شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

یک قدم مانده به ماه در هنرسرای شهروند لار+تصاویر

  “یک قدم مانده به ماه” عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت عید بزرگ غدیر و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی با حداقل تعداد نفرات برگزار کننده…

 

“یک قدم مانده به ماه” عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت عید بزرگ غدیر و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی با حداقل تعداد نفرات برگزار کننده مراسم و بدون حضور تماشاگر به صورت پخش آنلاین در محل استودیو هنرسرای شهروند لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ در این ویژه برنامه عید بزرگ غدیر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری پایگاه مقاومت شهید عبدالصمد فانی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و کانون بسیج هنرمندان شهرستان و با اجرای خوب مجری توانمند لارستانی و از هنرمندان گروه تئاتر آزاد لارستان، حمیدرضا پریدار برگزار شد؛ مرشد مسعود دراجی با ضرب و آواز زیبای خود به اجرای برنامه پرداخت و با خوانش اشعار دلنشینی در وصف امیرالمونین علی بن ابیطالب (ع) حال و هوای معنوی خاصی به این برنامه بخشید.

در ادامه گروه سرود مصباح الهدی لارستان که یکی از گروههای سرود مطرح کشور، استان و شهرستان محسوب می شود، در این برنامه به اجرای سرود مناسب با این ایام مبارک پرداختند.

بازگویی حکایت شیرین و خاطره انگیز باران های موسوم به «چهل پسین» و رسم و رسومات خاص مردم منطقه لارستان همزمان با این بارش های تابستانه و جاری شدن رودخانه ها در دوران گذشته از زبان گلخنی یکی از مردان نیک روزگار از دیگر برنامه های جذاب این ویژه برنامه بود. این نوع بارش که خاص منطقه لارستان است؛ از نیمه دوم تیرماه شروع می شود که تا اواسط شهریور ادامه دارد و شاید تا آخر تابستان تعداد آن به چهل پسین نرسد ولی نقلِ چهل پسین از قدیم الایام در لارستان مشهور بوده است.

بعد از این برنامه شیرین و خاطره انگیز، “اعضاء گروه تئاتر آزاد لارستان” معروف به گروه تئاتر “ببه یعقوب” در استودیو حاضر شدند و با اجرای خوب خود، رسم و رسومات مردم منطقه در عروسی های قدیم لارستان بویژه رسم خنچه کشی را به تصویر کشیدند.

گفتگو با محدثه زینلی بانوی هندبالیست لارستانی، اجرای موسیقی، پخش کلیپ از اجرای گروهی هنرجویان حامد درباری از مدرسان موسیقی شهرستان و طرح مسابقه پیامکی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این برنامه به طور زنده از سایت رسمی شهرداری لار به آدرس www.larcity.ir و تلویزیون اینترنتی لار گپ به آدرس www.mesbahgroup.ir در دسترس همگان قرار گرفت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین