پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هیأت‌های مذهبی لارستان برای برگزاری مراسم ماه محرم و صفر مجوز بگیرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان گفت: هیأت‌هایی که تمایل به برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر را دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی لارستان، نسبت به…

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان گفت: هیأت‌هایی که تمایل به برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر را دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی لارستان، نسبت به اخذ مجوز برگزاری مراسم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت قرارگیری در آستانه ماه محرم، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته به ناچار مجالس حضرسیدالشهدا(ع) را می‌بایست همراه با محدودیت‌های کرونایی برپا کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی لارستان با همکاری هیأت‌های مذهبی تمام تلاش خود را برای برگزار باشکوه مراسم‌ها در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار خواهد گرفت، افزود: هیأت‌هایی که تمایل به برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر را دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی لارستان، نسبت به اخذ مجوز برگزاری مراسم اقدام کنند.

این مسوول با برشمردن آخرین ابلاغیه درخصوص شرایط و نحوه برگزاری مراسمات، تصریح کرد: این دستورالعمل در تمامی نقاط کشور یکسان است و تفاوتی میان  رنگ‌بندی کرونایی وجود ندارد که بنابر آن مکان‌های مسقف بالای ۶ متر با یک چهارم ظرفیت به شرط فاصله‌گذاری و تهویه مناسب و خروج تدریجی جمعیت بلامانع است.

اقبالی با اذعان به اینکه برگزاری مراسم در فضای باز با یک سوم ظرفیت به شرط فاصله‌گذاری اشکالی ندارد، خاطر نشان کرد: تجمع دسته‌های عزاداری ممنوع است و ایستگاه صلواتی فقط به صورت صوتی و بدون پخش مواد غذایی باید باشد.

وی خواستار ایجاد موکب سلامت در هر یک از هیأت‌های مذهبی به منظور توزیع ماسک و ماده ضدعفونی شد و ادامه داد: توزیع نذورات به‌شرط بسته‌بندی بهداشتی و به شکل بیرون‌بر هیچ مشکلی ندارد.

حجت‌الاسلام اقبالی به بیان اینکه برگزاری روضه‌های خانگی در فضای بسته با تعداد کم زیر ۱۰ نفر بلامانع است، یادآور شد: خوشبختانه طبق تجربه موفق سال گذشته در لارستان، روضه‌های خانگی می‌تواند با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه زمان برگزاری برنامه‌ها حداکثر ۲ ساعت تعیین شده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود عزادارن سر ساعت اعلام شده از سوی هیأت در محل برگزاری مراسم حاضر باشند تا برنامه‌ها به موقع شروع و اتمام پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با اشاره به اینکه به جهت تجمع و ازدحام جمعیت در برنامه‌هایی نظیر تعزیه‌خوانی و همچنین شیرخوارگان حسینی صورت می‌گیرد، این برنامه‌ها برگزار نمی‌شود، افزود: به منظور قطع زنجیره کرونا و سلامت عمومی همه ما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم و هیأت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های طی برنامه‌های مختلف از زمان شروع کرونا، گفت: انتظار می‌رود مداحان و سخنرانان نسبت به آگاهی‌دهی عمومی نسبت به خطرات ویروس کرونا، برنامه‌ها را با سلامت کامل به اجرا درآورند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین