دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رفع مشکلات نانوایی های جویم، نیازمند چاره اندیشی مسئولان

رفع مشکل نانوایی ها در جویم نیازمند چاره اندیشی مسئولان است. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم؛ امروز در حالی صدای اعتراض نانوایی های شهر جویم به گوش…

رفع مشکل نانوایی ها در جویم نیازمند چاره اندیشی مسئولان است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم؛ امروز در حالی صدای اعتراض نانوایی های شهر جویم به گوش می رسد که گلایه های مردمی نیز با آن همراه شده و این معضل را چند برابر نموده است،سال گذشته در جلسه بخشداری جویم مشکلات نانوایی ها بررسی و مکاتباتی نیز صورت گرفت و اخبار آن نیز رسانه ای شد اما داستان مشکلات نانوایی ها داستان یک روز و دو روز نیست و به جایی رسیده که در فضای مجازی نیز منعکس می گردد و مردم نانوایی ها را مقصر می دانند و نانوایی ها نیز از مسئولین مربوطه گلایه دارند.

با شرایط اقتصادی امروز جامعه و مشکلات معیشتی،قدرت خرید مردم کم شده و به علت گرانی برخی اقلام از جمله برنج،مردم به مصرف بیشتر نان روی آورده و هنگامی که به نانوایی ها مراجعه و با کمبود نان مواجهه می گردند بی شک گلایه های خود را مطرح می کنند.

در همین راستا طی روزهای اخیر که بحث کمبود نان در فضای مجازی مطرح گردیده و همچنین افزایش قیمت(که البته در جویم فعلا افزایش قیمتی نداشتیم) نانوایی داران را بر آن داشت تا با حضور در بخشداری جویم مسائل و مشکلات واحد صنفی خود را پیگیری نمایند.

نانوایی داران و کارگران آنها از این وضعیت به ستوه آمده اند که در صورت عدم رفع مشکل،واحد های صنفی خود را تعطیل و دست از کار بکشند،آنان می گویند: آیا گران شدن نان ادعایی منطقی است یا خیر؟آیا اگر بخشنامه ای جهت افزایش نان ابلاغ شده چرا در لارستان اینگونه نیست در حالی که اکثر شهرها افزایش قیمت نان را اجرا نموده اند؟چرا حقوق کارگران نانوایی ها طبق قانون کار اجرا نمی گردد؟چرا هربار جز قول و وعده های توخالی چیزی نصیبمان نمی شود؟

کارگران نانوایی ها از حقوق و دستمزد خود ناراضی و حتی کارفرمایان آنها نیز از این امر ناراحتند که نمی توانند نیاز مالی نیروهای خود را برطرف نمایند و در صورت ادامه این وضعیت متضرر خواهند شد چرا که کارگران میل و رغبتی برای کار نخواهند داشت.

مشکل دیگر نانوایی های جویم کمبود سهمیه آرد است که به آخر ماه نرسیده،تمام می شود و نمی توانند جوابگوی نیاز اصلی روزانه مردم باشند و با اعتراض و گلایه شهروندان روبرو خواهند شد.

از نظر نانوایی های شهر جویم،این مشکلات در لارستان بیش از شهرهای دیگر است و بطور مثال استفاده از دستگاه های مستقیم پخت نان در اکثر استان ها مجاز، اما در لارستان مجاز نیست.

این مشکلات،ریشه‌های مختلفی دارد که باید مسئولین مربوطه پاسخگو باشند.

داود شفیعی بخشدار جویم نیز در این راستا ضمن بیان مشکلات معیشتی مردم و کم شدن قدرت خرید به جهت گرانی اقلام خوراکی از جمله برنج و مصرف بیشتر نان بر این نکته تاکید داشت: که جهت افزایش قیمت نان هیچ بخشنامه ای در سطح شهرستان ابلاغ نشده و اگر در شهرستان های دیگر اجرا کرده اند، خلاف قانون بوده و چنانچه ابلاغ گردد حق تمامی نانوایی هاست که اجرا نمایند و در خصوص پخت نان با دستگاه مستقیم نیز به بهداشتی بودن آن اشاره نمود و افزود: جهت مشکلات مطرح شده قطعا با مرکز شهرستان و مسئولین مربوطه مکاتباتی انجام خواهیم داد تا به نتیجه مطلوبی برسیم و نانوایی داران نیز بایستی مواردی همچون فروش غیر مجاز آرد،زمان بندی،کیفیت نان،میزان مصرف واقعی و جلب رضایت مردم را در نظر بگیرند و مراقب باشند تا در این راستا مشکلی به وجود نیاید.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که شهروندان از نانوایی های محله خود نان تهیه نمایند و به دو یا سه نانوایی کفایت نکنند تا مشکلات شلوغی صف نانوایی  و کمبود نان به وجود نیاید.

امید است در دولت آینده مشکلات مردم به ویژه صنف نانوایی ها مرتفع گردد و جهت حقوق و دستمزد آنها نیز راهکارهای خوبی ارائه شود.

خبرنگار: آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین