکید کرد و افزود: بنا بر درخواست اداره دامپزشکی لارستان از دفتر امام جمعه لارستان، مقرر شده است تا در زمان کشتار تعدادی از روحانیون جهت نظارت بر ذبح شرعی و همچنین بر نحوه صحیح ذبح و کشتار نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات دامپزشکی و نظارت بهداشتی و شرعی به صورت کاملا رایگان صورت می‌پذیرد، اضافه کرد: حمل هرگونه دام بدون مجوز معتبر بهداشتی دامپزشکی، همچنین حمل دام فاقد هویت و پلاک، جرم بوده و قاچاق محسوب می‌شود و پرسنل نیروی انتظامی و دامپزشکی لارستان بر این قضیه نظارت دارند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین